Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er andregangsgravid og uke 15+6 i dag. Jeg har de siste dagene kjent svake spark/stryk på venstre side av magen. Helt sikker på at dette har vært babyen. Men i dag kjenner jeg ingenting… vet det er tidlig, men blir urolig likevel. Burde man ikke kjenne liv daglig når man først har begynt å kjenne det?

Anonymkode: 640d5...eab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei man kjenner ikke liv daglig så tidlig. De har så god plass at om de snur seg i en vinkel så merker du ingenting. Først etter uke 20-24 bør man kjenner daglig liv. 

Helt normalt å gå flere dager uten å kjenne liv så tidlig. 

Anonymkode: 627d8...250

• Liker 5
Skrevet

Etter uke 28 skal man kjenne liv daglig. Normalt slik du beskriver det nå. Bruk "sjekkliv.no"

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke forventet at du skal kjenne regelmessige bevegelser så tidlig nei. 

Anonymkode: f3633...520

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte også å kjenne liv fra 15+6, men det var bare sporadiske småbobler i ny og ne noen ganger i uken, overhode ikke hver dag. 

Anonymkode: 50a7d...ef8

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er andregangsgravid og uke 15+6 i dag. Jeg har de siste dagene kjent svake spark/stryk på venstre side av magen. Helt sikker på at dette har vært babyen. Men i dag kjenner jeg ingenting… vet det er tidlig, men blir urolig likevel. Burde man ikke kjenne liv daglig når man først har begynt å kjenne det?

Fra uke 24 bør du kjenne liv daglig. Før det er fosteret så lite og snur så mye på seg at du ikke nødvendigvis kjenner daglige spark.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjente liv daglig fra uke 16 med min første, rundt uke 19 med min andre og rundt uke 22 med tredje pga morkake som lå foran. Så går fint ann å kjenne liv tidlig, men ikke bekymre deg for at du ikke kjenner liv hver dag enda. Helt vanlig. 

Anonymkode: 181ec...d94

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 21.49):

Mener jeg begynte å kjenne bobler/stryk på innsiden av magen når jeg var 16/17 uker på vei med nr 1 og 2. Så det er nok babyen tenker jeg 😊Men ikke hver dag, så ikke bekymre deg 😊

Endret av Finmia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...