Gå til innhold

Bør jeg vente med utredning til etter at barnet er fødd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo!

9 av 10 dager våkner jeg med muskel og leddsmerter i hele kroppen. Disse smertene varer som regel hele dagen. Dette begynte en god stund før jeg ble gravid. Jeg har nå en måned igjen. Det begynner å gå opp for meg at dette er noe jeg burde få utredet.

Tror det startet etter noen feber-episoder i 2019. Tenkte det var normalt med alderen og bare skulle være sånn, men så gikk jeg på forebyggende migrenemedisin i fjor og muskelsmertene forsvant! Det var rett og slett helt nydelig (da forstod jeg at det ikke var helt normalt). Disse medisinene kan jeg ikke ta nå som jeg er gravid, og heller ikke når jeg ammer. Jeg har lyst å finne ut hva dette er selv om jeg vet at denne veldig sterke medisinen virker.

Bør jeg begynne nå eller vente til etter at barnet kommer til verden?

Tanken er at jeg sikkert må på venteliste en stund for å få dette utredet på noe vis, men det er jo bare én måned igjen, og så er jeg litt redd for at legen sier at jeg bare får gå tilbake på den medisinen som vi vet virker… Hadde vært fint å fått utredet mens jeg var i permisjon da siden alt sånt skal skje i arbeidstiden. Mildt sagt DRITTLEI av smerter her.

Anonymkode: 743e3...934

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør legen/jordmor om det er ok for deg å ta magnesium glycinate mens du er gravid. Det har gjort underverker for mine leddsmerter.

Anonymkode: efcdd...5fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bestill time hos fastlegen for videre utredning. Det starter jo gjerne med samtale og blodprøver. 

Anonymkode: 416a5...1a5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...