Gå til innhold

Ferie med barn - jeg synes det er koselig jeg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herlighet, én toåring er da ingen sak. 🙄 

Jeg tviler på at foreldrene som blir slitne i ferien har kun et barn, i en alder hvor man kan plukke ungen opp dersom h*n protesterer. 🙄

Anonymkode: 9c9f6...ced

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Herlighet, én toåring er da ingen sak. 🙄 

Jeg tviler på at foreldrene som blir slitne i ferien har kun et barn, i en alder hvor man kan plukke ungen opp dersom h*n protesterer. 🙄

Anonymkode: 9c9f6...ced

Jeg har jo lett fysisk overtak på en toåring, det gjør ikke melt downene noe mindre krevende…………..

Anonymkode: 32197...773

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg gjør ikke det, jeg forklarer alltid godt hvorfor han ikke får det som han vil. 

Anonymkode: cfbfc...1b4

Mhm, det går ikke an å forklare for en som har topplokket ute av drift.

Anonymkode: 6c379...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mhm, det går ikke an å forklare for en som har topplokket ute av drift.

Anonymkode: 6c379...e7a

Nei, jeg sier det før han går i klikk 🤷‍♀️

Anonymkode: cfbfc...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja? Og du er garantert 100% frisk + IKKE alenemor.🙈

Det blir som å si at du liker Cola så skal alle like Cola,selv om noen misliker Cola og foretrekker Fanta😅

Som kronisk syk og 100% alene med 2 av 3 barn er jeg nå sjeleglad de eldste er selvstyrte og mini skal til faren etter 2-3 uker hos meg. Joda det har vært både syden, kino, lekeland+++,men elsker tiden alene også.

Anonymkode: ccef2...969

Hun sier ikke at alle skal like cola! Hun sier "Hei dere som hater Cola, jeg liker det faktisk, jeg!"

Anonymkode: 6c379...e7a

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg sier det før han går i klikk 🤷‍♀️

Anonymkode: cfbfc...1b4

Uansett mangler barnet ditt noe, som du selv må lære deg før du kan lære det bort.

Anonymkode: 6c379...e7a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har jo lett fysisk overtak på en toåring, det gjør ikke melt downene noe mindre krevende…………..

Anonymkode: 32197...773

Jo, en 2-åring som har melt down er langt enklere å håndtere enn 2 eller flere litt større barn som har det samme -Samtidig.

Jeg sier det igjen; Å ha én 0-3-åring er virkelig ingen sak.

Anonymkode: 9c9f6...ced

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Det gjelder å finne på ting også. Ikke tenke alt er krevende. Et barn må få utløp for energi. Man trenger ikke dra langt eller gjøre det dyrt. En tur i skogen, parken, lekeplass, fjæren. Unger syns samme steder kan være like interessant et par dager etter også. Har man mulighet kan man ta med hengekøye, lage bål, mat på stormkjøkken, låne kano, båttur. Plukke bær i skogen, se etter innsekter, kaste stein i vannet, hoppe I sølepytter. 

Også kjekt med en eske med litt "hobby". Fargestifter, ark, fingermaling, klistremerker, såpebobler. Kjekt å bytte litt på og ikke dra frem alt, men en og en aktivitet, for da blir det gøy neste gang også.

Merker selv det er mye bedre å komme oss ut. Barnet leker fint inne også, men får brukt mer energi ute. Og vi blir også kjent med barnet og før en bedre relasjon når vi følger etter barnet og ser hva han gjør/lærer/viser oss.

Anonymkode: 695bd...1f4

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Uansett mangler barnet ditt noe, som du selv må lære deg før du kan lære det bort.

Anonymkode: 6c379...e7a

Men jeg er jo rolig. 

Anonymkode: cfbfc...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herlighet, én toåring er da ingen sak. 🙄 

Jeg tviler på at foreldrene som blir slitne i ferien har kun et barn, i en alder hvor man kan plukke ungen opp dersom h*n protesterer. 🙄

Anonymkode: 9c9f6...ced

Men de med flere barn velger det jo selv. Å si at en unge ikke er noe problem, nei det er ikke det for mange. Men mange Kulle kanskje stoppet med det ene barnet.. 

Anonymkode: 54294...4f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg ts. Føler nesten man ikke kan si at man koser seg sammen med barna sine i dag, uten å bli mistenkt for å lyve. Men jeg har kost meg i hver eneste ferie med dem, uansett alder og hvor mange vi har hatt. Innimellom er det jo travelt, men det er jo litt hva man gjør det til selv også. 
Det tristeste jeg hører er de som sukker over ferie eller at barnehagen er stengt - så barna hører det..

Anonymkode: 51297...e22

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fire store ungdommer i hus, og jeg savner så den tiden da de var små. 

Lange late feriedager sammen.  Lange morgener hvor ingenting var hast. Unger som lekte i hagen og koste seg med et lite basseng, sandkasse, sklie og trampoline.  

Jeg savner å ta inn møkkete og slitne barn, og så få fire nydusjet unger klare til kveldsmat. 

Nå er alle snart voksne, alle jobber hele sommeren og har knapt tid til å spise hverken frokost eller kveldsmat. 

Kos dere, nyt det og ta vare på den tiden. 

Anonymkode: 2b36d...3a2

  • Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Helt enig med deg ts. Føler nesten man ikke kan si at man koser seg sammen med barna sine i dag, uten å bli mistenkt for å lyve. Men jeg har kost meg i hver eneste ferie med dem, uansett alder og hvor mange vi har hatt. Innimellom er det jo travelt, men det er jo litt hva man gjør det til selv også. 
Det tristeste jeg hører er de som sukker over ferie eller at barnehagen er stengt - så barna hører det..

Anonymkode: 51297...e22

Jeg har lest flere ganger at folk mener man lyver , Om man sier man har fin ferie med barna

Anonymkode: 28065...e12

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ferier med småbarn svartmales ekstra her på KG hvor man kan være annonyme og få utløp for ting man ellers ikke ville sagt til folk man kjenner i virkeligheten. Når det er sagt så er jo ferie med barn annerledes enn ferie med bare seg selv og tenke på. Men det handler nok mye om å prøve å innstille seg på dette også, at man kanskje må stå opp tidlig og ikke kan sove lenge som feriene «i gamle dager». Det betyr ikke at ferie med barn ikke kan være fint (ser noen kommenterer om barn med spesielle behov, det blir jo en annen sak❤️). Vi koser oss på sommeren med lange dager ute, tilbringer mye tid med besteforeldre og da får vi jo også egentid som er litt godt :) men jeg synes det er fint med hengekøyeturer og lange frokoster, føler jeg blir litt barn igjen selv så lenge vi lar dagene gå på barnas bekostning :) så gleder jeg med jo til de blir litt større og vi kan dra på sydenturer også (for all del- man kan gjøre det med babyer også men det er ikke my cup of tea med en ettåring og treåring😅

Anonymkode: 28d4d...71f

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere påpeker, ferie med barn er ikke enten bare fint eller bare slit. Det er begge deler for de fleste. Og for noen mer slit enn det er fint. Det betyr faktisk ikke at vi ikke liker ungene våre eller er gode foreldre. Men nettopp som anonym på forum kan man få litt utløp for det man tenker. Nå begynner ferie å bli fint, men det har jammen vært mye slit før det. Som nevnt tidligere,  mangel på søvn og tidlige morgener. Unger som har maur i rompa og ikke eier konsekvenstenkning, så mye av det som foregår utendørs er også slitsomt i form av at (nesten) alt må passes på hele tiden. Så er det mas mas mas og prat prat prat. Slitsomt for en introvert som ikke får tenkt en egen tankerekke. Alle måltider hjemme, ergo mye søl og mye oppvask. Høres fint ut med hage og trampoline ja, men ikke fullt så gøy når man må SEEEEE hvert bidige 3. sekund. Unger fulle av solkrem og sand som nekter å dusje. OSV. Joda det var absolutt idyllisk glimt og jeg elsker ungene mine, men SMÅBARNSFERIE er og blir et slit jeg ser frem til å bli ferdig med. 

Anonymkode: f2288...70c

  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Som flere påpeker, ferie med barn er ikke enten bare fint eller bare slit. Det er begge deler for de fleste. Og for noen mer slit enn det er fint. Det betyr faktisk ikke at vi ikke liker ungene våre eller er gode foreldre. Men nettopp som anonym på forum kan man få litt utløp for det man tenker. Nå begynner ferie å bli fint, men det har jammen vært mye slit før det. Som nevnt tidligere,  mangel på søvn og tidlige morgener. Unger som har maur i rompa og ikke eier konsekvenstenkning, så mye av det som foregår utendørs er også slitsomt i form av at (nesten) alt må passes på hele tiden. Så er det mas mas mas og prat prat prat. Slitsomt for en introvert som ikke får tenkt en egen tankerekke. Alle måltider hjemme, ergo mye søl og mye oppvask. Høres fint ut med hage og trampoline ja, men ikke fullt så gøy når man må SEEEEE hvert bidige 3. sekund. Unger fulle av solkrem og sand som nekter å dusje. OSV. Joda det var absolutt idyllisk glimt og jeg elsker ungene mine, men SMÅBARNSFERIE er og blir et slit jeg ser frem til å bli ferdig med. 

Anonymkode: f2288...70c

Supert at du får utløp for det også, for det er sikkert slitsomt for mange. Men det må være lov å si at man synes det er koselig og fint også. Jeg personlig kjenner ikke på noe slit med 2-åring, selv om jeg er introvert. Alle måltider er jo ikke inne heller, vi drar ut på cafe innimellom og spise mye ute når vi leker Det som gjør at tiden går, er jo å gjøre noe litt annet enn å være hjemme.

Kanskje det er mer slit og mas neste år, kanskje ikke. Begge deler er greit å snakke om.

Anonymkode: 551a9...be7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jo, en 2-åring som har melt down er langt enklere å håndtere enn 2 eller flere litt større barn som har det samme -Samtidig.

Jeg sier det igjen; Å ha én 0-3-åring er virkelig ingen sak.

Anonymkode: 9c9f6...ced

Her velger vi å ha ett barn nettopp fordi vi vil nyte tiden med dem, og ikke bli utslitt av flere. Det er jo lov det å.

Anonymkode: 551a9...be7

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Her velger vi å ha ett barn nettopp fordi vi vil nyte tiden med dem, og ikke bli utslitt av flere. Det er jo lov det å.

Anonymkode: 551a9...be7

Vi valgte.å få to barn fordi den gleden et barn får av å ha et søsken kan aldri slå gleden av foreldre som bortskjemmer barnet med oppmerksomhet.

Anonymkode: 6c379...e7a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi valgte.å få to barn fordi den gleden et barn får av å ha et søsken kan aldri slå gleden av foreldre som bortskjemmer barnet med oppmerksomhet.

Anonymkode: 6c379...e7a

Men det er jo ingen garanti for at barna får gleden av hverandre. Så å få barn på det grunnlaget er litt tynt.. 

Anonymkode: 54294...4f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vi valgte.å få to barn fordi den gleden et barn får av å ha et søsken kan aldri slå gleden av foreldre som bortskjemmer barnet med oppmerksomhet.

Anonymkode: 6c379...e7a

Oj klarte du å få noe mer nedlatende ut? Vel News for deg kanskje men ikke alle søsken får godt forhold! 

Anonymkode: 28065...e12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...