Gå til innhold

Hvor vanlig er det med kjønnshår?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal vi begynne på nytt? Spørsmålet er altså: "Hvor vanlig er det med kjønnshår?"

Ikke... Hva slags kjønnsbehåring har du? Eller hva mener du om å barbere kjønnshårene? Spørsmålet handler ikke om dine meninger i det hele tatt.

Spørsmålet er: Hvor vanlig er det med kjønnshår?

Det betyr at de som kan svare på dette må vanke på steder der de ser andre nakne (Og nei, dere som ikke vanker slike steder trenger ikke å fortelle det). Det vil si garderober, dusjer, spa, strender...

Interessante underspørsmål er: Er det forskjeller mellom aldersgrupper? Kjønn? Årstider? Grad av beholdt kjønnshår/barbering?

Mine innspill til tråden:

Det er flere barberte på stranden enn i garderoben på treningssenteret. Jeg vet ikke om det er fordi barbering er mer utbredt blant de som er nakne på stranden enn blant de som trener på senter og skifter/dusjer der. Forholdet mellom helbarbert og mye barbert virker å være likt. Full bush er nesten helt fraværende. På spa er helbarbert eller frisert dott over barberte kjønnslepper totalt dominerende. På nakenstrender i Frankrike er det nesten ingen som ikke er helt glatte. Liten forskjell mellom kjønnene, bortsett fra for de på 25 og yngre. Blant disse yngste er ni av ti helt glatte.

Mannen min sier:

I garderoben/dusjen er nesten alle menn yngre enn 30 glattbarberte. Over 30 er frisert (glatt pung, kraftig stusset kjønnshår) vanlig, men også normalt med naturlig behåring. På strendene er frisert/barbert dominerende. Helt glattbarberte yngre menn/par dominerer sydover.

Anonymkode: 0beee...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Skal vi begynne på nytt? Spørsmålet er altså: "Hvor vanlig er det med kjønnshår?"

Ikke... Hva slags kjønnsbehåring har du? Eller hva mener du om å barbere kjønnshårene? Spørsmålet handler ikke om dine meninger i det hele tatt.

Spørsmålet er: Hvor vanlig er det med kjønnshår?

Det betyr at de som kan svare på dette må vanke på steder der de ser andre nakne (Og nei, dere som ikke vanker slike steder trenger ikke å fortelle det). Det vil si garderober, dusjer, spa, strender...

Interessante underspørsmål er: Er det forskjeller mellom aldersgrupper? Kjønn? Årstider? Grad av beholdt kjønnshår/barbering?

Mine innspill til tråden:

Det er flere barberte på stranden enn i garderoben på treningssenteret. Jeg vet ikke om det er fordi barbering er mer utbredt blant de som er nakne på stranden enn blant de som trener på senter og skifter/dusjer der. Forholdet mellom helbarbert og mye barbert virker å være likt. Full bush er nesten helt fraværende. På spa er helbarbert eller frisert dott over barberte kjønnslepper totalt dominerende. På nakenstrender i Frankrike er det nesten ingen som ikke er helt glatte. Liten forskjell mellom kjønnene, bortsett fra for de på 25 og yngre. Blant disse yngste er ni av ti helt glatte.

Mannen min sier:

I garderoben/dusjen er nesten alle menn yngre enn 30 glattbarberte. Over 30 er frisert (glatt pung, kraftig stusset kjønnshår) vanlig, men også normalt med naturlig behåring. På strendene er frisert/barbert dominerende. Helt glattbarberte yngre menn/par dominerer sydover.

Anonymkode: 0beee...4d5

Jeg tror det meste er vanlig. Jeg liker å vokse meg. er så deilig etterpå men har også hår. men aldri langt. Må også være lit lengte for å vokse meg. Da tar de alt også bak

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

feliek54 skrev (19 minutter siden):

Jeg liker å vokse meg. er så deilig etterpå men har også hår. men aldri langt. Må også være lit lengte for å vokse meg. Da tar de alt også bak

Hvorfor skriver du hva du selv liker?

Anonymkode: 0beee...4d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine observasjoner er som TS'. Men det er kanskje litt flere friserte dotter nå enn for noen år siden (da glatt var veldig utbredt). Har selv ikke vært i syden på nakenstrender på en stund, men tidligere har mitt inntrykk vært slik TS skriver - med mye glatt, i alle aldersgrupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skriver du hva du selv liker?

Ikke vær så krass, da. Men kudos for at du prøver å oppdra KG til å holde fokus på topic.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i 40 årene. Av mine venner (ja vi prater om slikt og jeg har sett de nakne ved bading) er samtlige barberert. 

Anonymkode: 04718...e2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvorfor skriver du hva du selv liker?

Anonymkode: 0beee...4d5

Hvorfor tok du ikke med alt jeg skrev. Først og fremst så svarte jeg på spørsmålet som var det viktigste. I andre rekke skrev jeg om meg for å beskrive en mulighet men så ingen grunn til å svare mer utfyllende hva andre gjør som jeg da ikke vet. Jeg fik til og med like på mitt svar

Endret av feliek54
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv helt ubarbert.  i garderober der jeg ser andre menn, har de fleste naturlig behåring. Enkelte unge kan ha barbert eller frisert.

Anonymkode: cd70e...4bd

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 11.54):

Spørsmålet er: Hvor vanlig er det med kjønnshår?

Hm. Er ikke vi alle født med naturlig hårvekst etterhvert da? Og da er det vel ganske vanlig.
Gutter/menn som senere i livet barberer vekk alt er jo bare svake, og er påvirket av influencere/homogutta i ymse bransjer som motebransjen, pengefolka hos barbermaskinprodusenter etc.

Anonymkode: b2a8e...cbc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg (K) bor, er det ganske vanlig med ubarbert eller frisert. Ser ikke mange helt glatte. Jeg håper det snart blir mer godtatt og "ønsket" med full busk jeg, synes barbering er noe herk og veldig ubehagelig når det begynner å gro ut igjen. (Dagen etter stikker det som et lite h...)

Anonymkode: 3a4b6...c2a

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 11.54):

Skal vi begynne på nytt? Spørsmålet er altså: "Hvor vanlig er det med kjønnshår?"

Ikke... Hva slags kjønnsbehåring har du? Eller hva mener du om å barbere kjønnshårene? Spørsmålet handler ikke om dine meninger i det hele tatt.

Spørsmålet er: Hvor vanlig er det med kjønnshår?

Det betyr at de som kan svare på dette må vanke på steder der de ser andre nakne (Og nei, dere som ikke vanker slike steder trenger ikke å fortelle det). Det vil si garderober, dusjer, spa, strender...

Interessante underspørsmål er: Er det forskjeller mellom aldersgrupper? Kjønn? Årstider? Grad av beholdt kjønnshår/barbering?

Mine innspill til tråden:

Det er flere barberte på stranden enn i garderoben på treningssenteret. Jeg vet ikke om det er fordi barbering er mer utbredt blant de som er nakne på stranden enn blant de som trener på senter og skifter/dusjer der. Forholdet mellom helbarbert og mye barbert virker å være likt. Full bush er nesten helt fraværende. På spa er helbarbert eller frisert dott over barberte kjønnslepper totalt dominerende. På nakenstrender i Frankrike er det nesten ingen som ikke er helt glatte. Liten forskjell mellom kjønnene, bortsett fra for de på 25 og yngre. Blant disse yngste er ni av ti helt glatte.

Mannen min sier:

I garderoben/dusjen er nesten alle menn yngre enn 30 glattbarberte. Over 30 er frisert (glatt pung, kraftig stusset kjønnshår) vanlig, men også normalt med naturlig behåring. På strendene er frisert/barbert dominerende. Helt glattbarberte yngre menn/par dominerer sydover.

Anonymkode: 0beee...4d5

Ganske vanlig vil jeg si.

Anonymkode: b89ad...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mindre og mindre av glattbarberte underliv i hvert fall. Stort sett frisert, noen ganger full busk(mest på menn). Det syns jeg er helt greit!

Anonymkode: 39c60...2d5

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I svømmehallen: veldig vanlig å være ganske så naturlig! 

Anonymkode: 88e30...6c1

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hm. Er ikke vi alle født med naturlig hårvekst etterhvert da? Og da er det vel ganske vanlig.
Gutter/menn som senere i livet barberer vekk alt er jo bare svake, og er påvirket av influencere/homogutta i ymse bransjer som motebransjen, pengefolka hos barbermaskinprodusenter etc.

Anonymkode: b2a8e...cbc

 

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Her jeg (K) bor, er det ganske vanlig med ubarbert eller frisert. Ser ikke mange helt glatte. Jeg håper det snart blir mer godtatt og "ønsket" med full busk jeg, synes barbering er noe herk og veldig ubehagelig når det begynner å gro ut igjen. (Dagen etter stikker det som et lite h...)

Anonymkode: 3a4b6...c2a

 

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ser mindre og mindre av glattbarberte underliv i hvert fall. Stort sett frisert, noen ganger full busk(mest på menn). Det syns jeg er helt greit!

Anonymkode: 39c60...2d5

Hvorfor klarer dere ikke å bare svare på det ts spør etter. Deres mening er ikke viktig i det hele tatt. 

 

På mitt treningssenter er det litt forskjellig. Mange har fjernet hårene helt eller delvis, mange har frisert, noen har mye hår. Blant de som har mye hår virker det å være flere eldre. 

Anonymkode: 22c8d...95f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

 

 

Hvorfor klarer dere ikke å bare svare på det ts spør etter. Deres mening er ikke viktig i det hele tatt. 

 

På mitt treningssenter er det litt forskjellig. Mange har fjernet hårene helt eller delvis, mange har frisert, noen har mye hår. Blant de som har mye hår virker det å være flere eldre. 

Anonymkode: 22c8d...95f

Hvorfor skal det svares så det passer deg? Du siterer jo et høyst relevant svar.

Anonymkode: 9bbb3...b6e

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor skal det svares så det passer deg? Du siterer jo et høyst relevant svar.

Anonymkode: 9bbb3...b6e

Ts (ikke jeg) har satt kriterier om hva denne tråden skal handle om.

"Skal vi begynne på nytt? Spørsmålet er altså: "Hvor vanlig er det med kjønnshår?"

Ikke... Hva slags kjønnsbehåring har du? Eller hva mener du om å barbere kjønnshårene? Spørsmålet handler ikke om dine meninger i det hele tatt.

Spørsmålet er: Hvor vanlig er det med kjønnshår?

 

Likevel må folk skrive at de bryr seg veldig mye om hva andre gjør. Det er fullstendig irrelevant både i denne tråden og i livet generelt.

Anonymkode: 22c8d...95f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uten at jeg kan si at jeg har stirret og notert så kan jeg (og sambo) hvert fall rapportere følgende fra Oslo-garderober. Alder blir cirka og kun gjetning.

Kvinner
Under 25: stort sett glattbarbert med noen unntak
25-40: stort sett frisert, nærmere full busk enn glatt
40-50: stort sett glattbarbert
50+: gir faen

Menn
Under 35: stort sett glattbarbert med noen veldig få unntak
35+: stort sett naturlig

I følge min sambo er menn i større grad enten/eller. Han kjører naturlig på seg selv og er veldig ofte den eneste som gjør det i sin aldersgruppe i følge han selv. Trend (hvis man kan kalle det det) blant kvinner i 25-40 at busk er inn.

Anonymkode: d8fa5...390

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

 

 

Hvorfor klarer dere ikke å bare svare på det ts spør etter. Deres mening er ikke viktig i det hele tatt. 

 

På mitt treningssenter er det litt forskjellig. Mange har fjernet hårene helt eller delvis, mange har frisert, noen har mye hår. Blant de som har mye hår virker det å være flere eldre. 

Anonymkode: 22c8d...95f

Du siterer de som svarer med det de ser og svarer selv med det du ser på ditt treningssenter. Hvorfor er det mer representativt enn andres observasjoner?

Jeg selv observerer at det er langt færre glattbarberte i dag enn for 30 år siden. På 90-tallet var det vanlig å barbere nærmest hele kroppen.

I dag er det som regel enten frisert/trimmet eller naturlig behåring, med en liten overvekt av naturlig behåring av det jeg selv ser.

Anonymkode: aabb0...aa0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 43 og glatt hele tiden og vært det siden slutten av tenårene.

Smak og behag hva man liker, og hva som er vanlig er jeg usikker på. Men som mann ser jeg ikke mange glattbarberte i de garderobene jeg er i 🤷🏼‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du siterer de som svarer med det de ser og svarer selv med det du ser på ditt treningssenter. Hvorfor er det mer representativt enn andres observasjoner?

Jeg selv observerer at det er langt færre glattbarberte i dag enn for 30 år siden. På 90-tallet var det vanlig å barbere nærmest hele kroppen.

I dag er det som regel enten frisert/trimmet eller naturlig behåring, med en liten overvekt av naturlig behåring av det jeg selv ser.

Anonymkode: aabb0...aa0

Jeg siterte 3 innlegg der de alle har skrevet noe om hva de mener og synes om dette.  Det er noe helt annet enn å bare skrive hva en observerer. Det er ikke observasjoner jeg kritiserer her om det er det du tror.

"Gutter/menn som senere i livet barberer vekk alt er jo bare svake, og er påvirket av influencere/homogutta i ymse bransjer som motebransjen, pengefolka hos barbermaskinprodusenter etc.

Anonymkode: b2a8e...cbc"

 

"Jeg håper det snart blir mer godtatt og "ønsket" med full busk jeg, synes barbering er noe herk og veldig ubehagelig når det begynner å gro ut igjen. (Dagen etter stikker det som et lite h...)

 

Anonymkode: 3a4b6...c2a"

"

Det syns jeg er helt greit!

Anonymkode: 39c60...2d5"

 

 

 

Anonymkode: 22c8d...95f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...