Gå til innhold

AMH som har sunket drastisk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I desember var min AMH på 15,5. Fikk beskjed om at dette var normalt og at verdiene stemte med anfall follikler de så på ultralyd (dette sa de senest ved forrige forsøk for en måned siden).
 

Tok by blodprøve i dag - og den er på 6,5?! Hva i alle dager, den er altså halvert. Er 31 år. Fsh har gått 12 til 6. Kan AMH virkelig variere så mye? 

Anonymkode: d3f2d...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nettopp hatt lang protokoll, kan dette påvirke AMH?

Anonymkode: d3f2d...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodprøven kan variere noe i hva det viser uten at det har endret seg. Det er antall follikler de teller som er det riktige.

Har selv fått både 12 og 8 i AMH på blodprøver, men de har telt ca 10 follikler og sier at det er det riktige tallet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk først anh på 3, og rundt ett år senere på 9, så ikke heng deg så opp i tallet. Antall follikler gir nok en bedre pekepinn om hvordan det ligger an. 😊

Anonymkode: c5b07...b9c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk resultatet "AMH undetectable" da jeg var 31 år, men det viste seg at jeg hadde en infeksjon og jeg fikk barn etter det 

Anonymkode: 16fc8...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute på det vide Internett påståes det at amh ikke skal variere såpass mye. Men senere studier har vist at amh kan variere mer enn man tidligere har trodd. 

Min amh gikk fra 3.3 til 7.4, og da jeg googlet en slik økning så var det jo nesten uhørt med en slik dobling når man har så lav amh som meg. Leser man kvinners personlige erfaringer på diverse forumer, så virker det som om det skjer titt og ofte. 

Amh er et mysterie. Selv om Amh'en min hadde økt så var antall follikler det samme.

Anonymkode: d58c7...bfd

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk fra AMH på 0,3 til 2,4 til 1 på ett år, så det varierer ja.

Fikk en sønn på naturlig vis året etterpå, og er gravid igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...