Gå til innhold

Sex avler sex?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som svært mange andre, så lever jeg i et forhold med mismatch mellom min og hennes sexlyst. Jeg vil mye, hun vil lite. 

Det er en påstand om at "sex avler sex" - er det noen som kan bekrefte eller avkrefte det? Stiger lysten om man har oftere sex?

Jeg har lyst til å foreslå dette for min partner, men er det ikke drøyt å stille en forventning om at vi skal ha sex hver/annenhver dag i 2-3 uker for å se om det har noen effekt? I alle fall når hun i utgangspunktet ikke har så lyst på sex. 

Anonymkode: e69a0...a42

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvorfor hun har lite lyst. Min sexlyst økte da jeg greidde å gå ned i vekt og begynte å føle meg bedre i min egen kropp

Anonymkode: f6181...32f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som noen over sier, hvorfor har hun lav sexlyst. 
For min personlige erfaring så er avler sex sex. 

Anonymkode: d8ce0...3c3

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ikke noe svar som passer for alle.

- Hvis problemet er at dere "glemmer" å være kjærester i hverdagen så kan sex avle sex.

- Hvis hun har lav lyst og ikke blir tent kan hun få enda mindre lyst av å presse seg til å ha sex.

Anonymkode: 8ba4f...a72

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Som svært mange andre, så lever jeg i et forhold med mismatch mellom min og hennes sexlyst. Jeg vil mye, hun vil lite. 

Det er en påstand om at "sex avler sex" - er det noen som kan bekrefte eller avkrefte det? Stiger lysten om man har oftere sex?

Jeg har lyst til å foreslå dette for min partner, men er det ikke drøyt å stille en forventning om at vi skal ha sex hver/annenhver dag i 2-3 uker for å se om det har noen effekt? I alle fall når hun i utgangspunktet ikke har så lyst på sex. 

Problematikk og egoisme skaper ingen sexlyst.. god kommunikasjon og samarbeid skaper mest sexlyst, fordi vi har et felles mål med å bli gjensidig tilfredstillt.

Lettere å forstå dette hvis vi tenker mattematikk.. negative tall bør unngåes i et hvert regnskap(forhold), ellers går vi konkurs før eller senere..

Så finn ut hva som er negativt TS.. prøv snu på samlivs-formelen, til at det blir positivt fortegn.. Så får du en 5èr av dama di😅

Skrevet

Jeg har og lest at sex avler sex, men tror egentlig heller det burde være lyst avler lyst. Hvis dere skal teste dette så må du og hun være villig til å bruke laaang tid på forspill så hun blir varm. Hvis hun har sex når hun ikke vil ha sex så kommer hun til å miste lyst på sex. 
og som de over her sier, hvorfor har hun ikke lyst på sex? Sex er for mange et overskuddsprosjekt og har man ikke overskudd så vil man heller ikke klare å prioritere energi på sex.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker forresten at hver dag i 2-3 uker er alt for mye, uansett.

Da tror jeg hun trenger en lang pause etterpå.

Anonymkode: 8ba4f...a72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med eksen var det absolutt sånn. Hvis vi hadde sex på kvelden kunne hun vekke meg på natta igjen for mer, eller vi tok en runde til på morgenen.

Anonymkode: d3fba...222

• Hjerte 1
Skrevet

Mitt beste tips er å lære deg å snakke hennes kjærlighetsspråk flytende. (Hvis du ikke har hørt om kjærlighetsspråk, google it!) Når jeg føler meg elsket og verdsatt, så er veien til sex mye kortere og enklere. 💜

Mitt nest-beste tips er å finne ut hvordan hun liker sexen. Ikke bare hva hun liker å gjøre, men hvordan. Liker hun f.eks. at du er spesielt oppmerksom på henne fremfor det dere gjør? Eller at du kjærtegner med begjær i stedet for av rutine?

Å ha mye sex når man egentlig ikke har lyst, vil bare gjøre vondt verre…

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

uten tvil for meg at har jeg sex så har jeg lyst på mer. Det er nok at jeg runker meg til utløsning så får jeg mer lyst. Så jeg tror at fir mange så gir en orgasme mer lyst. Jeg merker også at den oftere blir stiv etter en orgasme.  Men jeg vet ikke hvordan damer har det. Får håpe noen damer svarer på det her.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mange erfarer dette. Men det stemmer selvfølgelig ikke for alle.

For min del har det aldri vært slik at «sex avler sex». Jeg har lyst når jeg har lyst, ganske så upåvirket av når jeg sist hadde sex. Vi kan ha masse sex igjennom en helg, så kan det lett gå 6 mnd til jeg får lyst igjen.

For min del, så er det som om jeg blir utladet av å ha sex, så trenger jeg tid på å få lyst igjen.

Jeg er mann om det skulle være relevant.

Anonymkode: 28210...47f

AnonymBruker
Skrevet
feliek54 skrev (24 minutter siden):

uten tvil for meg at har jeg sex så har jeg lyst på mer. Det er nok at jeg runker meg til utløsning så får jeg mer lyst. Så jeg tror at fir mange så gir en orgasme mer lyst. Jeg merker også at den oftere blir stiv etter en orgasme.  Men jeg vet ikke hvordan damer har det. Får håpe noen damer svarer på det her.

Jeg er dame og når jeg får orgasme mister jeg all lyst. Derfor venter jeg alltid med å komme til han er ferdig. Umulig for meg å sex etter orgasme. Å ta på klitoris etter orgasmen gjør vondt

Skrevet

God sex avler sex. Dårlig sex gjør åpenbart ikke det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er dame og når jeg får orgasme mister jeg all lyst. Derfor venter jeg alltid med å komme til han er ferdig. Umulig for meg å sex etter orgasme. Å ta på klitoris etter orgasmen gjør vondt

Det kan jeg forstå. Jeg som mann har det også slik nesten alltid så er det ikke mulig å knulle etter orgasme men må da ha pause

AnonymBruker
Skrevet

Sex avler ikke sex når samboeren din ikke er seksuelt tiltrukket av deg. Som er tilfellet for deg her TS. 

Anonymkode: 3c407...443

AnonymBruker
Skrevet

Har hun lyst til å ha lyst, da?

Anonymkode: 77d35...716

Skrevet
feliek54 skrev (1 time siden):

For min del så tror jeg det er slik at lyst avler lyst. Flørting og seksuelle undertoner. Flørting er kjempegøy synes jeg. Blir i så godt humør av det. Det gir meg livsglede rett og slett. 

I forhold til sex så er det berøring. Raske fjorlette bevegelser som forsvant like raskt som de kom. Da får jeg lyst på mer. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har hun ikke lyst til å ha sex med deg?

Mange kvinner jeg kjenner har veldig lyst til å ha sex. Bare ikke sex med mannen de deler seng med.

Kan bare snakke for meg selv egentlig, men jeg har høy lyst og drift når jeg er i et godt forhold. Da vil jeg ha sex hver dag, gjerne to ganger for dag. 

Som singel bryr jeg meg lite om sex, onanerer kanskje en gang i blant, 1-3 ganger i mnd rundt eggløsning. 

Mister jeg lysten på sex i et forhold er det et sikkert tegn på at jeg ikke tiltrekkes av han lenger, og jeg vet det er på tide å avslutte. 

Ergo, hos meg henger sexlyst sammen med følelsene mine for mannen. 

Anonymkode: 4dee1...206

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Helt enig! Singel jeg også og onanerer daglig , og må ha en kvinne jeg elsker for god sex og kos.

m54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...