Gå til innhold

Nå trenger jeg hjelp her, ang mobbing.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er i diskusjon med en bruker her inne ang mobbing. Hvis jeg sier til barnet mitt i det det f.eks kommer inn i stuen ; "nei nå satt brillene dine skakt". Mobber jeg barnet mitt da? Noen mener det er mobbing. 

Anonymkode: 61656...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tenker det kommer an på. Er det et engangstilfelle så er det ikke mobbing, men om du stadig vekk kommer med slike kommentarer til barnet så er det mobbing. 

Anonymkode: 6ecde...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fra regjeringen.no:

Hva er mobbing? En vanlig, generell definisjon av mobbing er følgende: En person er mobbet når han eller hun, gjentatte ganger og over en viss tid, blir utsatt for negative handlinger fra en eller flere andre personer (1). I definisjonen ligger også at den som blir utsatt har vanskelig for å forsvare seg.

Så hvis du sier sånt som dette flere ganger, personen liker det ikke, og ikke klarer å forsvare seg mot det du sier, da er det mobbing. Hvis du som forelder stadig kommer med slike bemerkninger om barnet, om ting som er feil, så kan man definere det som mobbing. Hvis det bare er en enkel kommentar og barnet ikke bryr seg, tar det som en spøk eller sier fra at det ikke var en grei kommentar og du respekterer det, så er det ikke mobbing.

Anonymkode: 85208...04c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fra regjeringen.no:

Hva er mobbing? En vanlig, generell definisjon av mobbing er følgende: En person er mobbet når han eller hun, gjentatte ganger og over en viss tid, blir utsatt for negative handlinger fra en eller flere andre personer (1). I definisjonen ligger også at den som blir utsatt har vanskelig for å forsvare seg.

Så hvis du sier sånt som dette flere ganger, personen liker det ikke, og ikke klarer å forsvare seg mot det du sier, da er det mobbing. Hvis du som forelder stadig kommer med slike bemerkninger om barnet, om ting som er feil, så kan man definere det som mobbing. Hvis det bare er en enkel kommentar og barnet ikke bryr seg, tar det som en spøk eller sier fra at det ikke var en grei kommentar og du respekterer det, så er det ikke mobbing.

Anonymkode: 85208...04c

Jeg tenkte engangstilfelle. 

Ta et annet eksempel da, "du har genseren bak frem". Er det mobbing? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Nei, kjære vene! 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 874bf...b37

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Kanskje, hvis du hver dag sier enten «håret ditt er bustete, genseren din er bak frem, buksa di er for trang, nesa di er bulkete, føttene dine er store, halsen din er rynkete, rompa di er ikke liten lengre..»

Anonymkode: aae41...8d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 12.18):

Absolutt ikke. Får være måte på hvor lite en skal tåle. Man oppdrar jo "persilleblad" hvis man aldri skal kunne komme med irettesettelser eller kommentarer på ting som barn gjør feil eller som ser feil ut. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommentere noe negativt som ikke kan fikses på 10 sek er mobbing

Anonymkode: ca673...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...