Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Etter mye tårer og sorg måtte jeg til slutt ta abort med tvillinger. Hadde tre barn fra før og det var ikke planlagt. Mannen ville heller ikke ha flere. Jeg tok medisinsk abort.

Jeg lurer på om det er andre som har erfaring med tvilling abort og som fortsatt har gravid symptomer?

Når dere gikk igjennom aborten så dere (Unskyld for at jeg er så direkte) at begge fostersekkene og morkakene osv kom ut? Hos meg så jeg bare en fostersekk/plommesekk og potensielt en morkake(er usikker på om det var det)

siden jeg fortsatt har kvalme o.l kan den ene ha overlevd eller fortsatt være der inne? 
de tok ultralyd på selve abort dagen på sykehuset, men sa da at det var veldig vanskelig å se noe som helst der. 

Anonymkode: 281da...5f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

H or lenge er det siden? 

Anonymkode: 3b785...1c4

Skrevet

Man er kvalm lenge etter aborten dessverre. Det tar lang tid før HCG er ute av systemet. Det tok 4 uker til jeg fikk negativ test etter medisinsk abort pga MA i uke 8. 

Jeg var kvalm kanskje to uker etter aborten. HCG synker ganske raskt da, men det spørs hvor langt du var på vei. Med tvillinger har man ofte enda høyere nivå av HCG i graviditeten, og det kan da ta lengre tid før det er ute av systemet etter aborten.

Føler med deg ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler en ekstra UL for å sjekke etter foster eller rester - noe avhengig av hvor lenge siden du hadde aborten. Men helt normalt at man er kvalm og kjenner på graviditetsymptomer helt frem til hcg er helt ute av kroppen. Det kan ta lang tid avhengig av hvor høy den var i utgangspunktet. Tok 7.5 uke for min del. 

Anonymkode: 026a6...041

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta en kontroll UL! 
all medfølelse til deg, forstår at dette må ha vært tøft. 

Anonymkode: 7329d...3f3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 0.07):

Hei!

Etter mye tårer og sorg måtte jeg til slutt ta abort med tvillinger. Hadde tre barn fra før og det var ikke planlagt. Mannen ville heller ikke ha flere. Jeg tok medisinsk abort.

Jeg lurer på om det er andre som har erfaring med tvilling abort og som fortsatt har gravid symptomer?

Når dere gikk igjennom aborten så dere (Unskyld for at jeg er så direkte) at begge fostersekkene og morkakene osv kom ut? Hos meg så jeg bare en fostersekk/plommesekk og potensielt en morkake(er usikker på om det var det)

siden jeg fortsatt har kvalme o.l kan den ene ha overlevd eller fortsatt være der inne? 
de tok ultralyd på selve abort dagen på sykehuset, men sa da at det var veldig vanskelig å se noe som helst der. 

Anonymkode: 281da...5f5

Jeg tok en slik abort da jeg var 6 uker på vei. Det kom noe ut den dagen og dagen etter, men det var så lite blod og ikke noe smerter. Så 20 dager senere kom resten og da var det ganske vondt. Blødde mer og lenge i ettertid. Kroppen trengte tid, men ordnet opp selv. 

Anonymkode: 2311c...abd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...