Gå til innhold

Squirt/sprutorgasme vs orgasme


Geojak

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er et diskusjonsforum, du har ingen mulighet til å diktere hvilke svar du skal få. 

URIN.

Anonymkode: 7aba3...62e

Sant nok det, men jeg kan komme med anmodning om hva jeg ikke ønsker inn i en tråd, for at hovedpoenget ikke skal bli borte i annen diskusjon,
Men selvfølgelig fritt opp til deg hva du vil diskutere her og i andre tråder.

OG jeg bryr meg ikke om hva vesken inneholder, om det er urin eller annet har ingen betydning for mine innledende spørsmål.
Men du kan jo understøtte din påstand om du ønsker
les artikkelen som jeg har henvist til:
https://www.tonehaldorsen.com/2019/04/11/sprutorgasme/
Sitat fra artikkelen:
"Det er også en stor misforståelse at det er urin som kommer ut. Ja, forskere som har undersøkt dette har funnet spor av urin i ejakuleringsvæsken i noen tilfeller, men kun små mengder. De fant også mye annet som også finnes i mannens sæd. Så å kalle det urin blir helt feil."

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Geojak skrev (Akkurat nå):

Sant nok det, men jeg kan komme med anmodning om hva jeg ikke ønsker inn i en tråd, for at hovedpoenget ikke skal bli borte i annen diskusjon,
Men selvfølgelig fritt opp til deg hva du vil diskutere her og i andre tråder.

OG jeg bryr meg ikke om hva vesken inneholder, om det er urin eller annet har ingen betydning for mine innledende spørsmål.
Men du kan jo understøtte din påstand om du ønsker
les artikkelen som jeg har henvist til:
https://www.tonehaldorsen.com/2019/04/11/sprutorgasme/
Sitat fra artikkelen:
"Det er også en stor misforståelse at det er urin som kommer ut. Ja, forskere som har undersøkt dette har funnet spor av urin i ejakuleringsvæsken i noen tilfeller, men kun små mengder. De fant også mye annet som også finnes i mannens sæd. Så å kalle det urin blir helt feil."

URIN.

Anonymkode: 7aba3...62e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

URIN.

Anonymkode: 7aba3...62e

Artig debatt teknikk… 🙂
Ingen grunn til å utdype bare sleng ut samme ord gjentatte ganger..
 

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

URIN.

Anonymkode: 7aba3...62e

De som påstår det er urin er kun preget av bitter misunnelse. De får det ikke til selv, og aner ikke hva de snakker om. Så enkelt er det. 

Vi andre vet bedre. 

Anonymkode: 9ea78...a9b

  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De som påstår det er urin er kun preget av bitter misunnelse. De får det ikke til selv, og aner ikke hva de snakker om. Så enkelt er det. 

Vi andre vet bedre. 

Anonymkode: 9ea78...a9b

Du svarer ut fra den enden som KAN squirte personlig og konkluderer ut fra det at kvinner er misunnelige på andre kvinner. De har sjelden erfaring ut fra andre enn seg selv. Menn ser dette fra den andre enden. Mange menn har bredere erfaring og har hatt sex med både de som har mindre mengder og noen som har enorme mengder og fortsatt kaller det "squirt". Jeg har opplevd mengder ingen kjertel  er i stand til å produsere. Nyrene må ha gitt et betydelig bidrag. Da ER det urin iblandet en mindre mengde fra disse kjertlene det er snakk om. Men så lenge det er forbundet med intens nytelse skal ikke jeg fordømme det på noen måte.

Anonymkode: 18e69...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er urin som kommer ut. Snakket med en urolog om dette.

Anonymkode: 5544b...7e3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men nåværende partner er den første til å få meg til å squirte og jeg er gjerne i «orgasme» rus- han kan drive på til jeg svimer av utmattelse fra orgasmer. Jeg squirter etter vaginal orgasme, under og etterpå. Men aner ikke hva han gjør 🙃

Anonymkode: 86abb...f9f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 13.15):

Jeg blir så skamfull at det ødelegger hele orgasmen. 

Anonymkode: 00e1c...c8e

Skamfull fordi du er redd hva partneren tenker om det?
Forstår man kan ha den følelsen, men i mine øyne er det ikke noe å være skamfull for.
Det er jo en naturlig sak at det kan bli litt ekstra vått.
Og uansett hva enkelte måtte mene er det jo ikke slik at du tisser på deg.
Snakk sammen om det, så behøver du ikke føle deg skamfull når/hvis det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.7.2024 den 9.06):

Det er urin som kommer ut. Snakket med en urolog om dette.

Anonymkode: 5544b...7e3

Vel her strides de «lærde» noen mener det er urin, mens andre mener vesken inneholder mer enn bare urin.
reg artikkelen til Tone Haldorsen:
«Det er også en stor misforståelse at det er urin som kommer ut. Ja, forskere som har undersøkt dette har funnet spor av urin i ejakuleringsvæsken i noen tilfeller, men kun små mengder. De fant også mye annet som også finnes i mannens sæd. Så å kalle det urin blir helt feil.»

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg spruter, men det skjer ikke nødvendigvis under orgasme, og gir meg ikke så mye. Vet mannen liker det godt, men personlig synes jeg det bare er sølete. Spruter ikke alltid, men når det skjer har vi ofte hadd sex lenge, og jeg har hatt en orgasme eller to først. 

Anonymkode: d7b1c...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.7.2024 den 9.06):

Det er urin som kommer ut. Snakket med en urolog om dette.

Anonymkode: 5544b...7e3

Har tømt blæren før akt, og gått på do under squrting. Har ikke kommet noe urin da. 
Det er også fargeløst og uten lukt.

Utover det så har jeg ikke noe spesiell glede av det. Syns det er grisete, og det er ikke som en orgasme, orgasme er bedre.

Anonymkode: b7f96...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles ikke som en orgasme, noen ganger syns jeg faktisk det er litt vondt. 

Anonymkode: 29712...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 22.20):

Ikke noe problem at det skjer. Helt ok det.

Men du mener likevel det er kvinnefiendtlig og at menn er fæle.

AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 9.28):

Allikevel er det så fryktelig stas for en del menn «å få « kvinnen til å squirte. Jeg skjønner det ikke helt. Er det mange menn som tror det er en fantastisk orgasme liksom? Eller hva handler fascinasjonen om? 

 

Fordi kvinnen har lagt stor vekt på det? Hun synes det er start når det skjer. Jeg sluttet å bry meg om kvinnelige orgasmer før jeg ble 30, nå bryr jeg meg stort sett om min egen, men forhåpentligvis har hun kommet noen ganger før meg, så jeg slipper å fortsette med noe sex-greier etter at jeg selv har kommet. Sexlysten kan av og til gå fra 100% til minus 150 på ganske kort tid. Kanskje menn liker squirting fordi de opplever det som en tydelig orgasme og at de trygt kan gjøre seg ferdig selv?

Anonymkode: 5038f...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er et par i 50-årene, og dama squirter ofte. Ikke sprut, men som en real flom og alltid 5-10 sekunder før hun får en kraftig orgasme. Vi har aldri mer spontan sex annet enn at vi rekker å plukke med oss et håndkle eller tisselaken så det med "griseri" er fremmed for oss. Squirtingen føles deilig for begge siden vi da vet hva som venter rundt hjørnet, men ikke noe vi jakter på ved å lete etter g-punkt osv. Det er bare en del av vanlig sex for oss. De fleste orgasmene hennes er "tørre", altså helt vanlige, men av og til når spenningsnivået virkelig er på topp, så kommer den velkjente flommen med dertil kraftig orgasme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

. Kanskje menn liker squirting fordi de opplever det som en tydelig orgasme og at de trygt kan gjøre seg ferdig selv?

Anonymkode: 5038f...7cd

Men hva er det som gjør at menn tror det er en «tydelig orgasme» ?(retorisk spørsmål).

Minn mann er like fascinert enda han vet at det ikke er hverken en orgasme eller økt nytelse for min del å squirte. 

Anonymkode: 12965...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men hva er det som gjør at menn tror det er en «tydelig orgasme» ?(retorisk spørsmål).

Minn mann er like fascinert enda han vet at det ikke er hverken en orgasme eller økt nytelse for min del å squirte. 

Anonymkode: 12965...693

Tipper at det er fordi menn er mer visuelle

Anonymkode: 50f72...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får liksom inntrykk av at "alle" menn synes det er stas. Ikke for min del i alle fall, dusjing etterpå, skift av sengetøy og vanntett overmadrass er bare negativt.

Anonymkode: 55e91...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 11.41):

URIN.

Anonymkode: 7aba3...62e

Get a life.

Anonymkode: 653fa...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geojak skrev (På 11.7.2024 den 11.41):

Sant nok det, men jeg kan komme med anmodning om hva jeg ikke ønsker inn i en tråd, for at hovedpoenget ikke skal bli borte i annen diskusjon,
Men selvfølgelig fritt opp til deg hva du vil diskutere her og i andre tråder.

OG jeg bryr meg ikke om hva vesken inneholder, om det er urin eller annet har ingen betydning for mine innledende spørsmål.
Men du kan jo understøtte din påstand om du ønsker
les artikkelen som jeg har henvist til:
https://www.tonehaldorsen.com/2019/04/11/sprutorgasme/
Sitat fra artikkelen:
"Det er også en stor misforståelse at det er urin som kommer ut. Ja, forskere som har undersøkt dette har funnet spor av urin i ejakuleringsvæsken i noen tilfeller, men kun små mengder. De fant også mye annet som også finnes i mannens sæd. Så å kalle det urin blir helt feil."

Tone Haldorsen er en flink sexolog, og jeg leser hver gang hun legger ut nyttig tips og råd på Instagram👏Det er sånn de fleste får seksuell forståelse, og blir tryggere på seksualiteten.. Og de som squirter er blitt trygg på at dette ikke er urin, og det kommer av lesing og erfaring.

"Det kan ta lang tid å lagre urin før man tisser.. squirtvæsken blir produsert i en rekordfart"
"Når vann og frukt blir til vin, så skjer også det av en modningsprosess"

Så begrepet urin er en modningsprosess som skjer over tid i urinblæra, da blir urin gulere og lukter mere. Urinen har da fått si karakterisktiske fargen og lukte alle kjenner til. Det er den morgen urinen, legen ber om ved urinprøver.

Det er jo også derfor kvinner tisser før de squirter.. så slipper de å kjenne lukten av modnet urin, men også fordi de er blitt klok av erfaring og kunnskap👏

Å kalle squirten for urin, er fullstendig vranglære og mangelfull forståelse😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...