Gå til innhold

Menneskehandel i dag gjort lovlig?

Hensatt

Anbefalte innlegg

Visste ikke at idrettsutøvere kunne selges på denne måten mot sin vilje. Er det moderne menneskehandel satt i system?

"Solgt Vipers-spiller: –⁠ Jeg gråt i dagevis

Etter store økonomiske problemer måtte Vipers skaffe midler gjennom å selge stjernespiller Anna Vjakhireva. Hun sier hun føler seg som en suvenir."

https://www.vg.no/sport/haandball/i/3ME0q9/haandball-vipers-selger-stjernespiller-anna-vyakhireva-til-den-franske-klubben-brest-jeg-graat-i-dagesvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har vel en kontrakt å forholde seg til?, da er jo spørsmålet hva som er stipulert i kontrakten og om hun har undertegnet den frivillig.

Jeg vil ikke se på dette som direkte menneskehandel selv om menneskehandelen lever i beste velgående både i Norge og resten av verden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik artikkelen er skrevet framkommer det at hun har et valg. Hun har valget mellom å enten bli solgt til den franske klubben eller «sette klubben i en forferdelig situasjon». Sistnevnte må jo da være konsekvensen for klubben hvis hun velger å bli i Kristiansand-klubben.

Denne type situasjon er ikke akkurat ukjent i fotballverden. F.eks da Alan Smith motvillig gikk med på å bli solgt av Leeds til erkerival Manchester United for å redde Leeds fra konkurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...