regine Skrevet 10. juli 2024 #1 Skrevet 10. juli 2024 Jeg nærmer med 60, har fast jobb m god lønn, medlem i statens pensjonskasse, lite lån og økonomien på stell. Samtidig betaler jeg endel tusen pr mnd på gruppelivsforsikring ved død/arbeidsuførhet. Er det egentlig noen vits i? Det har slått meg - også tidligere - at jeg betaler ganske mye penger pr mnd på noe som jeg er usikker på om egentlig er hensiktsmessig. Og for all del: jeg tror ikke at noen her inne har "fasit" - men andres tanker rundt dette hadde vært interessant!
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #2 Skrevet 10. juli 2024 Det kommer jo litt an på...forsikring ved død er jo for de som evt. blir igjen. Jeg har samme men er 40 og alene med to unger. Så det sikrer dem her tenker jeg. På min uføreforsikring går summen man kan få ned for hvert år fra jeg fyller 50. Ville absolutt sjekket hva som gjelder nå når du er nærmer deg seksti. Om du ellers har jobb, stabil økonomi etc. er det ikke sikkert det har så mye for seg med disse forsikringene for deg nå. Men det blir jo en helhetsvurdering du må ta. Anonymkode: 9aec1...0b2
petterm Skrevet 10. juli 2024 #3 Skrevet 10. juli 2024 Du får vel dekket dette "behovet" via pensjonskassa? https://www.spk.no/etterlattepensjon/
regine Skrevet 10. juli 2024 Forfatter #4 Skrevet 10. juli 2024 Takk for tilbakemeldinger! Det er akkurat det med SPK jeg også har tenkt på, særlig etterhvert som jeg omtrent har full opptjening. Imidlertid har jeg særkullsbarn (ganske så voksne nå, men likevel!) som ikke lenger begunstiges av SPK. Litt av grunnen til å fortsette å ha gruppelivsforsikring. Men hva gjør andre - har dere både SPK og noe ved siden av?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå