Gå til innhold

Ferie med barn - jeg synes det er koselig jeg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så mange tråder her med folk som synes ferie med barn er et slit. Ville bare lage en omvendt positiv tråd, kanskje med tips til hva man kan finne på i ferien med de minste?

Har en gutt på snart 2, og jeg må si jeg storkoser meg med ferie sammen med han 🥰 Deilig å slippe stresse avgårde til bhg på morgenen, spise lang frokost og lage god lunsj. Tusle rundt og ta dagene som de kommer. I dag var vi på badeland og i går var vi på besøksgård. Så deilig med så mye kvalitetstid med mini! 

Merker han stråler mer for hver dag han har kosedag med mamma og pappa, tror det var mer etterlengtet enn vi voksne skjønte med ferie for han nå!

Anonymkode: 3666d...207

  • Liker 17
  • Hjerte 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lange frokoster? 

 

Toåring?

 

 

Anonymkode: 32197...773

  • Liker 21
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha en sånn toåring 😂

Anonymkode: 32197...773

  • Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi koser oss også skikkelig! Har ei på 3 + en baby, og nå har vi treige rolige dager, masse kos, leker i hagen når det er pent vær, pusler puslespill og leker inne når det regner og bare koser oss 🥹🥰 Vi lager også ekstra gode frokoster med eggerøre, bacon og steker rundstykker! Nyter ferien🥰 Men vet vi er heldige. Hadde jeg vært gravid nå (som hun i den andre tråden), så hadde ståa vært annerledes 😫

Anonymkode: d1f11...fda

  • Liker 1
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er så mange tråder her med folk som synes ferie med barn er et slit. Ville bare lage en omvendt positiv tråd, kanskje med tips til hva man kan finne på i ferien med de minste?

Har en gutt på snart 2, og jeg må si jeg storkoser meg med ferie sammen med han 🥰 Deilig å slippe stresse avgårde til bhg på morgenen, spise lang frokost og lage god lunsj. Tusle rundt og ta dagene som de kommer. I dag var vi på badeland og i går var vi på besøksgård. Så deilig med så mye kvalitetstid med mini! 

Merker han stråler mer for hver dag han har kosedag med mamma og pappa, tror det var mer etterlengtet enn vi voksne skjønte med ferie for han nå!

Anonymkode: 3666d...207

Så fint for deg. Når min var 2 våknet han klokka 5. Jeg var selvsagt ikke i nærheten av å være i stand til å stå opp da. Så når jeg da stod opp 2 timer senere (han lekte på rommet eller var litt frem og tilbake mellom soverommene), var han superklar for å starte dagen. Jeg? Fortsatt i svima etter å ha halvsovet fra 5-7. Så måtte barnet få frokost selvsagt. For tidlig for meg. Vil gjerne ta en dusj. Så spise. Ungen kjeder seg og er ekstremt klar for å komme seg ut. Må vente og det blir dårlig stemning osv. Og der legges lista for dagen. Skikkelig koselig du! Takk gud for at han er eldre nå... Det kommer seg. Men 2 år? Nei, det var IKKE kos

Anonymkode: f2288...70c

  • Liker 7
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lange frokoster? 

 

Toåring?

 

 

Anonymkode: 32197...773

Ja, han koser seg veldig med maten. Pleier å skjære opp en del frukt og kanskje koke egg pluss sette frem forskjellig pålegg. Han liker å sitte og bare kose seg og prøve litt forskjellig :) 

 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vil ha en sånn toåring 😂

Anonymkode: 32197...773

Skal vel innrømme at vi har en ganske rolig gutt 😂❤️

Anonymkode: 3666d...207

  • Liker 2
  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja den listen la du fint selv ved og ta hensyn til egne behov og ikke barnets, fra dagens start. 
Du høres veldig egoistisk ut.

Ja, også måtte du selvsagt forsure en tråd som skulle handle om oss som faktisk evner og kose oss med barna våre. 

Anonymkode: e79aa...99d

Vel, noen av oss fungerer bare ikke kl 5 om morgenen, er vel ikke egoistisk fordet! 

Anonymkode: f2288...70c

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er så mange tråder her med folk som synes ferie med barn er et slit. Ville bare lage en omvendt positiv tråd, kanskje med tips til hva man kan finne på i ferien med de minste?

Har en gutt på snart 2, og jeg må si jeg storkoser meg med ferie sammen med han 🥰 Deilig å slippe stresse avgårde til bhg på morgenen, spise lang frokost og lage god lunsj. Tusle rundt og ta dagene som de kommer. I dag var vi på badeland og i går var vi på besøksgård. Så deilig med så mye kvalitetstid med mini! 

Merker han stråler mer for hver dag han har kosedag med mamma og pappa, tror det var mer etterlengtet enn vi voksne skjønte med ferie for han nå!

Anonymkode: 3666d...207

«Artig» at du oppretter denne tråden kort tid etter jeg laget en om ferie med barn med spesielle behov.

Frokost og alle måltider her er lange, men ikke koselige. De består av en god del sondemat gitt på PEG + spisetrening. 
 

Barnehage (før) og nå skole, var/er en svært viktig del av livet til vårt barn og vi teller ned til oppstart igjen. Vi synes det er langt mer stress å ha barnet hjemme.

Ferie oppleves ikke som kos verken for oss eller barnet. Ingen stråler, heller visner sakte, men sikkert.

Badeland og besøksgård er ikke aktiviteter som er realistiske her og har aldri vært.. Hell i uhell er barnet en skikkelig gluping, men også utrolig kreativt og grenseløst, så her er det en ekstrem jobb og ikke noe kvalitetstid.

 

Anonymkode: 60e81...32a

  • Liker 2
  • Hjerte 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel, noen av oss fungerer bare ikke kl 5 om morgenen, er vel ikke egoistisk fordet! 

Anonymkode: f2288...70c

Og ligge og dra seg til kl 7 mens 2 åringen suller rundt alene i to timer, for så og bare måtte dusje fremfor og endelig ta seg av den lille? Stakkars barn. 

Anonymkode: e79aa...99d

  • Liker 32
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vel, noen av oss fungerer bare ikke kl 5 om morgenen, er vel ikke egoistisk fordet! 

Anonymkode: f2288...70c

Å ignorere et liiiite barns behov i to timer, derimot....

Anonymkode: 6c379...e7a

  • Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

«Artig» at du oppretter denne tråden kort tid etter jeg laget en om ferie med barn med spesielle behov.

Frokost og alle måltider her er lange, men ikke koselige. De består av en god del sondemat gitt på PEG + spisetrening. 
 

Barnehage (før) og nå skole, var/er en svært viktig del av livet til vårt barn og vi teller ned til oppstart igjen. Vi synes det er langt mer stress å ha barnet hjemme.

Ferie oppleves ikke som kos verken for oss eller barnet. Ingen stråler, heller visner sakte, men sikkert.

Badeland og besøksgård er ikke aktiviteter som er realistiske her og har aldri vært.. Hell i uhell er barnet en skikkelig gluping, men også utrolig kreativt og grenseløst, så her er det en ekstrem jobb og ikke noe kvalitetstid.

 

Anonymkode: 60e81...32a

Ikke TS du siterer, men jeg har ikke vært innom den tråden engang, så sikkert ikke TS har vært det heller..

Anonymkode: 6c379...e7a

  • Liker 6
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble en trivelig tråd! 🤣

Anonymkode: 667b9...e9c

  • Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi også koser oss masse i ferier, så godt med rolige dager. 

Men vi har heller ikke tatt på oss mer enn vi kan håndtere. 

Anonymkode: 54294...4f5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med positive tråder også! Har tre barn som nå er tenåringer. Har elsket ferie med barna siden første ble født. Vi har hatt vår del med alvorlig sykdom og utfordringer vi også, men ferie har vi heldigvis alltid klart å sette på pris på. Jeg har det best når vi er sammen, og vi trenger ikke reise langt eller ha mye planer for å ha det fint. Full forståelse for at andre har det annerledes, jeg føler meg heldig som alltid har hatt fine ferier med barna. 

Anonymkode: 4bcb8...56f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Er så mange tråder her med folk som synes ferie med barn er et slit. Ville bare lage en omvendt positiv tråd, kanskje med tips til hva man kan finne på i ferien med de minste?

Har en gutt på snart 2, og jeg må si jeg storkoser meg med ferie sammen med han 🥰 Deilig å slippe stresse avgårde til bhg på morgenen, spise lang frokost og lage god lunsj. Tusle rundt og ta dagene som de kommer. I dag var vi på badeland og i går var vi på besøksgård. Så deilig med så mye kvalitetstid med mini! 

Merker han stråler mer for hver dag han har kosedag med mamma og pappa, tror det var mer etterlengtet enn vi voksne skjønte med ferie for han nå!

Anonymkode: 3666d...207

Helt enig med deg!  Har barn i alderen 8mnd - 14 år. Vi elsker sommerferien! Er så godt med all den kvalitetstiden, ingen press og mas etter rutiner og plikter. 

Sene frokoster, tar ting på sparket, lavterskel aktiviteter, mye tid sammen. 

Det blir ikke mer travelt, mer masete, mer hektisk etc enn hva foreldre selv legger opp til. Det må ikke skje noe hele tiden, alt må ikke koste masse penger etc. 

Anonymkode: add00...5d7

  • Liker 4
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror det er veldig individuelt hvor lett ferie er med barn. 

For oss har ferie alltid vært en tid vi får roet ned og tatt det helt rolig, og får brukt mye tid sammen som en familie. Jeg er kanskje heldig som har en partner med utdanning innen det å jobbe med barn, så ting har egentlig gått veldig lett, selv om vi har barn med autisme og ADHD. 

Endret av Meowmere
  • Liker 2
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 7 åring og en 8 åring og elsker hver eneste feriedag sammen med dem. Storkoser oss med å gå tur, sykle, brettspill, hoppepark, tegne, spise ekstra god mat, is hver dag og snart reiser vi to uker på tur til varmen. Sommer er beste årstid av alle! 

Anonymkode: 8ab24...0c6

  • Liker 2
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene med en på 5, han slår og stikker av om han ikke får viljen sin. Synes ikke det er koselig, angrer på at jeg fikk barn. 

Anonymkode: cfbfc...1b4

  • Liker 2
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært slik ville jeg nå sittet i armkroken til mannen med et lite glass vin. Mens barna sov godt, maten var ryddet bort, og alt var på stell. 

Så, neh... 

Uansett. Flott for dere om ferie for deg betyr tid på kg. 

Anonymkode: ce1aa...995

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...