AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #41 Del Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 15.59): Hei. Jeg og min forlovede har bestilt oss gifteringer fra en gullsmed, de er 3mm brede. Vi synes ikke graveringen var gjort verken pent eller rett, fikk beskjed av dem at «det ikke var så skeivt.» Vi fikk heller ikke velge fonten, så den er også ganske stygg, men de påstår at løkke ikke er mulig - enda de fleste ande gullsmeder opererer med det? Merkelig. Vi ønsker så klart ikke å betale for dette, men jeg er så dårlig på å formulere klager da jeg er konfliktsky og ikke vil såre noens arbeid. Trenger rett og slett tips til hva jeg kan skrive? Noen opplevd det samme? Redd de nekter og blir sinte… hah Anonymkode: 46c4f...67e Det er svært vanskelig å gravere i ringer som er 3 mm brede, egentlig ganske umulig å få det perfekt. Løkkeskrift? Da må du faktisk investere i en ring som er minumum 5-6 mm bred. 3 mm? Det var slikt de kjøpte for 80 år siden! Nei, her har du ikke noen klagemulighet. Anonymkode: 05ab7...f71 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #42 Del Skrevet 18. juli 2024 On 7/10/2024 at 9:21 PM, AnonymBruker said: Fonten er også skeiv, som jeg skrev, skal den være det? 🤪 Må man spesifisere «ønsker rett gravering»? Var ikke en mulighet jeg var klar over det heller Anonymkode: 46c4f...67e Ganske vanlig med skjev font i ringer ja Anonymkode: 708f2...d55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #43 Del Skrevet 18. juli 2024 On 7/11/2024 at 9:13 AM, AnonymBruker said: Har du undersøkt om 14 dagers angrerett gjelder? Mulig det er unntak siden ringene er graverte. Anonymkode: 7ee47...e5d Det er ikke angrerett på spesiaøbestillinger, og gravering er nok inn under det Anonymkode: 708f2...d55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #44 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ganske vanlig med skjev font i ringer ja Anonymkode: 708f2...d55 Tenker du kursiv eller at den er skeivt laget? Anonymkode: 46c4f...67e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #45 Del Skrevet 18. juli 2024 Herlighet så mye surmaga folk det er her inne! Du skriver at det er gravert skjevt inni ringen, det skal det ikke være, så det mener jeg du kan klage på. Og jeg er enig i at man forventer en pen gravering, uavhengig av font. Ikke sikkert det er noe å klage på, men skjønner hva du mener. Jeg har forresten 3 mm ring, med nydelig løkkeskrift i, så det er mulig. Anonymkode: c89c1...782 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #46 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Herlighet så mye surmaga folk det er her inne! Du skriver at det er gravert skjevt inni ringen, det skal det ikke være, så det mener jeg du kan klage på. Og jeg er enig i at man forventer en pen gravering, uavhengig av font. Ikke sikkert det er noe å klage på, men skjønner hva du mener. Jeg har forresten 3 mm ring, med nydelig løkkeskrift i, så det er mulig. Anonymkode: c89c1...782 Helt enig, ikke rart folk kvier seg fra å si ifra eller spørre om ting…. Helt sjokkert over responsen her 😟 Anonymkode: 46c4f...67e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Maria Skrevet 19. juli 2024 #47 Del Skrevet 19. juli 2024 Var jeg deg, ville jeg ikke nevnt noe om løkkeskrift i det hele tatt i en klage. Da det rett og slett bare er et forstyrrende element og kan føre til at klagen ikke går igjennom, når det egentlig bare er skjev skrift du har å klage på. Klag kun på skjev skrift, og skriv du ikke vil betale for slett arbeid, og hold løkkeskrift( som aldri var lovet deg noe sted) utenfor. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #48 Del Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 17.7.2024 den 15.56): Det er svært vanskelig å gravere i ringer som er 3 mm brede, egentlig ganske umulig å få det perfekt. Løkkeskrift? Da må du faktisk investere i en ring som er minumum 5-6 mm bred. 3 mm? Det var slikt de kjøpte for 80 år siden! Nei, her har du ikke noen klagemulighet. Anonymkode: 05ab7...f71 Jeg har 3mm og kjempefin gravering i løkkeskrift, så det går absolutt an! Anonymkode: ff2f4...497 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #49 Del Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 21.33): Det var ikke et valg. Det står ikke noe om valg av font noe sted. Hvordan er det så vanskelig å forstå? Jeg trodde default på sånne ting kom i PEN SKRIFT…? Anonymkode: 46c4f...67e Hva er definisjonen på «pen skrift»?! I min verden er det ihvertfall ikke løkkeskrift! Anonymkode: ec6d0...429 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #50 Del Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 18.7.2024 den 21.44): Herlighet så mye surmaga folk det er her inne! Du skriver at det er gravert skjevt inni ringen, det skal det ikke være, så det mener jeg du kan klage på. Og jeg er enig i at man forventer en pen gravering, uavhengig av font. Ikke sikkert det er noe å klage på, men skjønner hva du mener. Jeg har forresten 3 mm ring, med nydelig løkkeskrift i, så det er mulig. Anonymkode: c89c1...782 Enig, masse megger her rett og slett. HI - klag på den skjeve graderingen, samt fonten. Så ser du hva responsen blir. Lykke til Anonymkode: 9c741...242 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå