Gå til innhold

Menn som ikke forstår at de har fått en sjanse

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kom i prat med en mann på et sosialt arrangement i en organisasjon jeg er aktiv i. Han var lett å prate med og vi hadde studert samme plass så når han spurte om vi skulle ta en kaffe for å bli bedre kjent takket jeg ja og tenkte at det kunne bli hyggelig. Var ikke veldig tiltrukket, mer nøytral, men tenkte han så ok ut. 

Kaffen gikk fint, men litt trådt, ikke så mye flørtekjemi. Hadde likevel lyst å gi ham en sjanse, siden jeg merket at vi hadde litt felles verdier og syn på ting. Tok deretter et nytt treff hvor vi tok en øl. Kjente dessverre at jeg ikke var tiltrukket, merket feks at det ikke kjentes så bra når ham skulle legge armen rundt meg da jeg holdt på å skli på isen. Ville likevel gi en sjanse så vi møttes igjen for minigolf og enda en gang for en fjelltur. 

Det ble mer og mer tydelig for meg at jeg ikke var tiltrukket av ham, og at vi kanskje var ute etter ulike ting. Jeg har lyst på barn men han var usikker på om han ønsket det, kanskje en gang i fremtiden, ville ha karriere og bolig litt mer på plass først. Har nok også litt ulike interesser. Merket også at jeg ikke var så giret på å sende meldinger med ham. 

Brukte noen dager for å tenke før jeg landet på at jeg ikke ønsket å fortsette å treffes og sendte da en melding og forklarte at jeg ikke kjente på de riktige følelsene/kjemien men at det hadde vært hyggelig å treffes og ønsket ham lykke til. Syntes liksom jeg hadde gjort det riktige: møttes en par ganger for å gi det en sjanse, sendt en melding og gitt tydelig beskjed om at det var slutt. 

Likevel svarte han at han skulle ønske vi hadde fått bedre tid på å bli kjent. Ble litt overrasket over svaret hans. Hva tror han skal skje hvis vi møtes flere ganger? Jeg har ikke sagt rett ut at jeg ikke er tiltrukket fordi det synes jeg er unødvendig slemt. Men han må jo skjønne det når det ikke har skjedd noe fysisk mellom oss på 4 treff. Hvorfor forstår ikke menn at de faktisk har FÅTT en sjanse?

Anonymkode: e520c...d7d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er sikkert mer tilteukket til deg enn du er til han. Bare valider følelsene hans og så er det over: "ja, å møtes flere ganger kunne sikkert gjort oss til bedre venner, men jeg har ingen romantiske følelser for deg." 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kom i prat med en mann på et sosialt arrangement i en organisasjon jeg er aktiv i. Han var lett å prate med og vi hadde studert samme plass så når han spurte om vi skulle ta en kaffe for å bli bedre kjent takket jeg ja og tenkte at det kunne bli hyggelig. Var ikke veldig tiltrukket, mer nøytral, men tenkte han så ok ut. 

Kaffen gikk fint, men litt trådt, ikke så mye flørtekjemi. Hadde likevel lyst å gi ham en sjanse, siden jeg merket at vi hadde litt felles verdier og syn på ting. Tok deretter et nytt treff hvor vi tok en øl. Kjente dessverre at jeg ikke var tiltrukket, merket feks at det ikke kjentes så bra når ham skulle legge armen rundt meg da jeg holdt på å skli på isen. Ville likevel gi en sjanse så vi møttes igjen for minigolf og enda en gang for en fjelltur. 

Det ble mer og mer tydelig for meg at jeg ikke var tiltrukket av ham, og at vi kanskje var ute etter ulike ting. Jeg har lyst på barn men han var usikker på om han ønsket det, kanskje en gang i fremtiden, ville ha karriere og bolig litt mer på plass først. Har nok også litt ulike interesser. Merket også at jeg ikke var så giret på å sende meldinger med ham. 

Brukte noen dager for å tenke før jeg landet på at jeg ikke ønsket å fortsette å treffes og sendte da en melding og forklarte at jeg ikke kjente på de riktige følelsene/kjemien men at det hadde vært hyggelig å treffes og ønsket ham lykke til. Syntes liksom jeg hadde gjort det riktige: møttes en par ganger for å gi det en sjanse, sendt en melding og gitt tydelig beskjed om at det var slutt. 

Likevel svarte han at han skulle ønske vi hadde fått bedre tid på å bli kjent. Ble litt overrasket over svaret hans. Hva tror han skal skje hvis vi møtes flere ganger? Jeg har ikke sagt rett ut at jeg ikke er tiltrukket fordi det synes jeg er unødvendig slemt. Men han må jo skjønne det når det ikke har skjedd noe fysisk mellom oss på 4 treff. Hvorfor forstår ikke menn at de faktisk har FÅTT en sjanse?

For menn er enkle og blir forelsket etter en mld.

Sorry men jeg takler ikke en slik intensitet.

Anonymkode: 5655c...9a9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Når var dette siden dere gled på isen? 

Jeg tenker at når du dater må du kommunisere. Du kan si, dette ble litt feil for meg. Eller føler ikke kjemien desverre. Eller.. Ingen følelser fra min side, desverre. 

• Liker 4
Skrevet

Folk i dag har ikke tålmodighet til å ta seg tid til å utvikle relasjoner. Det er bare over til neste. Hvor ofte er det kjærlighet ved første blikk?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du gjorde det riktige, du hadde ikke blitt tiltrukket.

Anonymkode: 03e59...578

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

vanskelig å skjønne slikt da. Generelt vanskelig å skjønne hvor man står. Har det litt slik på arbeidsplassen min, er de bare snille og overbærende med meg eller kan jeg ta meg friheter uten at de blir oppgitt. Hvis man ikke prøver seg frem finner man det i alle fall aldri ut. Hvis det er lett for deg å kutte han ut så kanskje du kan gi han en sjanse til. 

Anonymkode: 23df9...907

AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (6 timer siden):

Jeg tenker at når du dater må du kommunisere. Du kan si, dette ble litt feil for meg. Eller føler ikke kjemien desverre. Eller.. Ingen følelser fra min side, desverre. 

Det var sikkert i mai 

Anonymkode: 85380...010

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, lillevill said:

Dette var nå i vinter. Han gav seg etter jeg sa at jeg ikke ville treffes mer men sitter fremdeles igjen med følelsen av at han mener jeg ikke gav dette en tilstrekkelig sjanse, og det irriterer meg siden jeg følte jeg gjorde nettopp det.

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, DelvisPresley said:

Folk i dag har ikke tålmodighet til å ta seg tid til å utvikle relasjoner. Det er bare over til neste. Hvor ofte er det kjærlighet ved første blikk?

Men vi hadde tilbragt ganske mye tid sammen og det kom også frem at vi ønsket ulike ting mtp familie. Da er det ikke noe poeng i å prøve å utvikle følelser som ikke er der. 

• Liker 4
Skrevet
DelvisPresley skrev (7 timer siden):

Jeg er enig i at man ikke nødvendigvis bør gi opp etter en gang, men det må jo finnes en grense.

Hvor lang tid mener du man skal bruke? Her sier jo TS også at hun merket at hun ikke hadde lyst til å sende meldinger etter fire treff, og da har hun jo prøvd, og det er det jo ikke bare de romantiske følelsene som mangler. Man kan ikke tvinge fram noe som ikke er der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette var nå i vinter. Han gav seg etter jeg sa at jeg ikke ville treffes mer men sitter fremdeles igjen med følelsen av at han mener jeg ikke gav dette en tilstrekkelig sjanse, og det irriterer meg siden jeg følte jeg gjorde nettopp det.

Kjære vene. Hvorfor irriterer dette deg? Han mener en ting - du mener noe annet. Hva så?? Det er ganske vanlig at en føler mer enn den andre og tenker at ting går rette veien, mens den andre vil avslutte. 

Forventer du et takkekort fordi du "ga ham en sjanse"?? Move on! 

Anonymkode: e6ed5...55f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

LEEEEEEET IT GO

Anonymkode: 91a7e...3af

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, DelvisPresley said:

Jeg må si at jeg er veldig enig med deg og det er en av grunnen til at jeg ikke gidder dating i dagens samfunn lengre. :D 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg må si at jeg er veldig enig med deg og det er en av grunnen til at jeg ikke gidder dating i dagens samfunn lengre. :D 

Dere som mener dette, hvor lang tid forventer dere at noen skal tilbringe med dere når dere ikke er tiltrukket av hverandre? Evt. er DERE tiltrukket men forventer at den andre personen skal bruke år og dag på å bli tiltrukket av dere tilbake?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

vanskelig å skjønne slikt da. Generelt vanskelig å skjønne hvor man står. Har det litt slik på arbeidsplassen min, er de bare snille og overbærende med meg eller kan jeg ta meg friheter uten at de blir oppgitt. Hvis man ikke prøver seg frem finner man det i alle fall aldri ut. Hvis det er lett for deg å kutte han ut så kanskje du kan gi han en sjanse til. 

Anonymkode: 23df9...907

Hvilke friheter tenker du at du skal ta på arbeidsplassen? Siden vi er i tråden som kalles dating og singelliv blir jeg litt nysgjerrig på det.

AnonymBruker
Skrevet

Så vidt jeg skjønner respekterte han valget ditt. Han sa bare at han følte det annerledes og kunne tenkt seg flere sjanser. Det må være lov.

Spørsmålet er hvorfor du fortsatt er opphengt i det.

Anonymkode: d5eaf...44c

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette var en merkelig greie. Du treffer han hvertfall 4-5 ganger, så du må vel ha kjent på ett eller annet? Jeg tolket ikke hans svar som at han ikke godtok det. Hans reaksjon var helt normal og høflig, slik jeg ser det. Han kunne lett ha blitt sur, men skrev i stedet at han gjerne skulle ha blitt bedre kjent. Her er det du som overanalyserer. Legger du kanskje mer i dette enn du først trodde? 

Anonymkode: 4c7ec...b09

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Så vidt jeg skjønner respekterte han valget ditt. Han sa bare at han følte det annerledes og kunne tenkt seg flere sjanser. Det må være lov.

Spørsmålet er hvorfor du fortsatt er opphengt i det.

Anonymkode: d5eaf...44c

Fordi jeg har møtt flere menn som klager over at de ikke «får nok sjanser», det har vært tema flere ganger blant kompiser og da lurer jeg på om de mener at damer skal fortsette å treffe dem uten at de er det spor tiltrukket.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette var en merkelig greie. Du treffer han hvertfall 4-5 ganger, så du må vel ha kjent på ett eller annet? Jeg tolket ikke hans svar som at han ikke godtok det. Hans reaksjon var helt normal og høflig, slik jeg ser det. Han kunne lett ha blitt sur, men skrev i stedet at han gjerne skulle ha blitt bedre kjent. Her er det du som overanalyserer. Legger du kanskje mer i dette enn du først trodde? 

Anonymkode: 4c7ec...b09

Nei jeg kjente ikke på noe som helst, det var det som var problemet. Grunnen til at fortsatte å treffe ham er at jeg har vært singel lenge og ønsker å møte noen som har litt samme verdigrunnlag fordi det har vært problematisk i tidligere relasjoner. Men svaret ditt illustrerer dilemmaet: møter man noen 3-4 ganger antar folk at «hun må da kjenne på noe», møter man noen bare en gang og takker høflig for møtet så antar folk at man «ikke gir en sjanse». Uansett hva man gjør så blir det feil.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...