Gå til innhold

Familie som klager på alt du gjør med babyen din

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler for å lufte litt frustrasjon og trenger litt råd rundt dette.. begynner å bli temmelig sliten og lei over at familie skal blande seg inn og sette sine meninger over hvordan Jeg skal håndtere barnet mitt..

helt siden start har jeg fått beskjed, du må la babyen ligge og gråte, du kan ikke gjøre babyen så avhengig av deg, det er i utgangspunktet alltid noe negativt i det jeg mener er positivt at jeg gjør.

jeg trives veldig godt å ha et nært forhold til barnet mitt, ammer hun og trives med nærkontakten. Har gitt mye kjærlighet til hun fra start for jeg selv trives med det. Men dette er tydeligvis helt feil i andre sine øyne, og noe å alltid å påpeke.

hadde en veldig kjip hendelse da hun var 3 uker gammel og skulle besøke familie, da ga de ikke beskjed at de var syke og baby ble smittet med corona og ble veldig dårlig av dette. Selvfølgelig ble jeg irritert da jeg ga tydelig beskjed at dersom noen er syke så ønsker jeg å vite det, for hun kan beskyttes fra det. Men dette ble bare unnskyldt med det ene og det andre, men ikke beklagelse i seg selv over at de skjulte det for meg..

nå samme personen som har drevet helt siden start og klaget, samme personen som skjulte sykdommen etc er jeg med på ferie nå. Han bare klager over alt jeg gjør, måtte skjønne at man ikke bruker tid til å legge baby på ferie, var så dumt av meg at jeg tok med vogn for den var bare vanskelig å drive med, han har til og med påvirket datteren sin på 11 år til å starte slik også. Hun går rundt og sier at jeg må skjønne at babyer sover når de sover og jeg kan ikke drive å vugge baby rundt osv😂 også flere andre ting som ble sagt, bla at babyen ødela ferie for vi ikke kunne være ute sent på natta, at jeg kunne ikke holde på med rutiner når jeg er på ferie. 
Altså, hvordan stiller jeg meg til slike folk? Er sliten å lei av å høre alt jeg gjør er galt, men dessverre så er dette noen veldig nærme til meg.

ikke lenge siden han sendte datteren sin til meg bevisst at hun hadde et magevirus og ga meg beskjed at hun ikke hadde det.

jeg bare føler jeg blir tråkket på og overhode ikke respektert..

håper å få noen gode råd, for dette syntes jeg er utholdelig. Har prøvd å vært tålmodig, men syntes det er merkelig at noen som er forelder selv, ikke forstår noe av dette? Må jo skjønne at ingen babyer er like, hun er ikke en baby som sovner enkelt, som kan holdes oppe uten problem. Og hvorfor skal hun det? Uavhengig av ferie eller ikke så kan hun vel få sove når hun er sliten😭

Anonymkode: a22bb...aeb

• Hjerte 13
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må stå opp for deg selv og si at du ikke er interessert i å høre disse kommentarene. At du ikke er interessert i å omgås hvis hun skal komme med slike kommentarer. 

Anonymkode: 4b006...f0d

• Liker 14
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

You do you og hva du som mor tenker og mener er best for DITT barn. 

Rett og slett gi blanken i hva andre sier. Sånne mennesker treffer man alltid på- familie eller ei.. ingorer, be de klappe igjen, si så fint for deg at du gjorde sånn etc.. 

Min søster er et sånt menneske - eldste her er 15 år, min søster mener fremdeles hun vet best for alle mine barn. Kommenterer det fremdeles. Mitt svar er som alltid- mitt barn, mitt valg, Ditt barn, ditt valg.. Og mer gidder jeg ikke si. 

Så respektløse mennesker hadde ikke jeg orket å omgås mer enn nødvendig. Ikke vær tålmodig - for det stopper aldri. Svar, si hva du mener, sett ned foten. Eneste som fungerer..  Du er ingen dørmatte, du har ikke bedt om deres mening. 

Anonymkode: 396ba...77a

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må stå opp for deg selv og si at du ikke er interessert i å høre disse kommentarene. At du ikke er interessert i å omgås hvis hun skal komme med slike kommentarer. 

Anonymkode: 4b006...f0d

Ja problemet er bare at alle disse kommentarene foregår gjerne bak ryggen min, dette har blitt sagt til tanten min dette med ferien og ikke direkte til meg. Syntes det er så ubehagelig situasjon, jeg er ganske direkte og sier i fra dersom det ikke er noe jeg er enig i. Men nå føler jeg det tar kaka helt.. baby er bare 7 mnd og det forventes at hun skal være et voksent menneske😴

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Familie eller ikke, mennesker som er så toxic burde man kutte ut av livet sitt. 

Anonymkode: e13d1...4c8

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i huleste drar du på ferie med sånne mennesker?

Anonymkode: 52bed...d68

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

You do you og hva du som mor tenker og mener er best for DITT barn. 

Rett og slett gi blanken i hva andre sier. Sånne mennesker treffer man alltid på- familie eller ei.. ingorer, be de klappe igjen, si så fint for deg at du gjorde sånn etc.. 

Min søster er et sånt menneske - eldste her er 15 år, min søster mener fremdeles hun vet best for alle mine barn. Kommenterer det fremdeles. Mitt svar er som alltid- mitt barn, mitt valg, Ditt barn, ditt valg.. Og mer gidder jeg ikke si. 

Så respektløse mennesker hadde ikke jeg orket å omgås mer enn nødvendig. Ikke vær tålmodig - for det stopper aldri. Svar, si hva du mener, sett ned foten. Eneste som fungerer..  Du er ingen dørmatte, du har ikke bedt om deres mening. 

Anonymkode: 396ba...77a

Nei må bare stå mere opp for meg selv.. vanskelig posisjon også da dette er bestefar til barnet.. jeg har prøvd å vært tålmodig og latt dette gå, men føler meg så lei da jeg kan ikke huske å ha hørt en eneste positiv kommentar. Kun negative kommentarer og alt jeg gjør er galt. 
Hun er ei kjempe blid jente, smiler omtrent som dagen er lang. Selvfølgelig avhengig av moren sin. Men det er jo instinkt også.

men skal skjerpe meg og må si i fra bedre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor i huleste drar du på ferie med sånne mennesker?

Anonymkode: 52bed...d68

Faren min og bestefar til barnet(: har prøvd å ha et godt forhold, men ser at dette er vanskelig..

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Familie eller ikke, mennesker som er så toxic burde man kutte ut av livet sitt. 

Anonymkode: e13d1...4c8

Ja.. ser dessverre slik ut…

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde et menneske i familien (svigermor) som var litt i den gata du beskriver. Til slutt satte jeg henne skikkelig på plass og sa at «dette er min baby og jeg gjør det som kjennes riktig for meg og min baby. Nå er jeg lei av at du legger deg borti hva jeg gjør med min baby og ønsker ikke høre mer om saken. Baby sover på meg på dagtid og vi samsover om natten. Det er slik vi liker det og jeg kommer til å fortsette uansett hva du mener»

Det ble bom stille. Barnet er nå 2 år og har sovet selvstendig i egen seng siden før han fylte 1, så personens bekymring var 100% grunnløs.

• Liker 10
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Føler for å lufte litt frustrasjon og trenger litt råd rundt dette.. begynner å bli temmelig sliten og lei over at familie skal blande seg inn og sette sine meninger over hvordan Jeg skal håndtere barnet mitt..

helt siden start har jeg fått beskjed, du må la babyen ligge og gråte, du kan ikke gjøre babyen så avhengig av deg, det er i utgangspunktet alltid noe negativt i det jeg mener er positivt at jeg gjør.

jeg trives veldig godt å ha et nært forhold til barnet mitt, ammer hun og trives med nærkontakten. Har gitt mye kjærlighet til hun fra start for jeg selv trives med det. Men dette er tydeligvis helt feil i andre sine øyne, og noe å alltid å påpeke.

hadde en veldig kjip hendelse da hun var 3 uker gammel og skulle besøke familie, da ga de ikke beskjed at de var syke og baby ble smittet med corona og ble veldig dårlig av dette. Selvfølgelig ble jeg irritert da jeg ga tydelig beskjed at dersom noen er syke så ønsker jeg å vite det, for hun kan beskyttes fra det. Men dette ble bare unnskyldt med det ene og det andre, men ikke beklagelse i seg selv over at de skjulte det for meg..

nå samme personen som har drevet helt siden start og klaget, samme personen som skjulte sykdommen etc er jeg med på ferie nå. Han bare klager over alt jeg gjør, måtte skjønne at man ikke bruker tid til å legge baby på ferie, var så dumt av meg at jeg tok med vogn for den var bare vanskelig å drive med, han har til og med påvirket datteren sin på 11 år til å starte slik også. Hun går rundt og sier at jeg må skjønne at babyer sover når de sover og jeg kan ikke drive å vugge baby rundt osv😂 også flere andre ting som ble sagt, bla at babyen ødela ferie for vi ikke kunne være ute sent på natta, at jeg kunne ikke holde på med rutiner når jeg er på ferie. 
Altså, hvordan stiller jeg meg til slike folk? Er sliten å lei av å høre alt jeg gjør er galt, men dessverre så er dette noen veldig nærme til meg.

ikke lenge siden han sendte datteren sin til meg bevisst at hun hadde et magevirus og ga meg beskjed at hun ikke hadde det.

jeg bare føler jeg blir tråkket på og overhode ikke respektert..

håper å få noen gode råd, for dette syntes jeg er utholdelig. Har prøvd å vært tålmodig, men syntes det er merkelig at noen som er forelder selv, ikke forstår noe av dette? Må jo skjønne at ingen babyer er like, hun er ikke en baby som sovner enkelt, som kan holdes oppe uten problem. Og hvorfor skal hun det? Uavhengig av ferie eller ikke så kan hun vel få sove når hun er sliten😭

Slutt å heng med sånne folk , familie eller ei. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Anononyma skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde et menneske i familien (svigermor) som var litt i den gata du beskriver. Til slutt satte jeg henne skikkelig på plass og sa at «dette er min baby og jeg gjør det som kjennes riktig for meg og min baby. Nå er jeg lei av at du legger deg borti hva jeg gjør med min baby og ønsker ikke høre mer om saken. Baby sover på meg på dagtid og vi samsover om natten. Det er slik vi liker det og jeg kommer til å fortsette uansett hva du mener»

Det ble bom stille. Barnet er nå 2 år og har sovet selvstendig i egen seng siden før han fylte 1, så personens bekymring var 100% grunnløs.

Ja jeg må nok få satt mine ord, er bare så mye foregår bak ryggen min og ikke direkte til meg.. men bra sagt! Skal få sagt det samme når muligheten ligger der.

føler at ingen babyer er like og noen ting fungerer for noen, mens andre motsatt..

bare ekkelt og ubehagelig at noen skal føle så stor nødvendighet til å prate om deg og alt du gjør..

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (2 minutter siden):

Slutt å heng med sånne folk , familie eller ei. 

Må nok det ja..

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja jeg må nok få satt mine ord, er bare så mye foregår bak ryggen min og ikke direkte til meg.. men bra sagt! Skal få sagt det samme når muligheten ligger der.

føler at ingen babyer er like og noen ting fungerer for noen, mens andre motsatt..

bare ekkelt og ubehagelig at noen skal føle så stor nødvendighet til å prate om deg og alt du gjør..

Gjør det! Antakelig er det godt ment. De er av gamleskolen og tror helt oppriktig at babyen må lære seg selvstendig soving etc. de tror det blir vanskelig for både mor og barn senere. 

Stå på ditt, du vet best for ditt barn! ❤️

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også hørt noen ganger at jeg ammer mye/hele tiden, løfter opp baby som skal sove fordi de gråter og sånt. Bryr meg ikke med å respondere noe på sånt, jeg ammer og trøster når det passer meg og babyen min.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Svigermor er sånn, og det eneste som hjalp der var å konsekvent minne henne på at hun ikke er en forelder til vårt barn: 

«Når du får baby, så kan du legge den i vogn, min baby skal sove i sengen med meg.»

«Fint at du foretrekker skrikekur, det kan du gjerne gjøre med ditt barn.»

Ikke vits i å prøve å forsvare eller forklare sånne mennesker, de kommenterer ikke fordi de vil lytte til hva du har å si, de prøver å legge opp til en diskusjon hvor de får sagt enda mer av alt de har på hjertet og det er ikke jeg interessert i å høre på. 

Anonymkode: 8af40...98d

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

nå samme personen som har drevet helt siden start og klaget, samme personen som skjulte sykdommen etc er jeg med på ferie nå. Anonymkode: a22bb...aeb

Hva i himmelens navn fikk deg til å tro det var en god ide? 

Anonymkode: ad80d...390

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Å si at vogn er unødvendig til en baby er jo helt på bærtur, og sier ganske mye om at han ikke er oppegående i hodet

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sånn far jeg også, altså bestefar til mine barn. Vi sees ikke så ofte, for å si det sånn. Jeg orker bare ikke all kritikken.

Jeg prøvde til og med å fortelle at forskning viser at skrikekurer er skadelig for barnet, men forskning er visst bare noe nymotens tull. Og alle besteforeldrene prøvde å pushe på at baby skulle begynne med smaksprøver leeeeenge før anbefalt tid. Jeg stod på mitt, men merket jo hvem som var interessert i mine meninger, om MINE barn, eller ikke. Ugh.

Anonymkode: 8e78f...6f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spør han om han har noe positivt å si om deg og barnebarnet, hvis svaret er nei så kan han holde kjeft. 

Anonymkode: 1137c...8ed

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...