Gå til innhold

Hvilke hunderaser er mest kosete

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

?

Anonymkode: bff5b...35d

Vår Shetland Sheepdog er i hvert fall særdeles glad i kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

italiensk mynde, chihuahua, puddel, langhåret dachs, retrievere. Det er noen veldig kosete raser, ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
-jk- skrev (4 minutter siden):

Vår Shetland Sheepdog er i hvert fall særdeles glad i kos :)

De to vi har i nær familie er veldig reserverte….

Anonymkode: e1d88...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har hatt to Goldem retrievere, og de har vært veldig kosete iallefall.  Hun vi har nå er ekstremt kosete,  egentlig ovenfor alle. Kjenner også hunder av samme rase som ikke er like kosete, så det handler nok litt om personlighet også. 

Anonymkode: 0734f...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Golden retriever 🥰 hun berta vår er veldig kosete og veldig veldig pen 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

St. Bernhard

Anonymkode: deafb...ea6

St Bernhard og Berner Sennen. Utpreget kjærlige hunder.

Anonymkode: d1174...cda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en chihuahua som er sinnsykt kosete i hvert fall, men vet ikke om det er rasetypisk.

Anonymkode: 63af8...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes nok raser som er mer kosete av seg enn andre raser, men det er likevel ingen garanti. 
Vår hund er helt ekstremt kosete, men svigerforeldrene mine sine to er ikke det. De er alle tre samme hunderase..

Anonymkode: 4aca4...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har en finsk lapphund som er ekstremt kosete. 

Aner ikke om det er mest individ eller rasetypisk. 

Anonymkode: d2780...fe1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De mest kosete hunderasene jeg har vært borti er italiensk mynde(elsket å sitte på fanget), whippet, golden retriever, leonberger og border collie.

Anonymkode: 784d8...9d5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg kjenner en border collie som er voldsomt kosete, og husker en fra barndommen som også var det. Mellompuddelen til mormor og mellompuddelen til naboen er også, om enn kanskje ikke like mye som border colliene. Men det er jo alt for begrenset erfaring til å si at det er rasetypisk.

Jeg har hatt flere whippeter som alle har vært veldig kosete, men den vi har nå tar førsteplass på dette området. Har vi besøk, og de liker hunder, er det ikke lenge før de har whippeten på fanget. Der kjenner jeg såpass mange med whippet etter hvert, at jeg tør å påstå at det er typisk for dem å like kos og nærkontakt. Men det finnes helt sikkert unntak. 

Anonymkode: cfcf1...e46

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bichon frisé, har hatt to og begge foretrakk å sitte/sove oppå meg hver gang jeg er i sofa/seng. Gnir seg inntil som en katt eller slikker/graver på armen for å få mer kos hver gang jeg slutter. Blir til tider litt mye, men veldig koselig 😅

Anonymkode: 434e3...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle mine engelsk settere har vært svært kosete. Vil ligge i fanget/inntil i sofaen, bli klødd rundtomkring, gir klemmer, vil bli nussa på hodet, ligge i senga osv. Alaska husky tispa er også kosete og nærmest borrelås på dattera mi. Blir fort for varmt for tispa å ligge i fanget, så det varierer hvor mye hun vil det.

Hadde en stor puddel som ikke var like kosete, men også ville ligge i fanget og bli klødd på. Min Irske Ulvhund ville forresten også være i fanget! 😂 Hun var mer reservert da, men hun fikk vi først da hun var 2-3 år gammel. 

Tror mye av koselysten hos hunden er vane, oppdragelse og hva eieren legger opp til.

Anonymkode: c9d37...5b2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Selskapshunder. 

Anonymkode: 70f8b...9ed

Faktiske selskapshunder: ja

men vær obs på at NKK klassifiserer en rekke hunder som selskapshunder som ikke egentlig er avlet til dette. Eksempelvis Basenji og shiba som er primitive hunder som ikke er spesielt kosete av seg. De er egentlig laget for jakt selv om de ikke brukes så mye til det i Norge.

Anonymkode: 5cac0...95b

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle hunder kal være kosete. Alaska husky vil ha mye kos, får aldri nok. Er hva en venner de til. Jeg liker å kose med de, og da blir de kosete 

Anonymkode: 6fd86...73e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner en Labrador som er innmari kosete med alt og alle i hvert fall - skikkelig lykkepille :)

Anonymkode: bc9d7...885

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har berner sennen. Hun elsker kos, og setter seg gjerne på føttene til dem som vil hilse og nikoser. Turer i befolkede områder kan ta litt tid. 😅

Heldigvis har hun roet seg ned betraktelig som voksen, og vil nå bare hilse på dem som faktisk vil hilse og kose. Det er mange nok!

Negleklipp regnes som kosestund her. Da ligger hun på ryggen i fanget og bare nikoser seg. 🥰

Anonymkode: 96583...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...