Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har nemlig jeg, 2 ganger.  

Er det vanlig?

Anonymkode: 35168...81b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel helt vanlig dersom ingenting tilsier at det må overvåkes kontinuerlig. 

Anonymkode: 4be89...7b5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt å føde uten. CTG brukes først og fremst dersom det er risikofaktorer inne i bildet eller fødselens fremgang enten er veldig rask eller treg, slik at man har et behov for å se hvordan babyen har det underveis. :) 

Anonymkode: a96f2...c14

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte føde meg begge gangene og syns det var helt jævlig slitsomt. Første gangen kunne jeg ikke bevege meg fordi den maskinen var dårlig og reagerte på absolutt alt. 

Anonymkode: d7e2d...76e

AnonymBruker
Skrevet

Født alle 3 uten. Er vel det som er normalt vil jeg tro dersom det ikke tilsier at det skulle være noe fare?

Anonymkode: ba0e1...539

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sier de normalt hvorfor de setter på båndet? Jeg fikk det på med en gang og hadde det gjennom hele fødselen. 

Anonymkode: b9684...c55

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Med første gikk vannet prematurt, så jeg lå inne i noen dager med rier før fødselen startet. Da hadde jeg det på av og til, men ikke under selve fødselen.

Med nummer to gikk det fort, og jeg hadde det aldri på.

Anonymkode: a288c...95f

AnonymBruker
Skrevet

Alle fødsler har startet med en halvtime tre kvarter med CTG. Helt unødvendig. I tillegg fikk barna elektrode på hodet. Pluss på med masse obsterisk vold, så ble det keisersnitt de neste gangene. 

Anonymkode: 17cd5...877

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror de tok den av helt på slutten med førstemann men med tvillingene hadde jeg det på hele tiden. Merket ikke så mye til at det var der. Hadde elektrode på også og det merket jeg heller ikke noe til når den først satt der.

Anonymkode: cad9c...f1b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utfra svarene her skjønner jeg ikke hvorfor jeg fikk CTG-måler med en gang? Jeg hadde ingen risikofaktorer, men mulig jeg fikk det fordi riene var så tette fra start, selv om det var lite åpning?

Anonymkode: d7789...aa1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja 2 av 3 fødsler. Ingen behov hvis ingenting tilsier at behovet er der. Men er noe variabelt hvordan det praktiseres. Noen steder brukes det alltid. Andre steder ikke.  Hadde ved en fødsel fordi det tok tid. 

Spørs også litt på hvor raskt fødselen utvikler seg og går. 

Anonymkode: 00759...cff

AnonymBruker
Skrevet

Ja, 3 ganger. 

Anonymkode: f5a5f...912

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fødte i vann begge gangene, så var ikke koblet til noe som helst. 

Anonymkode: e9db1...6df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det på, men det var fordi jeg hadde prematur styrtfødsel (og høyrisikosvangerskap). 

Anonymkode: 7255f...d7d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det, men det var en risikofødsel. Som også endte i akutt keisersnitt etter mye om og men. 

Anonymkode: a412c...068

Skrevet

CTG er frivillig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tre av fire uten. Med første måtte jeg pga bæsj i vannet som gikk. Agapeskår 10x3 på alle. Så de hadde det helt fint, og var riktig beslutning av jm.

Anonymkode: 98c87...d80

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Utfra svarene her skjønner jeg ikke hvorfor jeg fikk CTG-måler med en gang? Jeg hadde ingen risikofaktorer, men mulig jeg fikk det fordi riene var så tette fra start, selv om det var lite åpning?

Anonymkode: d7789...aa1

Det kan hende at de ville sjekke at babyen kom seg mellom riene dersom de var veldig tette, ja. Rier kan være en påkjenning for babyen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg fødte i vann begge gangene, så var ikke koblet til noe som helst. 

Anonymkode: e9db1...6df

Og det fikk du nok gjøre fordi det ikke var noe som tilsa at babyen burde overvåkes :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...