Gå til innhold

Ledsager i Sverige

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har vært mye på Liseberg i Sverige. Og der (som er ganske vanlig) kan gjester med ledsagerbevis ha med seg en ledsager gratis. Aldri vært noe tull.

Har vært på gröna Lund også for et par år siden uten noe tull. Men igår opplevde vi at ledsager ikke fikk gå gratis eller være ledsager i det hele tatt. Dette fordi ledsageren måtte ha bevis på at hun var ledsager ellers «kunne hvem som helst være ledsager»?? Det er jo dette som er poenget. Jeg har ledsagerbevis som betyr at jeg skal ha ledsager og hvem som helst over 18 kan ledsage? Hadde også med legeerklæring fra lege fordi noen steder krever dette. Aldri hadde jeg trodd at man måtte bevise man var ledsager? 

Snakket med tre forskjellige i kassen der og de var ikke å rikke. På nettsiden dems står det ledsager / assistent i tjeneste. Men det betyr da ENTEN ledsager ELLER assistent i tjeneste? Ekstremt dårlig .. 

Anonymkode: 20345...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har vært mye på Liseberg i Sverige. Og der (som er ganske vanlig) kan gjester med ledsagerbevis ha med seg en ledsager gratis. Aldri vært noe tull.

Har vært på gröna Lund også for et par år siden uten noe tull. Men igår opplevde vi at ledsager ikke fikk gå gratis eller være ledsager i det hele tatt. Dette fordi ledsageren måtte ha bevis på at hun var ledsager ellers «kunne hvem som helst være ledsager»?? Det er jo dette som er poenget. Jeg har ledsagerbevis som betyr at jeg skal ha ledsager og hvem som helst over 18 kan ledsage? Hadde også med legeerklæring fra lege fordi noen steder krever dette. Aldri hadde jeg trodd at man måtte bevise man var ledsager? 

Snakket med tre forskjellige i kassen der og de var ikke å rikke. På nettsiden dems står det ledsager / assistent i tjeneste. Men det betyr da ENTEN ledsager ELLER assistent i tjeneste? Ekstremt dårlig .. 

Anonymkode: 20345...498

Norsk ledsager bevis gjelder i Norge. Hvilke regler Sverige har for ledsagerbevis for Svenske innbyggere og om disse gjelder for utlendinger i Sverige må du undersøke i Sverige. 
Ledsagerbevis er ikke internasjonalt/EU/EØS tilknyttet slik som for eksempel Parkeringslettekort. 

Anonymkode: 6065a...5a3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjelder ikke ledsagerbevis man får fra Norge kun Norge?

Anonymkode: 0add6...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...