Gå til innhold

Bo der det er saltvann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som bor der det er saltvann. Velger dere å bade i saltvann eller ved ferskvann i skogen? Fordelene med dette og kanskje ulemper også.

Anonymkode: 1f695...cb9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vokste opp der det er saltvann, om det gjelder. Vi badet både i saltvann og ferskvann. Ofte valgte vi ferskvann om det var pålandsvind der vi pleide å bade, for med pålandsvind kom ofte brennmanetene. 

Det er lettere å lære seg å svømme i saltvann, og mindre vondt og hoppe fordi vannskorpa ikke er like hard. 

Det er oftere gøyere å bade i saltvann fordi det er enklere å finne badeplasser med steder man kan hoppe og boltre seg pga bratte svaberg. 

Ofte kan det være lettere å ha med små barn på stranda der det er saltvann, fordi det oftere er langgrunnt og mer å gjøre som å samle stein og skjell, bygge sandslott etc. 

Det er også en ulempe med saltvann at man får saltbelegg på kroppen, men det fikset vi enkelt med å enten hive oss i et ferskvannsbad på kvelden, eller dusje. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har en strand ikke så langt unna, så går gjerne på stranden og bader i sjøen. Er ofte kaldere i sjøen da enn i et lite fjellvann, men samtidig er det langgrunt på stranda så det varmes opp

Anonymkode: 1c500...228

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker egentlig best å bade i ferskvann, men siden vi har strand mot sjøen på tomta så bader vi alltid der. 

Anonymkode: 4f984...823

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg bodd ved saltvann, hadde jeg nok også badet i det :D
Sparer mye dusj og bra for miljøet.

Saltvann er visstnok det reneste vannet og det er anbefalt bade i det, mer enn å ta seg en dusj.

Anonymkode: 19385...3b0

AnonymBruker
Skrevet

Både og. Men er litt mer skeptisk til vannkvaliteten i ferskvann - så blir noe sjeldnere

Anonymkode: 83d36...379

AnonymBruker
Skrevet

Begge deler, alt etter som. Bader forøvrig i saltvann annenhver uke hele året.

Anonymkode: e04ac...49b

AnonymBruker
Skrevet

Saltvann! Dvs, Er nok mere brakkvann her pga mye vann fra små elver. Foretrekker det framfor ferskvann fordi jeg synes det er ekkelt med mygg, larver, snegler osv. Så klart myldrer det av liv i saltvann også men jeg ser ikke alt som lever oppi der hehe. Har ikke brennmanet, kråkeboller osv. Bølgene gjør at vannet føles friskere. Har ikke badeplass med ferskvann her, har kun prøvd en gang på ferie og det frister ikke. Bunnen var også ekkel, litt sånn myrete jord som jeg "sank" nedi. Foretrekker klart harde steiner, selv om det er vondt å gå på. Salt/brakkvann føles rett og slett renere. 

Anonymkode: 9372d...ae3

AnonymBruker
Skrevet

Liker best å bade i saltvann. Ferskvannene rundt her er ofte mye kaldere, mye mygg, knott, svartfluer osv. 

Anonymkode: 33da8...7be

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bader heller i saltvann enn ferskvann.

Føler det er renere siden det hele tiden beveger seg og byttes ut. Ferskvann, da får jeg også litt skrekkfilmassosiasjoner med at det ligger gamle lik på bunnen, eller at det skal komme ekle igler som fester seg på bena og suger blod. 

(😅😅😅)

Anonymkode: 627d3...0ef

• Liker 1
Skrevet

Bader kun i saltvann. Ferskvann synes jeg er ekkelt, lukter også ekkelt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Saltvann all the way. Bor med god tilgang på begge men ferskvann kan jeg til nød fiske eller padle kano i.  

Anonymkode: 13c2c...266

AnonymBruker
Skrevet

Saltvann er best om det er temperatur til det, sjeldent i norge. Så jeg foretrekker basseng og jacuzzi :)

Anonymkode: 8d587...3fa

AnonymBruker
Skrevet

Hater strand, sand og saltvann. Helt forferdelig hele greia.

Ferskvann er bedre. Men stort sett ønsker jeg vann som er 37 grader ++ og som er behandlet med klor 👌🏻 gjerne noen bobbler i det også 🛁

Anonymkode: f18fa...a60

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg er på hytta bader jeg i ferskvann, rent vann fra fjellet. Bor like ved sjøen og bader der også.

Dusjer alltid når jeg kommer hjem.

Anonymkode: d12f7...829

AnonymBruker
Skrevet

Foretrekker saltvann og har badet i det hele livet. Ferskvann her jeg bor er gjerne ikke særlig ferskt...

Anonymkode: 63c8f...1bf

Gjest jegerrinne
Skrevet

Foretrekker saltvann. Er det jeg har vokst opp med. Der jeg bor nå så er ferskvann nærmest. Så blir ofte sjeldent jeg bader

AnonymBruker
Skrevet

Bor ved kysten. Liker begge deler, men hadde nok foretrukket saltvann hvis det var varmere.

Anonymkode: fa64c...78b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker saltvann. I ferskvann er det ofte mudderbunn, og det er ekkelt. I tillegg kan det være svømmekløe i vannet. Det er det ved hytta vår - skikkelig kjipt…

Anonymkode: 3298e...68a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...