Gå til innhold

Barn i bryllup - hvordan gjøre det til en god opplevelse for både voksne og barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva med å ha med barna i vielsen (hvis de skal være brudepiker/svenner osv, også ta kakeskjæring etter vielsen? Så får barna litt høytid, litt kake, litt stas - før de får reise? De fra 13+ kan jo være med på middag 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: e6ab3...6bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Giftet med nylig, og hadde ALDRI hatt et bryllup med barn i. Har vært gjest i flere bryllup med varierende alder på brudeparet. Det har ikke vært barn under 15 år på noen av bryllupene utenom ett. Der var det med en to åring frem til desserter skulle serveres, og foreldrene var ikke tilgjengelig i det hele tatt. De måtte springe rundt og aktivisere ungen, maten deres ble kald, de fikk ikke servering av alkohol fordi de ikke satt med bordet når servitørene gikk rundt. 
 

Jeg har ikke egne barn, men vi var til og med så tydelige at vi sa til alle at vi ikke ønsket barn i vielsen heller - og det var 100% riktig for oss. Vi fikk all oppmerksomhet, og på festen kunne vi drikke og komme med litt grovere vitser osv uten å tenke på noen andre. Hvis du føler veldig på et barnefritt bryllup, hadde jeg ikke gitt barn tilgang hele dagen. Vielse og noe minglingen holder (mener jeg). Middag og fest er godt for de voksne å ha selv, eventuelt kan de eldre barna være med (kan sette en aldersgrense). Hvis du er sikker på at du ikke ønsker barn i bryllupet, er terskelen liten for at du føler dagen ikke ble som du ønsket pga en eventuell situasjon som gjelder barn. Forloveden din må også gi og ta

Anonymkode: f77fd...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde barn i vårt bryllup fordi det var viktig for mannen. 
 

Jeg hadde satt sammen en alderstilpasset aktivitetspanel til hver av barna som jeg plasserte på stolen deres. Foreldrene og barna satte veldig stor pris på pakkene og vi hørte ikke noe bråk fra barna i det hele tatt. 
 

 

Anonymkode: 22e86...bad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var 9 barn i vårt bryllup fra alderen 2 til 14 år. 14-åringen klarte selvfølgelig å sitte stille og var sånn sett som de voksne.

Vi hadde et eget separat lekerom, og det fungerte helt utmerket. Det fikk vi mye skryt for. Det medførte at barna ble lite lagt merke til, og de koste seg masse. Vi hadde ikke elektronikk, dvs konsoll og lignende. Vi hadde derimot duplo, Lego, tegnesaker, perler, bøker, aktivitetsbøker, brettspill, byggeklosser, plusspluss og diverse uteleker. Barna elsket det, og foreldrene virket veldig fornøyde. Det fine var at de kunne snike seg ut dit om det ble for krevende å sitte stille. :)

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde kun 3 barn i bryllupet vårt. Der var ene tante og onkel barnet, så var der stesønnen til søsteren min og ene bruddepiken.  De ble til maten, og ble kjørt hjem til barnepike etter middagen. Og var foreldrene til barna som ordnet selv barnevakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piperen

Nå  var våre unger omtrent i deres alder da vi giftet oss og vi valgte kombinert , dvs ungene var med på middag, og deler av kaffen, og når vi åpnet fri bar så dro de hjem sammen med ene datteren til ene av våre forlovere, og det var de mer enn nok fornøyde med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja. Jeg har barn, men ingen familie som stiller som barnevakter. Det har heller ikke min mann. Så i de tilfellene hvor vi er invitert i barnefrie bryllup så kan bare én av oss møte. Jeg syns jo det var trist å ikke kunne delta i bryllupet til mannens bror og dama. 

Ser man bort fra tid med amming så kunne vi jo sikkert ha skaffet en barnevakt. Men ungene er jo fortsatt små, vi kan ikke sette dem igjen hos fremmede, og det koster litt å holde bekjentskapet ved like. 

Vi har hatt med ungene i noen bryllup så langt, det har alltid gått fint. Vi passer på å la dem få mye fritid vekk fra bordet, vi har med leker som de kan holde på med, og som regel er det og andre unger der de ka  leke med. De beste bryllupene er der vertsskapet har ordnet litt til ungene, for de små kan noe så enkelt som klistremerker og tatoveringer holde dem opptatt en stund. Ei venninne av meg hadde satt opp «lekerom» i et rom ved siden av, og alle foreldrene satt på bord ved det rommet. Der var det litt leker, og en tv med paw Patrol 🤭

Så ja.. Poenget mitt var vel mer det at ikke alle har barnevakt, hvis du vil ha både meg og min mann i bryllupet ditt så må vi nesten ha med ungene hvertfall de neste fire-fem årene. Jeg skjønner godt at mange vil ha barnefritt bryllup, helt ærlig skulle jeg helst ha spist den fancy middagen i fred og ro uten å mate unger/tørke saus/underholde samtidig, men det er nå en gang ikke en mulighet jeg har for tiden. 

Det kommer og veldig an på bryllupet. Vi har vært i bryllup av typen partytelt, gryte, og store store mengder alkohol, og av typen hotell med 5-retters. Den siste var langt greiere å ha med ungene i. Det første dro vi fra ganske tidlig, da drikking tydeligvis var hovedmålet. 

 

Anonymkode: 40d72...077

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...