AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #1 Skrevet 10. juli 2024 Hvor lenge ca i så fall, og hvordan trener man på dette? Vi har hatt bleie på på natta, og den er alltid våt når han står opp. Dermed kan vi ikke bare slutte med det. Anonymkode: 2b55e...a8d
Stor pike Skrevet 10. juli 2024 #2 Skrevet 10. juli 2024 (endret) Vår gjorde det. Vi var vel egentlig litt sløve, men kom etterhvert på at avvenning om natten også var lurt. Vi tok han inn på do for å tisse når vi gikk og la oss. Da gikk det stort sett bra. Og han sov seg gjennom. Han var to og et halvt da han sluttet med tissebleie. Men nektet å baise på do før han var fire. Endret 10. juli 2024 av Stor pike 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #3 Skrevet 10. juli 2024 Sluttet med dagbleie da han var 2 år og 9 mnd. Sluttet med nattbleie 2 uker senere. Anonymkode: 67989...c3b
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #4 Skrevet 10. juli 2024 Ja. Hvor lenge er åpenbart individuelt, og umulig å angi tidsaspekt for. Vi lærer inn at det er viktig å si i fra når han må på do. Noen ganger våkner han veldig tidlig om morgenen fordi han kjenner at han må på do, og da går vi på do. Andre ganger våkner han ikke, og da går det i bleien. Etterhvert som det blir færre eller ingen uhell, så slutter vi med bleie. På dagtid bruker han nå ikke bleie, og sier i fra når han må på do. Anonymkode: b9709...700 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #5 Skrevet 10. juli 2024 I min familie har ungene alltid sluttet natt og dag samtidig. Min nevø på 3 sluttet akkurat nå, og det gikk kjempefint. Uhell i 1-2 netter. Anonymkode: cb6b0...796
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #6 Skrevet 10. juli 2024 Største sluttet med begge samtidig . minste brukte nattbleie noen mnd, hadde tunge bleier på morningen men vi valgte å ta den bort likevel og han hadde ett uhell på natta Anonymkode: 39860...5c8
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #7 Skrevet 10. juli 2024 Min yngste sluttet på dag når han var 3, på natt når han var 4, men har fortsatt uhell annenhver natt nå ved 4,5. Anonymkode: 9add5...078
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #8 Skrevet 10. juli 2024 Min sluttet med dagbleie litt over året. Det å holde seg om natten er hormon styrt og kan ikke direkte øves på slik mann kan om dagen. Men vi hadde gode rutiner fra start om å gå på do før legge tid, gi beskjed viss barnet våknet og måtte på do osv Ettervært var nattbleiene tørre og da sluttet vi med det. Anonymkode: 06f77...f38 3
Granskudd Skrevet 10. juli 2024 #9 Skrevet 10. juli 2024 Her slutter de med dag- og nattbleie samme dag 🙂
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #10 Skrevet 10. juli 2024 Sluttet samme dag. Brukte bleie de to første nettene for sikkerhetsskyld, men gikk uten at det ble vått. Anonymkode: f4743...d07
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #11 Skrevet 10. juli 2024 Ja. Har en som slutta ganske raskt på natta etter han slutta på dagtid. Var 3 år. Så har jeg en som nærmer seg 7 som fortsatt har uhell på natta og vil selv ha på bleie. Noe med hormoner å gjøre. Når de greier våkne på natta av at de må på do kan de slutte med battbleia Anonymkode: 457cc...a89 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #12 Skrevet 10. juli 2024 Her sluttet eldste med dagbleie ved 3 år og noen måneder. Våte, tunge bleier på natt til vi tok dem ved 4,5 år. En drøy uke med minst ett stort uhell hver natt, så ble de mindre( ikke vått i senga, mrn måtte skifte truse og pysjbukse) hver natt i ca ei uke. Deretter små uhell innimellom. Sjeldnere og sjeldnere. Yngste slutta med bleie noen uker før 2-årsdagen på eget initiativ, brukte noen uker på å få full kontroll(si fra i tide). Etter det var nattbleia tørr og hun sa fra om hun måtte tisse på natta. Tok bort nattbleia ca en mnd etter hun kasta dagbleia og har ikke hatt ett eneste uhell på natt. Anonymkode: d7187...c14
mommyaka Skrevet 10. juli 2024 #13 Skrevet 10. juli 2024 Vår sluttet med dag og natt bleie samme dag da hun var 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #14 Skrevet 10. juli 2024 Nr 1: Sluttet med bleie på dag og natt samtidig. 3 år. Ikke hatt et eneste uhell siden Nr 2: Sluttet med bleie på dagen som 2 åring, nektet å legge seg uten bleie fram til hun ble 5. Tiss i bleien ca annen hver natt, men kom plutselig en dag og fortalte at hun nå var ferdig med bleie Nr 3: Holder på å øve uten bleie på dag nå, få uhell. Tunge bleier på natt, så ser ikke helt for meg at de forsvinner med det første Anonymkode: 23a23...759
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #15 Skrevet 10. juli 2024 Eldste slutta på natten et par tre mnd etter han slutta på dagen. Yngste slutta med begge deler samtidig, tok han på do da vi la oss så gikk det som regel fint. Anonymkode: 50bff...dc8
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #16 Skrevet 10. juli 2024 Den er grei, takk for alle svar! Ts Anonymkode: 2b55e...a8d
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #17 Skrevet 10. juli 2024 Vår første sluttet med bleie på dagtid da hun var fylt to, men bruker fortsatt bleie på natten i en alder av syv (trodde det ville gå radig med natt bleia og). Vår andre sluttet med bleie på natt og dag ved 15 mnd. Han har vært tørr på natt fra et par mnd bare, men sluttet egentlig ikke med bleie av den grunn 😅 Anonymkode: bf915...680
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #18 Skrevet 10. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor lenge ca i så fall, og hvordan trener man på dette? Vi har hatt bleie på på natta, og den er alltid våt når han står opp. Dermed kan vi ikke bare slutte med det. Anonymkode: 2b55e...a8d Vårt barn hadde tørr bleie da han våknet etter første dag uten bleie på dagen. Så vi burde ha tatt av bleia om natta da. Jeg tenker han får sove med bleie til han er max 3 år. Deretter begynner vi å bære han på toalettet før vi legger oss, til han blir helt tørr. Anonymkode: db171...690
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #19 Skrevet 10. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): nektet å legge seg uten bleie fram til hun ble 5. Nektet? Det er dere som betaler for bleiene, dere bestemmer om det finnes bleier i hus eller ikke. Anonymkode: db171...690 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #20 Skrevet 10. juli 2024 Begge mine hadde våte bleier på natta da de sluttet med bleie på dagtid. Vi prøvde bare å la være å bruke bleie på natt samtidig da vi først var i gang. Den ene hadde ett uhell, og så aldri flere. Hun var helt tørr på natt og uten bleie flere uker før hun var helt uhellsfri på dagtid. Den andre hadde flere uhell hver natt, og da det ikke bedret seg, tok vi på bleie igjen. Hun har hatt utfordringer med det videre, i form av sengevæting, og er fortsatt ikke helt tørr om natten. Både mannen og jeg slet også med sengevæting til opp i skolealder, så vi var ikke så overrasket over det. Men det var altså ikke noe vi kunne trene på, og vi trente heller ikke med hun som sluttet på dag og natt samtidig. Anonymkode: be7d6...7e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå