Gå til innhold

Tipset lokalavisa, havner jeg i avisa nå??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sendte inn tips til lokalavisa, et ganske langt avsnitt om hvordan oppfølgingen er for gravide og spedbarnsforeldre i kommunen er (spoiler: helt elendig). Men ble litt stressa, havner jeg i avisa nå? Ønsket kun å sette lys på problematikken og at dette er noe journalistene absolutt burde grave litt i. Kan de bruke noe av det jeg skrev uten å spørre om å få sitere meg? 
Fikk svar på mailen at de ønsket å se videre på det. 
Er veldig konfliktsky og kaldsvetter litt av tanken på at navnet mitt skal i avisa. 

Anonymkode: 148f7...aeb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, tipsere og kilder behandles generelt anonymt. Og man spør først om man vil bruke noens sitater og særlig navn.

Anonymkode: 01d85...6a0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt: Om en vil være anonym når man tipser kan man sjekke om avisa en skal tipse har en egen portal for det. Typisk så brukes Securedrop.

Lokalavisene har nok ikke, men de store har, f.eks. Aftenposten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Sendte inn tips til lokalavisa, et ganske langt avsnitt om hvordan oppfølgingen er for gravide og spedbarnsforeldre i kommunen er (spoiler: helt elendig). Men ble litt stressa, havner jeg i avisa nå? Ønsket kun å sette lys på problematikken og at dette er noe journalistene absolutt burde grave litt i. Kan de bruke noe av det jeg skrev uten å spørre om å få sitere meg? 
Fikk svar på mailen at de ønsket å se videre på det. 
Er veldig konfliktsky og kaldsvetter litt av tanken på at navnet mitt skal i avisa. 

Anonymkode: 148f7...aeb

Hei, eks-journalist her. 

Nei, du blir ikkje sitert i ein artikkel ut frå det du har sendt inn :)

Det som skjer no er at ein journalist ser nærmare på korleis ho skal angripe saka. Kanskje du blir kontakta dersom journalisten treng meir informasjon om dine opplevingar eller om som stoda i kommunen. Og kanskje du skal tenke på om du kan tenke deg å stille opp i saka? Hugs: journalistar kan ikkje skrive ei sak dersom det ikkje er nokon som vil stille opp til intervju.

Anonymkode: d94c2...738

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...