Gå til innhold

Dødfødsel I utlandet på ferie i uke 23


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva som skjer da eller har vært gjennom det selv?

Kan man velge å få barnet sendt til Norge eller å bli kremert der for så å få sendt urnen til Norge?

 

 

Anonymkode: a8ca9...1da

  • Hjerte 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk med jordmor eller fastlegen din❤️ kan hende det er egne regler for forskjellige land❤️

Anonymkode: 5fd71...5ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvilket land du er i. Det er ikke alle land som tillater kremasjon. Kontakt selskapet hvor du har reiseforsikringa di.

Anonymkode: 82482...91f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel i grenseland senabort/dødfødsel. Jeg tror personlig jeg ville tatt farvell med fosteret i det landet jeg var. Hadde ikke ønsket en gravplass for et foster og tatt det med meg hjem. Men det er meg. 
Er dette et scenario du bekymrer deg for? ER du gravid og skal på ferie? jeg tenker at med 99% sannsynlighet så skjer ikke dette. Håper noen kan svare deg :)

Anonymkode: 8241b...e34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Snakk med jordmor eller fastlegen din❤️ kan hende det er egne regler for forskjellige land❤️

Anonymkode: 5fd71...5ce

Jeg skal gjøre det🤍

Anonymkode: a8ca9...1da

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kommer an på hvilket land du er i. Det er ikke alle land som tillater kremasjon. Kontakt selskapet hvor du har reiseforsikringa di.

Anonymkode: 82482...91f

Det er sant, jeg har if reiseforsikring så skal snakke med de også🤍

Anonymkode: a8ca9...1da

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ring forsikringsselskapet. 

Du får veiledning. Henvisning til privat sykehus. Norsk tolk, ved behov. Lege i Norge som kan bistå om ønskelig. For oss ordnet de også alt med lokalt begravelsesbyrå, informasjon om kremering sett mot kiste. Absolutt alt, uten at vi så en regning. 

Anonymkode: b16f5...0bb

  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noe som far skjedde, eller noe du er redd skal skje, ts?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette er vel i grenseland senabort/dødfødsel. Jeg tror personlig jeg ville tatt farvell med fosteret i det landet jeg var. Hadde ikke ønsket en gravplass for et foster og tatt det med meg hjem. Men det er meg. 
Er dette et scenario du bekymrer deg for? ER du gravid og skal på ferie? jeg tenker at med 99% sannsynlighet så skjer ikke dette. Håper noen kan svare deg :)

Anonymkode: 8241b...e34

Er det vel ikke? Det er dødfødsel

Anonymkode: a083a...559

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er vel i grenseland senabort/dødfødsel. Jeg tror personlig jeg ville tatt farvell med fosteret i det landet jeg var. Hadde ikke ønsket en gravplass for et foster og tatt det med meg hjem. Men det er meg. 
Er dette et scenario du bekymrer deg for? ER du gravid og skal på ferie? jeg tenker at med 99% sannsynlighet så skjer ikke dette. Håper noen kan svare deg :)

Anonymkode: 8241b...e34

Jeg forstår det, men dette barnet er veldig etterlengtet og noen vil sikkert si at jeg er unødvendig engstelig. Men om noe skal skje så vil jeg veldig gjerne få barnet sendt hjem til Norge 🤍

Jeg er 23 uker på vei når vi til skal til Tyrkia.

Anonymkode: a8ca9...1da

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget MA uke 23 i utlandet. Ble rådet til å dra hjem for å få satt i gang fødsel på eget sykehus. 

Det ble en lang hjemreise. 

Anonymkode: 80339...8f0

  • Hjerte 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oppdaget MA uke 23 i utlandet. Ble rådet til å dra hjem for å få satt i gang fødsel på eget sykehus. 

Det ble en lang hjemreise. 

Anonymkode: 80339...8f0

Så trist🤍 Og forstår godt at det var tøft. 

Kan jeg spørre om du fikk god hjelp av reiseforsikringen?

Jeg veldig engstelig siden barnet er veldig etterlengtet. 

Anonymkode: a8ca9...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke dratt på ferie om jeg var gravid og så engstelig, Har du ikke hatt sympomer på noe eller hatt problem så er det ikke ofte fødsel setter igang i uke 23.

Du får hjelp av forsikringen din på lik linje som om du skulle blitt "vanlig syk eller skadet". Usikker på om det ufødte barnet er forsikret slik at du kan forvente få det hjem. Men ved død ellers får den avdøde og  familien dekket transport hjem av forsikringen.

 

Anonymkode: fc7f9...ec2

  • Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reiseforsikringen var ikke involvert i dette, jeg handlet ikke rasjonelt. Jeg var i sjokk og hadde nok med å håndtere en lang reise med barn samtidig som jeg var knust. Bare det å ha en relativt stor mage og vite at den som ligger inni er død var grusomt.

Jeg synes kanskje overskriften din og et par av innleggene her er litt misvisende mtp at dette ikke har skjedd. Sannsynligvis vil det ikke skje heller, med mindre du har et risikosvangerskap - og da ville du sikkert holdt deg hjemme.

Anonymkode: 80339...8f0

  • Liker 11
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Reiseforsikringen var ikke involvert i dette, jeg handlet ikke rasjonelt. Jeg var i sjokk og hadde nok med å håndtere en lang reise med barn samtidig som jeg var knust. Bare det å ha en relativt stor mage og vite at den som ligger inni er død var grusomt.

Jeg synes kanskje overskriften din og et par av innleggene her er litt misvisende mtp at dette ikke har skjedd. Sannsynligvis vil det ikke skje heller, med mindre du har et risikosvangerskap - og da ville du sikkert holdt deg hjemme.

Anonymkode: 80339...8f0

Det forstår jeg godt at du var🤍 Ja jeg ser at overskriften ble feil, og ikke får jeg endret den i etterkant.

Nei jeg har ikke risiko svangerskap og alt har gått fint. 

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg🙏

Anonymkode: a8ca9...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg forstår det, men dette barnet er veldig etterlengtet og noen vil sikkert si at jeg er unødvendig engstelig. Men om noe skal skje så vil jeg veldig gjerne få barnet sendt hjem til Norge 🤍

Jeg er 23 uker på vei når vi til skal til Tyrkia.

Anonymkode: a8ca9...1da

Ikke reis til Tyrkia. 

Anonymkode: 5f653...0c7

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke reis til Tyrkia. 

Anonymkode: 5f653...0c7

Jeg har ikke vært der før, vil du si hvorfor du ikke ville reist dit?

Anonymkode: a8ca9...1da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er så engstelig at du tenker for dette scenariet, ville jeg heller droppet reisen. Tyrkia er ikke så viktig. 

Anonymkode: 17bde...be3

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke reise når du er så engstelig at du vil forberede deg på hva som skjer ved dødfødsel når du er på ferie. Høres ikke ut som det blir noen kjekk ferietur. Avbestill turen og bli hjemme du.

Anonymkode: c2535...abc

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det forstår jeg godt at du var🤍 Ja jeg ser at overskriften ble feil, og ikke får jeg endret den i etterkant.

Nei jeg har ikke risiko svangerskap og alt har gått fint. 

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg🙏

Anonymkode: a8ca9...1da

Hei TS, du kan rapportere eget innlegg med ønske om å endre tittel :)

Anonymkode: 4894a...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...