Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Nå kom det vell frem at kravet nettopp stammet fra en dom. Og besviser derfor at vi ikke har nok info i hi til og kunne si at det var foreldet hverken i 2009 eller annet. 

At en person sier at de aldri har hørt noe er ikke det samme som at det ikke har vært kommunisert. Ca 99,9 % av de med krav hos inkasso/nams vil si at de aldri har hørt noe, sett noe eller har kjennskap. Man må derfor se hva som er gjort i saken og hva som kan bevises. At noen for eksempel ikke har åpnet post på 17 år betyr ikke at ting ikke er gjeldende.

Nei kravet er ikke " dødt 3 år etter forventning om når første betaling kunne forventes".  Mere info kan du for eksempel finne her https://jusinfo.no/foreldelse/foreldelse-av-fordringer/alminnelig-og-absolutt-foreldelsesfrist/

Anonymkode: afd1e...25c

Jeg har sagt mitt i denne saken.

Anonymkode: 41a6e...347

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Mmm nei nok en feil, det er finanstilsynet som har det

Mmm nei. Forbrukerombuder har større tyngde enn menigmann i slike saker, som er det som diskuteres her.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har sagt mitt i denne saken.

Hvorfor ikke bare innse at du tar feil om samtlige ting du hittil har uttalt deg om? 😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mmm nei. Forbrukerombuder har større tyngde enn menigmann i slike saker, som er det som diskuteres her.

Du skrev at forbrukerombude hadde mye mere tyngde mot store konsern. Og det er feil, hvis et inkasss selskap opererer i gråsoner eller gjør feil så er det finanstilsynet som fører tilsyn og har "makt" til og evt stenge drift.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du skrev at forbrukerombude hadde mye mere tyngde mot store konsern. Og det er feil, hvis et inkasss selskap opererer i gråsoner eller gjør feil så er det finanstilsynet som fører tilsyn og har "makt" til og evt stenge drift.

Mye. Mer. Tyngde. Enn. Forbruker.

Her går det tungt, ser jeg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Bra. De har mye større tyngde og kraft i slike saker mot store konsern.

Du sier ikke et ord om forbruker 😝

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Du sier ikke et ord om forbruker 😝

....

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

....

Haha hardt å innse man har feil eller? Forøvrig kjent sak det, derfor bør man ikke uttale seg når man er på så tynn grunn som du var her. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Haha hardt å innse man har feil eller? Forøvrig kjent sak det, derfor bør man ikke uttale seg når man er på så tynn grunn som du var her. 

Artig at du ikke forsto begrepet "menigmann" tidligere i tråden og forsto at dette da dreide seg om forbruker.

Men, men. En kan ikke forvente all verden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...