Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Jeg sliter mye med kløe og røde prikker/nupper/inngrodde hår etter barbering. 

Jeg synes det er ubehagelig og det ser stygt ut. 

Dette gjør at jeg ikke har lyst til å ha lyset på når vi har sex, for jeg vil ikke at han skal se det. 

Har noen gode tips? Dere som ikke får nupper, prikker eller inngrodde hår - Hva gjør dere? 

Anonymkode: 19231...778

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei. 

Jeg sliter mye med kløe og røde prikker/nupper/inngrodde hår etter barbering. 

Jeg synes det er ubehagelig og det ser stygt ut. 

Dette gjør at jeg ikke har lyst til å ha lyset på når vi har sex, for jeg vil ikke at han skal se det. 

Har noen gode tips? Dere som ikke får nupper, prikker eller inngrodde hår - Hva gjør dere? 

Anonymkode: 19231...778

Lar barberingen være.
Kjønnshår har en viktig funksjon i å sikre riktig temperatur, beskyttelse og fuktighet.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du bør gå til salong og vokse istedenfor barbering? 

Anonymkode: ec87c...df3

Skrevet

Ja, ikke barber. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Denne synes jeg fungerer godt

https://www.vitusapotek.no/intimpleie/intimbarbering-og-intimvask/rfsu-intim-easy-shave-150-ml/p/825326

Ellers av råd 

• Vask og mykgjør området som skal barberes. Bruk en intimsåpe tilpasset underlivet med lav pH.
  • Påfør barberskum eller barbergel tilpasset intimsonen. Det beste er om denne er gjennomsiktig og klar, slik at huden under er enklere å se.
  • Bruk en barberhøvel med skarpe blader for å redusere faren for irritasjon – gjerne engangshøvler.
  • Barber alltid med hårene, ikke mot! Dersom du barberer mot hårenes retning, kan det lett oppstå betennelse i hårsekkene og inngrodde hår.
  • Skyll det barberte området godt etterpå, for å fjerne rester av såpe og barberskum eller gel.
  • Ikke barber hver dag. La huden få hvile noen dager mellom hver barbering.

Anonymkode: dc950...08b

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg aner ikke rett og slett ikke hva jeg gjør rett og feil for jeg har aldri hatt problemer med ingrodde hår, kviser, nupper, kløe osv med barbering selv om jeg bruker barberingskrem for menn fra body shop, jeg barberer med hårene og mot hårene og det eneste jeg har er glatt hud uten noe problemer av noe slag. 

Jeg tror noen har mindre problemer enn andre bare helt naturlig. Viss jeg hadde hatt problemer med dette ville jeg nok ha prøvd med voksing enten hjemme eller på salong om du er interessert i å fjerne hårene. 

Men barberingstips som jeg vet er lure er å bruke skarpe barberblad, fukte huden godt før du barberer, og bruk av bakterie drepende dusjgele ved behov, og å ikke barbere mothårs.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Barbering fungerer for en god del, tror ikke det har så mye med teknikk å gjøre, men mer med den enkeltes hudtype og «robusthet» mht å tåle den belastningen barbering innebærer. Noen tåler det, andre ikke. Jeg tåler det, men synes ikke etterveksten er behagelig. Vokser derfor jevnlig og det funker best for meg. Ser at det reklameres aggressivt for laser, hadde vært interessant å høre fra de som har erfaringer med det!

Anonymkode: 6863c...643

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Barbering fungerer for en god del, tror ikke det har så mye med teknikk å gjøre, men mer med den enkeltes hudtype og «robusthet» mht å tåle den belastningen barbering innebærer. Noen tåler det, andre ikke. Jeg tåler det, men synes ikke etterveksten er behagelig. Vokser derfor jevnlig og det funker best for meg. Ser at det reklameres aggressivt for laser, hadde vært interessant å høre fra de som har erfaringer med det!

Anonymkode: 6863c...643

Bruker laser etter barbering i perioder. Hjelper absolutt da den reduserer hårveksten betraktelig og dermed også inngrodde hår. På leggene har jeg fått permanente resultater, mens nedentil må jeg ta noen runder med jevne mellomrom. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg skjønner ikke vitsen med å barbere hvis det skal være sånn. Hvis hår er et problem så kan lyset fortsatt være av. Trist som faen er det jo uansett. 

Poenget med å barbere må jo være at du selv skal føle deg vel / fin. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Smør inn området med en krem som forebygger i tillegg. 
Merker stor forskjell på om jeg barberer og kjører IPL etterpå. Blir mindre rødt da.

Anonymkode: 1a20f...61f

Skrevet

Har du prøvd å barbere mens du dusjer? 
jeg bruker herre høvel og barberer mens jeg dusjer og det har endret alt for meg.

AnonymBruker
Skrevet
Queen94 skrev (19 minutter siden):

Har du prøvd å barbere mens du dusjer? 
jeg bruker herre høvel og barberer mens jeg dusjer og det har endret alt for meg.

Finnes det noen som barberer med høvel seg utenom dusj?

Anonymkode: 6827a...ec4

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja. Han som pleier å rense sluket.

Anonymkode: eca79...f7f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker kun balsam (bare hoved området oppe, ikke for nærme skjeden), jeg lar det mykne opp mens jeg barberer leggene, også barberer jeg etter det. Aldri hatt problemer.

Anonymkode: 092cf...c75

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Aco Sensitive Shave, og opplever ikke slikt. Jeg barberer også alltid med hårene, aldri mot. Vet at det kan gi inngrodde hår og slikt.

Anonymkode: c170e...c56

Annonse
Skrevet

Ryddet for kontaktannonse og svar til det. 

_popcorn_, adm

AnonymBruker
Skrevet

Eksfolier slik at du ikke får inngrodde hår, bruk Hibscrub etter barbering (skyll av etter 2-3 min.) 

Anonymkode: 4af4d...3a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, kjenner flere 

AnonymBruker
Skrevet

Smører på jordnøttolje før barbering. Fungerer sikkert med andre oljer også.

Anonymkode: a90b4...ab2

AnonymBruker
Skrevet

Barber MED hårene, ikke mot

Anonymkode: ae0d5...2b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...