Gå til innhold

Angst i magen min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke noe positivt med konstant angst. Det er min værste fiende og jeg hater den. Det gjør så utholdbart vondt i magen, halsen og i brystet men værst i magen.

Anonymkode: 37baf...81f

Igjen, angst er en misforstått reaksjon. Den er der for å beskytte deg mot (innbilt) fare. Du tenker opp bekymringer og problemer, fight/flight girer opp for å forsvare deg. Det starter med tankene, angsten er ikke en fiende men en respons på katastrofetanker. Med tiden skal det mindre og mindre til, og man går kanskje snart rundt med kronisk aktivert nervesystem og slåss mot seg selv, bokstavelig talt. 

Anonymkode: 98013...51a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan kjennes fysisk ja, men angsten er fortsatt ikke noe som er i magen.

Anonymkode: b3175...624

Angst kan kjennes fysisk overalt, man kan hjertebank, ekstraslag, magesmerter, diaré, vanskelig for å puste, smerter i brystet osv osv, det er høyst fysiske reaksjoner selv om det har en psykisk årsak. 

Anonymkode: b4211...9de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

All min angst sitter i magen. Vonde sommerfugler, smerter, uvel. Tankene fører til brå klump og klo i magen. 

Men alle mine følelser er alltid der. Tror det er ganske vanlig. Magen eller brystet er der man kjenner et trykk.

Anonymkode: 2802e...681

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 20.46):

All min angst sitter i magen. Vonde sommerfugler, smerter, uvel. Tankene fører til brå klump og klo i magen. 

Men alle mine følelser er alltid der. Tror det er ganske vanlig. Magen eller brystet er der man kjenner et trykk.

Helt enig med deg. Det første som slår inn er magen. En venninne av meg spyr hver gang hun får angst. 

Jeg har slitt med angst i mange år og jeg får kjempevondt I magen blir kvalm og må ofte på do da. 

Kunne heller fått vondt i foten. Da hadde jeg taklet det bedre. 

Anonymkode: 0b196...8bf

AnonymBruker
Skrevet

Finn ut hva angsten kommer av. Selv har jeg vokst opp med en mor som alltid var bekymret og negativ til alt så min angst lærte jeg som barn å ha. Via terapi, psykomotorisk fysioterapi og gode pusteøvelser som jeg gjør hver dag har 90% av angsten forsvunnet.

Anonymkode: c36bd...654

AnonymBruker
Skrevet

Ta en kikk på appen Tankevirus for noen tips til hvordan du kan få det litt bedre. Laget av en norsk psykolog.

www.tankevirus.no

Anonymkode: d321c...a6b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 19.04):

Magen og hjernen snakker sammen. Angst gir veldig ofte fysiske plager som diare og kvalme.

Anonymkode: 4603a...07c

Og poenget ditt er?Du gjentar jo det jeg sier ,bare på en annen måte

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 18.59):

Følelsene sitter i magen og angsten min er der.

Angsten sitter i hodet, men den gir fysisk utslag i magen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 20.36):

Angst kan kjennes fysisk overalt, man kan hjertebank, ekstraslag, magesmerter, diaré, vanskelig for å puste, smerter i brystet osv osv, det er høyst fysiske reaksjoner selv om det har en psykisk årsak. 

Anonymkode: b4211...9de

Ja vel. Det er jo akkurat det jeg sier.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 20.46):

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Helt enig med deg. Det første som slår inn er magen. En venninne av meg spyr hver gang hun får angst. 

Jeg har slitt med angst i mange år og jeg får kjempevondt I magen blir kvalm og må ofte på do da. 

Kunne heller fått vondt i foten. Da hadde jeg taklet det bedre. 

Anonymkode: 0b196...8bf

Angsten  alltid i hodet, men den gir utslag ved for eksempel fysiske problemer med mage

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 19.19):

Angst er vel noe som sitter i hodet? Jeg trodde det var noe psykisk som hjernen roter med?

Anonymkode: 4290d...070

Nei, angst er veldig fysisk. Høy puls, musklene blir anspent, man kan bli kvalm, noen kaster opp, halsen eller magen snører seg sammen. Du vet hvis du skal noe veldig skummelt, eller hoppe fra 10-meteren, så kjennes det i magen. Angst er samme reaksjon, bare at det kommer i andre situasjoner.

Det er ikke slik lenger at man deler kropp pg psyke i to. Tenk når du gråter, det er også et veldig fysisk utslag av følelser.

Anonymkode: 0f6c3...b62

AnonymBruker
Skrevet

Tenk å bruke en tråd hvor noen forteller om hvor vanskelig de har det for å få frem et usselt, ubetydelig og tøysete PRINSIPP……. 

Anonymkode: 25d86...bdb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 19.42):

Også en vond og fæl klump

Hjertebank og uroen i kroppen er verst på meg. 

Anonymkode: c37ec...f40

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, angst er veldig fysisk. Høy puls, musklene blir anspent, man kan bli kvalm, noen kaster opp, halsen eller magen snører seg sammen. Du vet hvis du skal noe veldig skummelt, eller hoppe fra 10-meteren, så kjennes det i magen. Angst er samme reaksjon, bare at det kommer i andre situasjoner.

Det er ikke slik lenger at man deler kropp pg psyke i to. Tenk når du gråter, det er også et veldig fysisk utslag av følelser.

Anonymkode: 0f6c3...b62

jeg kan ikke fatte at det er så vanskelig å forstå at angst gir fysiske utslag, men det er fortsatt psykisk. Angst lidelser kalles ikke fysisk/somatisk sykdom det går under psykisk sykdom

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også mage angst. Det hjelper litt når man vet hva det er og kan prøve å forebygge. 

Anonymkode: 71b40...945

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tenk å bruke en tråd hvor noen forteller om hvor vanskelig de har det for å få frem et usselt, ubetydelig og tøysete PRINSIPP……. 

Tenk å bruke så mange prikker på å håne noen.

Anonymkode: 71b40...945

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg tror du burde lære deg definisjonen av et prinsipp, for og si ifra når noen konsekvent kommer med uttalelser som ikke er korrekte handler ikke om et prinsipp. Og er det noe som er tullete så er det å fortsette å argumentere imot isteden for å faktisk ikke lese det som egentlig blir sagt.

AnonymBruker
Skrevet

Angst er helt umenneskelig konstant smerte som er helt utholdbar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...