Gå til innhold

Gravering i ring ble IKKE pent

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg og min forlovede har bestilt oss gifteringer fra en gullsmed, de er 3mm brede. Vi synes ikke graveringen var gjort verken pent eller rett, fikk beskjed av dem at «det ikke var så skeivt.» 

Vi fikk heller ikke velge fonten, så den er også ganske stygg, men de påstår at løkke ikke er mulig - enda de fleste ande gullsmeder opererer med det? Merkelig. 

Vi ønsker så klart ikke å betale for dette, men jeg er så dårlig på å formulere klager da jeg er konfliktsky og ikke vil såre noens arbeid. Trenger rett og slett tips til hva jeg kan skrive? Noen opplevd det samme? Redd de nekter og blir sinte… hah

Anonymkode: 46c4f...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva var avtalen, da? Om du egentlig ville ha løkkeskrift men godtok at de ikke tilbyr det så kommer du ikke langt med å klage. Og «ikke estetisk tilfredsstillende» er ikke et avtalebrudd med mindre dere har avtalt nivå på estetisk utrykk. Viste de dere eksempler? Eller tok dere den første og billigste uten å innhente verken referanser eller få eksempler på hvilket nivå arbeidet holdt?

Gullsmeder, som absolutt alle andre yrker, inneholder dyktige, mindre dyktige og direkte inkompetente utøvere. Velger man den billigste så velger man også, som hovedregel, den minst kompetente.

Med andre ord, om du gikk inn et tilfeldig sted og ba om en inskripsjon uten å ha avtalt hvor pen eller lite pen den skule være på forhånd? Da er du prisgitt deres yrkesstolthet. Og hadde de mye av den så ville de jo gjort pent arbeid i utgangspunktet. Så du bør regne med at dette er en lærepenge du må betale for.

Anonymkode: a77a0...2e5

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva var avtalen, da? Om du egentlig ville ha løkkeskrift men godtok at de ikke tilbyr det så kommer du ikke langt med å klage. Og «ikke estetisk tilfredsstillende» er ikke et avtalebrudd med mindre dere har avtalt nivå på estetisk utrykk. Viste de dere eksempler? Eller tok dere den første og billigste uten å innhente verken referanser eller få eksempler på hvilket nivå arbeidet holdt?

Gullsmeder, som absolutt alle andre yrker, inneholder dyktige, mindre dyktige og direkte inkompetente utøvere. Velger man den billigste så velger man også, som hovedregel, den minst kompetente.

Med andre ord, om du gikk inn et tilfeldig sted og ba om en inskripsjon uten å ha avtalt hvor pen eller lite pen den skule være på forhånd? Da er du prisgitt deres yrkesstolthet. Og hadde de mye av den så ville de jo gjort pent arbeid i utgangspunktet. Så du bør regne med at dette er en lærepenge du må betale for.

Anonymkode: a77a0...2e5

Stod ingen steder at de skrev med den fonten, og ikke stod det noe om at man kunne ønske løkke heller… De bare laget den egentlig, bestilte på nett. Ganske dumt, får samme pris hos Gullfunn med valg om flere forskjellige fonter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som utrolig slett kundeservice. Selvsagt skal dere være fornøyde med inngraveringen. 
Jeg ville skrevet ned saklig hva dere forventet, beskrevet hva dere fikk og hvordan dere har blitt møtt. Skriv konkret hva dere forventer at de skal gjøre. 
Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så du bare bestilte ringer på nett, uten å velge kunne velge font og uten å ønske løkkeskrift? Og når ringene kommer, så er du skuffet over fonten og at det ikke er gravert med løkkeskrift fordi dette valget ikke var tilgjengelig?

Anonymkode: 615c7...6f5

• Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I våre ringer er skriften pen men navnet hans er skrevet feil, en bokstav er byttet ut og navnet ble til noe ingen heter. Vi valgte å beholde det slik, ringen er slik den var den dagen vi giftet oss og slik skal sen fortsette å være.

Anonymkode: 449a8...32f

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så du bare bestilte ringer på nett, uten å velge kunne velge font og uten å ønske løkkeskrift? Og når ringene kommer, så er du skuffet over fonten og at det ikke er gravert med løkkeskrift fordi dette valget ikke var tilgjengelig?

Jepp. Jeg har aldri gjort det før, så jeg ante ikke at man kunne gjøre sånne ting- det fant jeg ut i ettertid, på andre sider. Her var du hjelpsom må jeg si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jepp. Jeg har aldri gjort det før, så jeg ante ikke at man kunne gjøre sånne ting- det fant jeg ut i ettertid, på andre sider. Her var du hjelpsom må jeg si

Skjønner ikke hvordan du da tenker at du kan nekte å betale for ringene? Hadde du bestilt løkkeskrift og en spesiell font, og så kom de med noe helt annet, da kunne du nektet å betale. Men å tror ikke du kan nekte å betale for et produkt som ikke sto til forventningene når du heller ikke har gjort en bestilling for å møte forventningene? 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner ikke hvordan du da tenker at du kan nekte å betale for ringene? Hadde du bestilt løkkeskrift og en spesiell font, og så kom de med noe helt annet, da kunne du nektet å betale. Men å tror ikke du kan nekte å betale for et produkt som ikke sto til forventningene når du heller ikke har gjort en bestilling for å møte forventningene? 

Fonten er også skeiv, som jeg skrev, skal den være det? 🤪 Må man spesifisere «ønsker rett gravering»? Var ikke en mulighet jeg var klar over det heller 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fonten er også skeiv, som jeg skrev, skal den være det? 🤪 Må man spesifisere «ønsker rett gravering»? Var ikke en mulighet jeg var klar over det heller 

Kan klage på at skriften er skeiv, men ser ikke at du har noe grunnlag for å klage på de to andre tingene. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan klage på at skriften er skeiv, men ser ikke at du har noe grunnlag for å klage på de to andre tingene. 

Hvordan har jeg ikke det når det ikke opplyses om hva slags font det er, man ikke får spørsmål om font og de påstår at løkkeskrift IKKE går an i ettertid? 

På siden deres får man velge størrelse, hva som skal stå og det er det. Aldri sett ringer med så stygg font noen gang, ikke så skeiv heller for den saks skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes du bare kan skrive det slik du skriver her. 

Om de er opptatt av gode tilbakemeldinger og fornøyde kunder så retter de opp i det uten problemer 😉

Anonymkode: 84e34...b11

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så du lot det være helt opp til tilfeldighetene om du ville bli fornøyd med fonten eller ikke? Siden du ikke visste hvilken font du bestilte? Prøver bare å si at jeg ikke helt kan se grunnlaget ditt for å klage på fonten 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så du lot det være helt opp til tilfeldighetene om du ville bli fornøyd med fonten eller ikke? Siden du ikke visste hvilken font du bestilte? Prøver bare å si at jeg ikke helt kan se grunnlaget ditt for å klage på fonten 

Det var ikke et valg. Det står ikke noe om valg av font noe sted. Hvordan er det så vanskelig å forstå? Jeg trodde default på sånne ting kom i PEN SKRIFT…? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker said:

La det bli en morsom historie.❤️ Er uansett ingen som ser inni tingene deres. Og til ting som er svært viktig for det er det lurt å sjekke litt rundt før du bestemmer deg neste gang.

Anonymkode: a95de...e30

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det var ikke et valg. Det står ikke noe om valg av font noe sted. Hvordan er det så vanskelig å forstå? Jeg trodde default på sånne ting kom i PEN SKRIFT…? 

På veldig tynne ringer gjør en ikke løkkeskrift

Anonymkode: f52f2...214

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

På veldig tynne ringer gjør en ikke løkkeskrift

Anonymkode: f52f2...214

3mm er ikke veldig tynt da, og hvordan er det sånn at flere gullsmeder kan gjøre det og flere jeg har prater med med samme størrelse har løkke? Skjønner ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg forstår at det ikke gikk an å velge.. og med det lot du det bli opp til tilfeldighetene om du ville bli fornøyd med den forhåndsvalgte fonten eller ikke. I stedet for å sjekke litt mer og bestille en annen plass. Font tydeligvis er viktig for deg, og da er det rart å ta sjansen på å bestille ringer med forhåndsvalgt font du ikke har sett. Kan ikke se hvordan du kan klage på at noe ikke sto til forventningene når du ikke visste hva du bestilte?

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

3mm er ikke veldig tynt da, og hvordan er det sånn at flere gullsmeder kan gjøre det og flere jeg har prater med med samme størrelse har løkke? Skjønner ikke 

Er det ikke bare gå til en lokal gullsmed og be dei om å gjøre det på nytt ? 

Anonymkode: 43a80...fbc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 hours ago, AnonymBruker said:

Skeiv? Som i skjev - altså kursiv? 

Anonymkode: a8826...0e0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...