Gå til innhold

Forlovelse og ring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Hvordan kan jeg som mann gjøre det når jeg skal fri en dag og ikke vet hvilken størrelse jeg skal ha på ringen? Hun bruker ikke ring, og jeg kan jo ikke måle fingeren hennes for da skjønner hun alt sammen🤣 skal begge ha forlovelsesringer?

Anonymkode: 187a7...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørt om de som knytter en tråd rundt ringefingeren mens dama sover, og tar det med som mål til gullsmeden. Avhenger av at dama sover tungt, hehe. Er vel ingen fasit på om du også skal ha ring, opp til deg selv tenker jeg. 

Anonymkode: f2f26...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man prater jo om slikt. Vet du i det hele tatt om hun vil gifte seg? Og når? Og hva slags ring hun ønsker? 

Anonymkode: 7d941...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge skal ha ring. Ringen, som ikke har noen begynnelse og ikke noen ende, symboliserer evigheten og evig troskap som dere lover hverandre. Deres kjærlighet til hverandre har ingen ende. Begge bør derfor ha ringen for å vise omverdenen at man er "opptatt", og for å minne hverandre på at man hører sammen.

Du kan jo litt diskret sammenlikne dine fingre med hennes. Kanskje er din lillefinger omtrent som hennes ringfinger, og da kan du jo kjøpe en ring som passer på din lillefinger. Blir de feil, kan gullsmeden endre størrelse på ringen i etterkant, så det løser seg.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man prater jo om slikt. Vet du i det hele tatt om hun vil gifte seg? Og når? Og hva slags ring hun ønsker? 

Anonymkode: 7d941...39e

Jeg vet hun vil gifte seg ja, og at hun ikke ønsker frieri offentlig f.eks men mer enn det skal man ikke snakke om, skal jo være en overraskelse, hun vet jo at jeg kommer til å fri en dag!

Anonymkode: 187a7...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg vet hun vil gifte seg ja, og at hun ikke ønsker frieri offentlig f.eks men mer enn det skal man ikke snakke om, skal jo være en overraskelse, hun vet jo at jeg kommer til å fri en dag!

Anonymkode: 187a7...7f6

Men vet du noe om hva slags ring hun vil ha? 

Anonymkode: 7d941...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men vet du noe om hva slags ring hun vil ha? 

Anonymkode: 7d941...39e

Er det vanlig å gjøre det så åpenlyst? 

Hvis jeg skal spørre hvilken ring hun vil ha kan jeg like godt ta mål av fingeren hennes samtidig da;)

Anonymkode: 187a7...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det vanlig å gjøre det så åpenlyst? 

Hvis jeg skal spørre hvilken ring hun vil ha kan jeg like godt ta mål av fingeren hennes samtidig da;)

Anonymkode: 187a7...7f6

Hadde mannen kommet med en klassisk gullring, ring med farget sten, eller noe slikt, ville frieriet blitt ødelagt. Jeg er en veldig dårlig skuespiller. Og disse valgene ville på alle måter vist at han ikke kjente meg i det hele tatt. 

Anonymkode: 7d941...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde mannen kommet med en klassisk gullring, ring med farget sten, eller noe slikt, ville frieriet blitt ødelagt. Jeg er en veldig dårlig skuespiller. Og disse valgene ville på alle måter vist at han ikke kjente meg i det hele tatt. 

Anonymkode: 7d941...39e

Kan jo ikke spørre hva slags ring hun ønsker! Da blir det jo ikke noe spennende.. da er det bedre å fri uten ring og så gå sammen og kjøpe hvis hun sier ja;)

Anonymkode: 187a7...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan jo ikke spørre hva slags ring hun ønsker! Da blir det jo ikke noe spennende.. da er det bedre å fri uten ring og så gå sammen og kjøpe hvis hun sier ja;)

Anonymkode: 187a7...7f6

Da får du leve med spenningen, da. Kanskje hun blir fornøyd. Kanskje det blir tidenes skuffelse. Uansett om du kommer med en ring, eller uten. 

Anonymkode: 7d941...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det vanlig å gjøre det så åpenlyst? 

Hvis jeg skal spørre hvilken ring hun vil ha kan jeg like godt ta mål av fingeren hennes samtidig da;)

Anonymkode: 187a7...7f6

Du får være våken og se etter hint og indikasjoner. Gå inn til en gullsmed med påskudd om at du ser etter noe til deg selv eller andre, spør hva hun syns om et gullsmykke med "mye" bling, da vil hun kanskje påpeke at hun ikke liker gull, foretrekker noe enkelt osv. Jeg har sagt til samboeren min at jeg syns jeg ser bedre ut med gull, og at jeg ikke liker diamanter, og heller foretrekker noe mer unikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen19 skrev (1 minutt siden):

Du får være våken og se etter hint og indikasjoner. Gå inn til en gullsmed med påskudd om at du ser etter noe til deg selv eller andre, spør hva hun syns om et gullsmykke med "mye" bling, da vil hun kanskje påpeke at hun ikke liker gull, foretrekker noe enkelt osv. Jeg har sagt til samboeren min at jeg syns jeg ser bedre ut med gull, og at jeg ikke liker diamanter, og heller foretrekker noe mer unikt. 

Jeg ser f.eks hvordan halskjede og. Armbånd hun bruker, det er tynne kjeder i sølv. Går det an å fri og kjøpe ringene seinere eller er det sært?

Anonymkode: 187a7...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ser f.eks hvordan halskjede og. Armbånd hun bruker, det er tynne kjeder i sølv. Går det an å fri og kjøpe ringene seinere eller er det sært?

Anonymkode: 187a7...7f6

Det går selvsagt an å fri, og kjøpe ring sammen, det er det mange som gjør 😊 Er det mye "bling" på smykkene og armbåndene hun bruker? Om hun bruker tynne kjeder i sølv, så får jeg et inntrykk av at hun vil like en klassisk diamantring i sølv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Queen19 skrev (9 minutter siden):

Det går selvsagt an å fri, og kjøpe ring sammen, det er det mange som gjør 😊 Er det mye "bling" på smykkene og armbåndene hun bruker? Om hun bruker tynne kjeder i sølv, så får jeg et inntrykk av at hun vil like en klassisk diamantring i sølv. 

I så tilfelle hvitt gull.

Ingen setter diamanter i sølv. 

Anonymkode: 7d941...39e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan alliere deg med en venninne eller søsteren hennes og prøve å få en av dem til å lokke ut av henne hva hun ønsker seg.

Det er mulig å få låne ringer av gullsmed. De er naturligvis ikke ekte, men da kan man velge ring sammen senere. Evt kan du kjøpe en billigsalg (typ sølvet falsk sten) å fri med, og så velger hun selv ring senere. Man får også gjerne bytte str eller har inkludert strjustering på frierringer. Spør gullsmeden. 

Hvis du skal bruke en annen ring på den måten, pass på at den er på nivå med ringene du faktisk tenker er innenfor budsjettet ditt. Ikke fri med en stor diamant i en lånering hvis du ikke har råd til å faktisk kjøpe noe tilsvarende. 

Anonymkode: 9a6dc...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Queen19 skrev (På 10.7.2024 den 20.08):

Du får være våken og se etter hint og indikasjoner. Gå inn til en gullsmed med påskudd om at du ser etter noe til deg selv eller andre, spør hva hun syns om et gullsmykke med "mye" bling, da vil hun kanskje påpeke at hun ikke liker gull, foretrekker noe enkelt osv. Jeg har sagt til samboeren min at jeg syns jeg ser bedre ut med gull, og at jeg ikke liker diamanter, og heller foretrekker noe mer unikt. 

Enig med denne. Eventuelt kan du planlegge ringen selv, for å få den perfekt. Størrelsen kan endres senere.
Jeg var så heldig at min mann hadde tegnet/designet ringen han fridde til meg med. Han fikk altså en gullsmed til å lage den slik han hadde tegnet, og han fikk også brukt noen diamanter som hadde tilhørt moren hans da hun levde. Forlovelsesringen min er enda mer spesiell for meg enn gifteringen min, selv mange år etterpå, nettopp fordi jeg er den eneste i verden som har akkurat denne ringen. 

Anonymkode: fc7a6...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min prøvde å være lur, men det ble ganske åpenlyst. "Kan jeg sjekke ringstørrelsen din? Du har ca like store hender som søstera mi, og jeg tenkte jeg skulle kjøpe henne en ring til bursdagen".

Anonymkode: 1825b...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...