Tradegy Skrevet 11. juli 2024 #21 Del Skrevet 11. juli 2024 Skriv en anmeldelse av bedriften. Da kan det hende du får direkte respons. Ingen ønsker dårlig omtale. Men det er forskjell på dårlig utført arbeid og å angre fordi man gjorde for lite research. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #22 Del Skrevet 11. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det var ikke et valg. Det står ikke noe om valg av font noe sted. Hvordan er det så vanskelig å forstå? Jeg trodde default på sånne ting kom i PEN SKRIFT…? Anonymkode: 46c4f...67e Det var fortsatt ditt valg å bestille uten å vite hva du fikk.. så du har jo godtatt det. Her har du ikke så mye å klage på, men til neste gang du skal bestille smykker : Gå til en fysisk gullsmed å kommuniser frem ønske ditt FØR du handler. Anonymkode: b35ae...ca2 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #23 Del Skrevet 11. juli 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Stod ingen steder at de skrev med den fonten, og ikke stod det noe om at man kunne ønske løkke heller… De bare laget den egentlig, bestilte på nett. Ganske dumt, får samme pris hos Gullfunn med valg om flere forskjellige fonter Anonymkode: 46c4f...67e Har du undersøkt om 14 dagers angrerett gjelder? Mulig det er unntak siden ringene er graverte. Anonymkode: 7ee47...e5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #24 Del Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 21.33): Det var ikke et valg. Det står ikke noe om valg av font noe sted. Hvordan er det så vanskelig å forstå? Jeg trodde default på sånne ting kom i PEN SKRIFT…? Anonymkode: 46c4f...67e Da må du jo undersøke/spørre?? Anonymkode: dcec3...25d 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #25 Del Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 21.28): Hvordan har jeg ikke det når det ikke opplyses om hva slags font det er, man ikke får spørsmål om font og de påstår at løkkeskrift IKKE går an i ettertid? På siden deres får man velge størrelse, hva som skal stå og det er det. Aldri sett ringer med så stygg font noen gang, ikke så skeiv heller for den saks skyld. Anonymkode: 46c4f...67e Var det noe bildeeksempel av gravering av ringene dere bestilte? Isåfall kan du klage hvis det avvikte veldig fra det. Om det ikke var noe bilde har du nok ingen sak på fonten, om du ikke spesifiserer noe og ikke får se bilde så vil det si at du tar det du får, om du kan klage på skjevheten avhenger vel av hvor skjevt. Anonymkode: 8c1e3...c8f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #26 Del Skrevet 12. juli 2024 Aldri sett løkkeskrift på så smått. I våre ringer var det pen vanlig font, men kan ikke lese det mer for det er helt utslitt. Bruk ringene og slit dem! Ingen som leser inni dem allikevel. Anonymkode: 0d91e...f2f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #27 Del Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 15.59): Hei. Jeg og min forlovede har bestilt oss gifteringer fra en gullsmed, de er 3mm brede. Vi synes ikke graveringen var gjort verken pent eller rett, fikk beskjed av dem at «det ikke var så skeivt.» Vi fikk heller ikke velge fonten, så den er også ganske stygg, men de påstår at løkke ikke er mulig - enda de fleste ande gullsmeder opererer med det? Merkelig. Vi ønsker så klart ikke å betale for dette, men jeg er så dårlig på å formulere klager da jeg er konfliktsky og ikke vil såre noens arbeid. Trenger rett og slett tips til hva jeg kan skrive? Noen opplevd det samme? Redd de nekter og blir sinte… hah Anonymkode: 46c4f...67e Meg og samboer kjøpte billigste ringene vi fant på gullsmeden. Den enkle klassiske gravingen var derimot aldeles nydelig at den var vakrere enn selve ringen og verdt prisen bare den. Får tårer i øynene nesten bare vee å se på den. Hehe, vet det nesten høres ut som jeg overdriver nå. Men det jeg sjal frem til: Klag! Det er liksom dette de skal kunne ha roen på i en gullsmed. Det er dette som er håndverket deres. Kan de ikke gravere en giftering kan de like gjerne pensjonere seg. Evt kaste fagbrevet og stille seg som vanlig kassadame/mann heller. Om du ikke når igjennom med klagen, så skriv en ræva anmeldelse av dem I det minste , både basert på dårlig håndtverk OG service. Så kan andre bli advart og de får litt svi slik at de kan lære og kanskje forbedre seg. Ihvertfall når det kommer til servicen. Anonymkode: 1bb7f...4c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #28 Del Skrevet 12. juli 2024 Herregud, skriften er inni ringene. Spiller det virkelig noen rolle? Dere skal jo ha ringene på døgnet rundt, så hvor mange ganger tror du at du kommer til å lese det? Anonymkode: dda59...6cb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #29 Del Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Herregud, skriften er inni ringene. Spiller det virkelig noen rolle? Dere skal jo ha ringene på døgnet rundt, så hvor mange ganger tror du at du kommer til å lese det? Anonymkode: dda59...6cb Enig med du. Værre med hun som fikk feil navn på gubben over her.. Anonymkode: 91899...c04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #30 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 21.15): Jepp. Jeg har aldri gjort det før, så jeg ante ikke at man kunne gjøre sånne ting- det fant jeg ut i ettertid, på andre sider. Her var du hjelpsom må jeg si Anonymkode: 46c4f...67e Du har vel kjøpt en del ting opp gjennom? Må du lære dette per ting du kjøper? At man gjør undersøkelser, sjekker reviews, andre leverandører, og leser deg opp på muligheter og rettigheter? Det må bli mange bomkjøp opp gjennom. Anonymkode: c7bee...53d 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #31 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du har vel kjøpt en del ting opp gjennom? Må du lære dette per ting du kjøper? At man gjør undersøkelser, sjekker reviews, andre leverandører, og leser deg opp på muligheter og rettigheter? Det må bli mange bomkjøp opp gjennom. Anonymkode: c7bee...53d Gjorde undersøkelser, folk var fornøyde med siden, men ingen sa noe om graveringer. Herregud for et hjelpsomt forum 🤪 Anonymkode: 46c4f...67e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #32 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Gjorde undersøkelser, folk var fornøyde med siden, men ingen sa noe om graveringer. Herregud for et hjelpsomt forum 🤪 Anonymkode: 46c4f...67e Bestille uten reviews er jo noe man ikke gjør... Er du helt fersk på nett? Anonymkode: c7bee...53d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #33 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bestille uten reviews er jo noe man ikke gjør... Er du helt fersk på nett? Anonymkode: c7bee...53d Er vel ikke vanlig at det står noe om graveringer heller, ikke sett det på noen annen side for smykker 🙂 Anonymkode: 46c4f...67e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #34 Del Skrevet 13. juli 2024 Er det en seriøs gullsmed du har handlet hos eller en "jallaside" du har funnet på nettet? Anonymkode: 4344f...862 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 13. juli 2024 #35 Del Skrevet 13. juli 2024 Hvilken side er dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #36 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 21.33): Det var ikke et valg. Det står ikke noe om valg av font noe sted. Hvordan er det så vanskelig å forstå? Jeg trodde default på sånne ting kom i PEN SKRIFT…? Anonymkode: 46c4f...67e Hva som er pen skrift/font kommer an på øyet som ser, og når du ikke undersøkte på forhånd, kan du heller ikke klage på fonten. Hva man synes om skrifttyper er individuelt, og går du f.eks til grafiske designere er løkkeskrift fy-fy for mange av dem. Og jeg lurer også på hva du mener med skjevt. Hvis det er KURSIV så kan du ikke klage på det heller, igjen er det ikke slik at kursiv regnes som «ikke pent», igjen burde du sjekket på forhånd om du ikke ønsket kursiv. Har de imidlertid skrevet navnene slik at de begynner f.eks i øverste kant av ringen og så faller nedover mot nederste kan du jo prøve å klage på det. Man bør kunne forvente at teksten står i en bein linje inni ringen. Anonymkode: d09e1...ea9 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #37 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hva som er pen skrift/font kommer an på øyet som ser, og når du ikke undersøkte på forhånd, kan du heller ikke klage på fonten. Hva man synes om skrifttyper er individuelt, og går du f.eks til grafiske designere er løkkeskrift fy-fy for mange av dem. Og jeg lurer også på hva du mener med skjevt. Hvis det er KURSIV så kan du ikke klage på det heller, igjen er det ikke slik at kursiv regnes som «ikke pent», igjen burde du sjekket på forhånd om du ikke ønsket kursiv. Har de imidlertid skrevet navnene slik at de begynner f.eks i øverste kant av ringen og så faller nedover mot nederste kan du jo prøve å klage på det. Man bør kunne forvente at teksten står i en bein linje inni ringen. Anonymkode: d09e1...ea9 Skeivt gravert i ringen, fonten er ikke kursiv. Anonymkode: 46c4f...67e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #38 Del Skrevet 13. juli 2024 Du sender en formell klage til gullsmeden. Skriv rett frem at du ikke fornøyd med ferdig resultat, og at du ikke ønsker å betale for et produkt du er så misfornøyd med. Spør om de har forslag til løsninger. Du kan skrive hva dere forventet når dere bestilte, og du kan også fortelle dem at det burde stå tydelig på nettsiden hva de tilbyr innen gravering. Er de litt vennlig innstilt til sine kunder, bør de kunne komme en løsning til deg. Pass på at du holder deg saklig og høflig hele veien, man kommer langt med en vennlig tone. Anonymkode: 01613...d89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ms. Perfect Skrevet 13. juli 2024 #39 Del Skrevet 13. juli 2024 Du kan jo ikke forvente at skriften kom i løkkeskrift uten at du har bestilt det. Hvordan skulle de vite at du forventet det? Tenker du at det er rimelig at de skal opplyse om alt de ikke tilbyr? Hvis du hadde konkrete ønsker til fonten, da må du jo sørge for at du får formidlet dem. Du kan ikke legge ansvaret over på dem ved å si at de burde spurt. Pent er jo også høyst subjektivt. Du synes ikke det er pent, men det kan godt være at de eller andre synes det. Din smak er ikke malen. Er det slurvete utført kan det være du har en sak, men det er vanskelig å nå igjennom. Du kan alltids prøve deg, men jeg ville ha vært aldeles ydmyk her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #40 Del Skrevet 15. juli 2024 Dette er jo din egen feil. Hvorfor i alle dager bare gamblet du på at du kom til å få en type skrift/et design du liker, uten noen avtale på forhånd om hva slags stil som skulle graveres? Da burde du jo valgt noen som ga en valgmulighet. Anonymkode: cc28d...c9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå