Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid inn i forholdet tok det før dere sa dere elsket hverandre? Jeg har kjent på de følelsene en stund, men ingen av oss har sagt «elsker deg» enda. Vi begynte å date i fjor sommer, og ble sammen ut på høsten en gang. Vi sier ofte «glad i deg», men jeg har lyst å si at jeg elsker han. Jeg er bare redd for at han ikke sier det tilbake. Han er forsiktig med kjærlighetserklæringer generelt, har vært det i tidligere forhold også. I mitt forrige forhold sa eksen min «jeg elsker deg» ganske tidlig, så dette med å vente så lenge med å si det, er nytt for meg. Hvor langt inn i forholdet sa dere «elsker deg» til hverandre? 

Anonymkode: c2159...fc5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi ble sammen i fjor sommer, jeg sa det etter 4 mnd ca, han sa det etter 5. Men han er veldig ukomfortabel med kjærlighetserklæringer generelt. Han viser det mer via handling eller kroppsspråk. 

Jeg skulle ønske vi sa det hver dag. Det er uvant å ikke gjøre det. 

Anonymkode: 81962...50d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi ble sammen i fjor sommer, jeg sa det etter 4 mnd ca, han sa det etter 5. Men han er veldig ukomfortabel med kjærlighetserklæringer generelt. Han viser det mer via handling eller kroppsspråk. 

Jeg skulle ønske vi sa det hver dag. Det er uvant å ikke gjøre det. 

Anonymkode: 81962...50d

Samme her, at kjæresten er ukomfortabel med kjærlighetserklæringer. Det tok lang tid før jeg skjønte at han faktisk ville være sammen med meg, siden han var så lite frempå med å uttrykke følelsene han har for meg. Men nå kjenner jeg han bedre, og vet at det skyldes at han ikke er så vant til å uttrykke følelser med ord. Han vil øve seg på det da, sier han. Vi har ikke snakket om det å si «jeg elsker deg» generelt sett heller, man kan jo lure på om han pleide å si det i sitt forrige forhold, det er jo ikke alle som klarer å si det med ord. Men nå når vi nærmer oss et år sammen, føler jeg at jeg vil vi skal kunne si det til hverandre. Jeg får finne et spesielt øyeblikk hvor jeg deler ordene, så får jeg heller være forberedt på at han ikke sier det tilbake…

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Han sa det først, etter en måned. Nå sier vi det hver dag.

Anonymkode: e80f3...ffa

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min sa det til meg først, på spansk, etter 2-3 måneder. Jeg sa det til han etter 8 måneder, før vi flyttet sammen. Da sa han det tilbake på et språk vi begge forstår 😄

Anonymkode: cfe5c...eed

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Samboeren min sa det til meg først, på spansk, etter 2-3 måneder. Jeg sa det til han etter 8 måneder, før vi flyttet sammen. Da sa han det tilbake på et språk vi begge forstår 😄

Hvordan reagerte han når du ikke sa det samme tilbake første gang han sa det? 😊

AnonymBruker
Skrevet

Vi ble enige om at glad i deg-skalaen var sprengt, typ «ufattelig fryktelig veldig glad i deg», men at E-skalaen var litt…skremmende. 

Vi forteller hverandre at vi er glad i hverandre hver kveld, også er det «elsker deg» sånn en gang i uken 🤪

E-skalaen begynte vi på etter sånn 8/9 mnd? 

Anonymkode: fd748...78f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan reagerte han når du ikke sa det samme tilbake første gang han sa det? 😊

Det eneste jeg forstod av spansk på den tiden var hola & aqua, han trodde nok ikke at jeg skulle huske hva han sa, og bruke Google translate senere 😉 så det tok han med knusende ro, det var aldri ment som en erklæring, heller en «hemmelighet» jeg ikke skulle forstå 😊

AnonymBruker
Skrevet

Du spurte ikke etter noe råd eller input, men kommer med det allikevel så kan du bare hoppe over det hvis det blir feil.

Tenkte på dette med elsker hverandre. Selv om han ikke sier det tilbake så elsker du han jo uansett. Må du ha samme ord tilbake? Kanskje det bare er greit å si at du elsker han, selv om han ikke sier det tilbake? Følelsen din er jo uansett at du elsker han. 

Hva med å si det til han; at du elsker han og at du bare ville si det og at han ikke trenger å si det tilbake om han ikke har kommet dit enda, eller syns det er vanskelig å si det? (Kanksje ikke helt på den måten jeg skriver det her, men at du lar han få vite at du elsker han samtidig som han får vite at han ikke trenger å si det tilbake.=

Anonymkode: 8d8a1...a84

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Du spurte ikke etter noe råd eller input, men kommer med det allikevel så kan du bare hoppe over det hvis det blir feil.

Tenkte på dette med elsker hverandre. Selv om han ikke sier det tilbake så elsker du han jo uansett. Må du ha samme ord tilbake? Kanskje det bare er greit å si at du elsker han, selv om han ikke sier det tilbake? Følelsen din er jo uansett at du elsker han. 

Hva med å si det til han; at du elsker han og at du bare ville si det og at han ikke trenger å si det tilbake om han ikke har kommet dit enda, eller syns det er vanskelig å si det? (Kanksje ikke helt på den måten jeg skriver det her, men at du lar han få vite at du elsker han samtidig som han får vite at han ikke trenger å si det tilbake.=

Anonymkode: 8d8a1...a84

Takk for input, det er alltid fint med gode råd😊 Du har rett i at det ikke gjør noe om han ikke sier det med en gang, men det endrer jo et eller annet i dynamikken da, gjør det ikke? 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i 20 år, og har aldri sagt det. 

Det er ikke et naturlig ord å bruke for meg. Eller å måtte bruke så mye ord rund det i det hele tatt, egentlig. Jeg vet hva vi føler. 

Anonymkode: 7efb7...872

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når det kjentes rett, rett og slett. 
Vi var vel bare sammen i et par måneder og jeg sa «det er noe jeg har kjent på en stund nå, men det skremmer meg siden det er så tidlig…», så svarte han «jeg elsker deg også» før jeg rakk å si noe mer. 

Vi har nå vært sammen i nesten 20 år og sier at vi elsker hverandre flere ganger om dagen. 

Anonymkode: 35ca3...676

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i 7 mnd.

Vi har pratet om det å elske og vi er enig om at det er noe vi vil føle når vi har blitt kjent på et mye dypere nivå og har sett hverandre på godt og vondt. Det er jo først da å elske noen vil kicke inn føler vi. Da vet en at en vil ha hverandre på godt og vondt liksom.

Vi har sagt at vi er ekstremt glad i hverandre og superforelsket. Vi planlegger fremtiden sammen og det er mye vi har sagt vi elsker med hverandre. 

Jeg er usikker på når jeg vet forskjellen på ekstremt glad i han og elske han. Men det er heller ikke noe jeg stresser med. Det vil nok føles naturlig en dag og da vil jeg si det uavhengig av hva han sier tilbake. Vi vet vi vil ha hverandre og at vi føler dyp kjærlighet for hverandre. Og han ville aldri gått så seriøst inn med meg om han ikke kjente på at det ville utvikle seg til å elske(barna er introdusert og vi drar på ferier sammen og er på vei til å bli en familie)

Vi har liksom gått all in begge to.

Anonymkode: 09916...795

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...