Gjest Anonymous Skrevet 13. november 2002 #1 Del Skrevet 13. november 2002 Hei! Vi er fosterforeldre for en gutt på 15 år. Han er vel noe tilbakestående noe barnevernet også har bekreftet samt barnepsykiatrien. Han er også lite pen og se på for og si det slik og har blitt en del mobbet. Vi har to egne barn i barneskolen som klarer seg meget bra. Problemet som nå har oppstått er at han overidentifiserer seg med sin støttekontakt en pen mann som er universitetsstudent og som har et enormt kvinnetekke og som er meget god i idrett. Alt støttekontakten gjør og sier etteraper vår fostersønn noe som desverre fører til en del latterliggjøring ifra andre ungdommer. Vi er redde for at gutten er i ferd med og bli psykotisk og mener han bør legges inn til observasjon ved en barne og ungdomspsykiatrisk institusjon. Finnes det medisiner mot slik adferd og kan han tvangsmedisineres? Hilsen to meget bekymrede fosterforeldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 13. november 2002 #2 Del Skrevet 13. november 2002 hei Dette innlegget bør du kansje poste inne på doktor online de har en fin tjeneste for psykratri. Tror at du kan få bedere hjelp der. Lykke til Send meg en pm hvis du vil ha nettadressen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvillingmamma´n Skrevet 13. november 2002 #3 Del Skrevet 13. november 2002 Hei. Vet ikke så masse om dette, men det beste dere kan gjøre er vel å ta kontakt med fastlegen deres for å få en henvisning til BUP (Barne-og Ungdomspsykiatrisk avd.). Evt. ta kontakt med Barnevernet som dere er tilknyttet til. Det finnes sikkert medisiner dersom han trenger dette, men det må vel vurderes nøye først. Så ring fastlegen hans i dag og få en time. Kanskje du også kan ringe direkte til BUP ved deres lokale sykehus. Kanskje du kan få hjelp direkte derifra. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. november 2002 #4 Del Skrevet 13. november 2002 Vi vurderer desverre og måtte sende gutten tilbake til ungdomshjemmet da han er et vanskelig tilfelle. Får vi ingen hjelp fra psykiatrien i løpet av en uke må vi desverre vurdere dette. Den biologiske moren er resurrssvak og er lite egnet til og ha gutten. Takker for alle de fine svarene men ønsker også synspunkter ifra barnevernansatte og psykologer psykiatere. Hilsen slitne fosterforeldre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. desember 2002 #5 Del Skrevet 2. desember 2002 Eh.... Overreagerer dere ikke litt?? :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassandra Skrevet 2. desember 2002 #6 Del Skrevet 2. desember 2002 Gjest skrev: Vi vurderer desverre og måtte sende gutten tilbake til ungdomshjemmet da han er et vanskelig tilfelle. Får vi ingen hjelp fra psykiatrien i løpet av en uke må vi desverre vurdere dette. Den biologiske moren er resurrssvak og er lite egnet til og ha gutten. Takker for alle de fine svarene men ønsker også synspunkter ifra barnevernansatte og psykologer psykiatere. Hilsen slitne fosterforeldre I og med at dere er fosterforeldre, så har dere jo tilgang på Barnevernsansatte, og de har igjen tilgang på all annen kompetanse gutten trenger. Gutten er forhåpentligvis plassert via Fylkesnemda, og det er da kommunens ansvar å gi gutten de tilbud han trenger. Barnevernet er jo slett ikke tjent med utslitte forsterforeldre, og jeg tror neppe det er en ønske situasjon at en gutt som du beskriver her havner på ungdomshjem. Jeg synes derfor dere umiddelbart må ta kontakt med barnevernet som har ansvar for gutten, og kreve oppfølging fra dem NÅ. Det at barn identifiserer seg med voksne er jo naturlig, men klart dersom gutten ikke klarer å bruke det han lærer på en konstruktiv måte i hverdagen, så blir det jo en forvirring som du skriver. Og det er kanskje ikke så rart at dette forsterkes for fosterbarn? Identitetskrisen MÅ nesten være vanskeligere for dem. Det er MIN påstand. "Hvem ligner jeg på? Hvem er glad i meg? Hvem vil jeg ligne på?" Du kan jo også finne støtte hos fosterhjemsforeningen eller foreningen for barnevernsbarn. Videre vil jeg si at de problemene gutten sliter med, og som dere sliter med som hans fosterforeldre kanskje, som foreslått, bør stilles som problemstilling på en annen side med den rette kompetansen. Og kanskje med mer utfyllende informasjon som: hvor lenge har dere hatt gutten? Hvor lenge har han vært i systemet? Hvilken kontakt har han med sin mor eller sin far? Har han søsken? Det er så mange faktorer som spiller før FAGFOLK kan gi en mer konkret og riktig svar på problemet. Jeg må også få si at om gutten er så lite pen som du sier, så håper jeg ingen finner det for godt å fortelle ham det. At han må moderere seg PÅ GRUNN AV sitt utseende. Lykke til! Jeg håper gutten og dere får den hjelp dere trenger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hermegåsa Skrevet 9. desember 2002 #7 Del Skrevet 9. desember 2002 Er vel ikke så rart å imitere mennesker man beundrer litt vel.. Synes disse fosterforeldrene høres vel firkantet ut jeg da...... Hilsen hermegåsa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2003 #8 Del Skrevet 7. januar 2003 Hva i all verden..........? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2003 #9 Del Skrevet 7. januar 2003 Dette må da være stereotypen på overivrige fosterforeldre. Synes ikke dette hørtes så rart ut jeg.... Tenåringsperioden er jo litt sånn.... Skal han stigmatiseres bare fordi han er psykisk utviklingshemmet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå