Gå til innhold

Hvordan sette opp syklus på ClearBlue Fertilitetsmonitor?

Noenlunde

Anbefalte innlegg

Hei!

Har noen erfaring med å sette opp syklus på ferilitetsmonitor fra ClearBlue (https://www.vitusapotek.no/produkter-til-gravide/fertilitetsmonitor-og-fertilitetstest/clearblue-advanced-fertilitetsmonitor-1-stk/p/835156?source=googleps&gbraid=0AAAAADSMXDwvCe3AxOtSQTLV62AU5QNj5&gclid=EAIaIQobChMIqpT_w4ubhwMVF6ODBx1vPTpSEAQYBCABEgKDBvD_BwE)

Vet ikke om jeg skjønte oppstarten. Skal jeg begynne å logge/legge inn  min syklus den første gangen/dagen jeg får mensen eller skal jeg først telle en runde/syklus for å sjekke hvor lang syklusen min er (om den er innenfor de antallene dager som monitoren er best egnet for) for så å begynne å logge/legge inn informasjon gangen etter? Altså syklusen etter?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må legge inn syklus de første 4 dagene av ny syklus. Altså innen de første dagene etter du har fått menstruasjon. 

Du trenger ikke telle en runde eller noe sånt før du gjør dette nei. Trenger ikke legge inn noen informasjon heller. Den foreslår selv når du skal begynne med eggløsningstestene.

Anonymkode: 1be21...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok tusen takk for svar! 
Så den første dagen jeg får mensen legger jeg dette inn som første informasjon? Eller skal jeg gjøre noe mer i de første 4 dagene? Kanskje det gir seg selv når monitoren begynner å gi meg info altså. Bare skjønte det ikke helt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må legge inn syklus de første 4 dagene av ny syklus. Altså innen de første dagene etter du har fått menstruasjon. 

Du trenger ikke telle en runde eller noe sånt før du gjør dette nei. Trenger ikke legge inn noen informasjon heller. Den foreslår selv når du skal begynne med eggløsningstestene.

Ok tusen takk for svar! 
Så den første dagen jeg får mensen legger jeg dette inn som første informasjon? Eller skal jeg gjøre noe mer i de første 4 dagene? Kanskje det gir seg selv når monitoren begynner å gi meg info altså. Bare skjønte det ikke helt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noenlunde skrev (9 timer siden):

Ok tusen takk for svar! 
Så den første dagen jeg får mensen legger jeg dette inn som første informasjon? Eller skal jeg gjøre noe mer i de første 4 dagene? Kanskje det gir seg selv når monitoren begynner å gi meg info altså. Bare skjønte det ikke helt. 

Ja du legger inn første dag du får mensen, og da trenger du ikke gjøre noe mer før du skal begynne å teste for EL. Du får opp info om hvilken dag den vil du skal begynne å teste. Hos meg visste jeg at EL kom såppass sent at jeg etterhvert begynte å teste en del senere (begynte 5-6 dager før forventet EL i stedet) for å spare på testpinnene, og det er også uproblematisk. Det er ikke noe mer informasjon du trenger å legge inn på monitoren enn at du må opprette ny syklus hver mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...