Gå til innhold

Hva kan dette på tungen være? Bilde.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til informasjon skal vi til lege i morgen tidlig for å få et sikkert svar. 

Men, er det noen som har vært borti lignende? Dette er på et 6 år gammelt barn, som ikke klarer å spise/drikke normalt. Barnet klaget på smerter ved matinntak i dag, og da så vi et hovent sår på begge sidene av tungen. Barnet er i god almentilstand, men sliter som sagt med mat. 

IMG_1315.jpeg

Anonymkode: c4a2b...e23

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Husker ikke hva det heter, men Google hvit blemme på tunga. Det er et virus. Veldig smertefullt men går over av seg selv etter en ukes tid 

Anonymkode: ce09b...c99

AnonymBruker
Skrevet

Det ligner på det jeg får jeg i forbindelse med forkjølelser. De er smertefulle, men går ganske raskt over. Antar det er et form for virus. 

Anonymkode: 2e574...7cf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Til informasjon skal vi til lege i morgen tidlig for å få et sikkert svar. 

Men, er det noen som har vært borti lignende? Dette er på et 6 år gammelt barn, som ikke klarer å spise/drikke normalt. Barnet klaget på smerter ved matinntak i dag, og da så vi et hovent sår på begge sidene av tungen. Barnet er i god almentilstand, men sliter som sagt med mat. 

IMG_1315.jpeg

Dette er nok munnskold, du kan får det på tunge,tann kjøtt og innside av kinn/leppe. Går som regel over av seg selv. Går det ikke over etter 1 uke er det lurt å kontakte tannlege/lege.

Anonymkode: 958d2...307

AnonymBruker
Skrevet

Kan se ut som after. Går over av seg selv, men man kan også kjøpe noe på apoteket for å fremskynde prosessen. Usikkert om det anbefales til barn da det svir noe helt forferdelig 

Anonymkode: b5546...60f

AnonymBruker
Skrevet

Det er herpes labialis,

Anonymkode: 79b91...576

Skrevet

Munnskold, ligner det på. 

AnonymBruker
Skrevet

Munnskold/after. Noen er av uvisse grunner mer utsatt for det enn andre. Selv får jeg det så ofte som én gang i måneden omtrent. Både mensen (ikke aktuelt for ditt barn) og syrlig drikke skal visst være risikofaktorer for å utvikle munnskold/after (som er helt ufarlig). Hvis man er uheldig med plasseringen av munnskolden, så kan den bli veldig smertefull. Jeg har hatt mange oppgjennom årene og noen er små og plassert slik at jeg ikke plages noe, mens andre blir skikkelig hovne og vonde.

Anonymkode: 8ab8a...375

AnonymBruker
Skrevet

Vi var hos lege - legen mente dette kan komme innenfra ved vitaminmangel. Da jern og D-vitamin. Ingenting farlig, og går over av seg selv 😊

AnonymBruker
Skrevet

Afte

Anonymkode: 0e21e...a5d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi var hos lege - legen mente dette kan komme innenfra ved vitaminmangel. Da jern og D-vitamin. Ingenting farlig, og går over av seg selv 😊

Ble det tatt blodprøver for å finne ut hvor stor mangelen evt er? Skal barnet starte på høydoser med jern og D-vitamin?

Anonymkode: 17471...4c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...