Gå til innhold

Ferie med barn - jeg synes det er koselig jeg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Oppdragelse, grensesetting, foreldrenes evne til å være gode rollemodeller med selvregulering etc. Barna våre har sine fighter og er slitsomme i perioder, men for det meste er de veloppdratte og hele familien vil hverandre vel.

Innlegget ditt oser sjalusi.

Anonymkode: 6c379...e7a

Hørt om medfødt temperament? Hørt om diagnoser?

Anonymkode: 60e81...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hørt om medfødt temperament? Hørt om diagnoser?

Anonymkode: 60e81...32a

Hvor mange norske barn har egentlig diagnoser!? Det brukes som unnskyldning for alle unger med shitty oppdragelse!

Anonymkode: 6c379...e7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2åring selv, og har kost oss skikkelig hver eneste dag. Hun er så mye mer tilfreds, blid, oppvakt enn på de stressende hverdagene etter barnehagen. Kunne lett ha pauset livet litt nå, og bare vært i feriebobla med jenta mi❤️ Skal sies at jeg i likhet med deg TS har en rolig og «enkel» 2-åring, men i likhet med alle 2-åringer er det selvfølgelig en stor vilje og bestemthet som styrer dagene, men - det utgjør en liten del av dagene hjemme. Vi har vært en uke i sverige så langt, basseng, bondegård osvosv. Storkos!

Anonymkode: e75d2...a20

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor mange norske barn har egentlig diagnoser!? Det brukes som unnskyldning for alle unger med shitty oppdragelse!

Anonymkode: 6c379...e7a

Det er jo vanskelig å gi et nøyaktig tall for dette, men hvis man ser på barnepsykiatriske diagnoser, så ligger jo ADHD på 3-5 % og autisme 1 %, som eksempler, og det finnes mange andre diagnoser. Noen har flere diagnoser. Også finnes det jo en rekke somatiske sykdommer og syndromer som kan gi ekstra utfordringer. Jeg lurer jo litt på hvordan min såkalte shitty oppdragelse skulle gi barnet mitt både epilepsi, ernæringsvansker, hjertefeil og autisme? Kan forøvrig nevnte at når barn utredes på bup eller Habu for denne type diagnoser, så vurderes også tilknytning, foreldrestil, samspill, traumer etc. Så det er ikke slik at disse diagnosene settes på bakgrunn av manglende oppdragelse. Dersom det er slike faktorer som forklarer tilstanden, så settes ikke diagnosen. Jeg har forøvrig masse gode tilbakemeldinger fra hjelpeapparatet, så nokså trygg på at det ikke er shitty oppdragelse her.

Vedørende medfødt temperament: Barn og foreldre påvirker hverandre gjensidig. Deg er klart mye lettere å håndtere et barn med et enkelt temperament og dermed føle mestring. Tror mange foreldre kan gå i fellen å tro at «det er bare å gjøre sånn og sånn, for det gjorde vi». Selvsagt har foreldreferdigheter og oppdragelse mye å si, men det er også stor forskjell på barns medfødte temperament og sårbarhet som også er en svært viktig faktor 

Anonymkode: 60e81...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk med ett lite barm, as….

Anonymkode: 8cbef...219

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 14.34):

Det synes vi også. Jeg forstår ikke hvorfor folk får barn når de ikke orker å være sammen med dem engang og i tillegg overlater oppdragelsen til skole og barnehage.

Anonymkode: a0ce0...c61

Vel jeg skaffa meg kæll å..vært gift med han i 20 år..betyr ikke at orker å være med han hele tiden.

Vi har 2 barn...de er verden vår...men det betyr ikke at vi må elske p være med de 24 timer i døgnet 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor mange norske barn har egentlig diagnoser!? Det brukes som unnskyldning for alle unger med shitty oppdragelse!

Anonymkode: 6c379...e7a

Utifra hva jeg leser så vil jeg anslå en rundt 95% :),

ferier har alltid vært helt fantastiske, kan ta det litt rolig på morgningen med god frokost og ikke noe tidspress, så er det enten rolige dager hjemme eller ut på noe aktiviteter, i dag var vi å bade og koste oss, mye bedre enn å sitte å stirre inn i en pc skjerm i 8 timer.

Synes det er synd å høre at så mange sliter sammen med barna i ferien, men lurer samtidig litt på om en del av disse foreldrene kan gjøre noe for å bedre situasjonen, , kanskje legge seg tidlig slik at de har energi til dagen der på, møte dagen på en mer positiv måte, finne på mer aktiviteter osv, barn merke om foreldrene er trøtte og gretne.

Anonymkode: b2fcf...e43

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Folk med ett lite barm, as….

Anonymkode: 8cbef...219

Ja, tenk å nyte ferien med de små barna man har.

Ærlig talt.

Anonymkode: 551a9...be7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det er jo vanskelig å gi et nøyaktig tall for dette, men hvis man ser på barnepsykiatriske diagnoser, så ligger jo ADHD på 3-5 % og autisme 1 %, som eksempler, og det finnes mange andre diagnoser. Noen har flere diagnoser. Også finnes det jo en rekke somatiske sykdommer og syndromer som kan gi ekstra utfordringer. Jeg lurer jo litt på hvordan min såkalte shitty oppdragelse skulle gi barnet mitt både epilepsi, ernæringsvansker, hjertefeil og autisme? Kan forøvrig nevnte at når barn utredes på bup eller Habu for denne type diagnoser, så vurderes også tilknytning, foreldrestil, samspill, traumer etc. Så det er ikke slik at disse diagnosene settes på bakgrunn av manglende oppdragelse. Dersom det er slike faktorer som forklarer tilstanden, så settes ikke diagnosen. Jeg har forøvrig masse gode tilbakemeldinger fra hjelpeapparatet, så nokså trygg på at det ikke er shitty oppdragelse her.

Vedørende medfødt temperament: Barn og foreldre påvirker hverandre gjensidig. Deg er klart mye lettere å håndtere et barn med et enkelt temperament og dermed føle mestring. Tror mange foreldre kan gå i fellen å tro at «det er bare å gjøre sånn og sånn, for det gjorde vi». Selvsagt har foreldreferdigheter og oppdragelse mye å si, men det er også stor forskjell på barns medfødte temperament og sårbarhet som også er en svært viktig faktor 

Anonymkode: 60e81...32a

Hvorfor utleverer du barnet ditt? Hva er poenget ditt?

Anonymkode: 6c379...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Egoistisk bare fordi man ikke vil gå rundt som søvn zombie? Javel... Kvalmt syn på mødre du har. Ingen snakker som til fedre. Er bare mødre som må være 100% selvoffrende og elske hvert sekund av å høre mor 

Dere som koser dere med barna har nok enkle barn. Sånn er det. Jeg hadde et enkelt barn og hadde det fint med han. Fikk så søsken og ble et helvete. Så handler rett og slett om flaks 

Anonymkode: 92a36...057

Nope absolutt ikke! Koser mef likevel jeg

Anonymkode: 28065...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor utleverer du barnet ditt? Hva er poenget ditt?

Anonymkode: 6c379...e7a

Det var et eksempel på hvordan oppdragelse (shitty oppdragelse) ikke er årsak. Det er temmelig anonymt

Anonymkode: 60e81...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også stortrives med barna på ferie, så hyggelig og deilig og slappe av og kose seg sammen

Anonymkode: 2ccb9...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...