Gå til innhold

Komme igang med trening etter 2-3 års opphold

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har alltid trent en del, men under covid falt jeg ut av det. Fant tilbake til treningen da det åpnet opp igjen, men så flyttet vi og det skjedde masse privat, og nå har jeg ikke hatt en god treningstrutine på nærmere 3 år. 

Jeg savner å trene regelmessig slik jeg gjorde før, men klarer ikke å komme inn i en god rutine, og vet ikke hvordan jeg skal få det til, så lurer på om dere har tips og råd til noen i min situasjon (se like nedenfor)? 

• Jeg bor 30 minutter kjøring unna nærmeste treningssenter så det er ikke aktuelt å trene på senter (før bodde vi i by og da var det lettere) da jeg ikke får hverdagen til å gå opp med det, og slike hindre fører bare til at jeg ikke trener
  • Jeg har kneskader og må være forsiktig, og kan ikke jogge feks 
  • Det er ingen svømmehaller på mils omkrets 
  • Jeg syns det er utrolig vanskelig å trene selv, som er det eneste alternativet. Jeg klarer en måneds tid eller litt mer, men etter det mister jeg motivasjonen. Da jeg trente på treningssenter var det mest gruppetimer, og primært spinning. Jeg har faktisk kjøpt en spinningsykkel, men får ikke samme drivet som under timer, og mister motivasjonen fort. 
  • Jeg går mye tur, og passer på at jeg går minst 10tusen skritt om dagen, men jeg har ikke tid til å gå turer på flere timer som jeg burde hvis jeg hatt det som treningsøkt 

Jeg vil egentlig trene regelmessig, men klarer ikke å komme inn i rutinene igjen. Ser det er mange ulike apper som lover det ene og det andre, og vet ikke om det kan være noe.

Noen som har noe råd? Jeg bør virkelig trene, og jeg savner det egentlig,  men det er så vanskelig når jeg må dra lasset helt selv. 

Anonymkode: 8d1cb...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, det er vanskeligere å dra lasset selv, det synes jeg også - jeg har omtrent samme situasjon som deg. For meg hjelper det å bruke digital trening - har du forsøkt det? Følge noen du liker på YouTube, eller betale for digital trening? Naardic fungerer ganske som gruppetimer på senter, hvor timene er live og du er med via skjerm. Eller det finnes en haug andre digitale trenere. Nå kan det jo hende du har prøvd det alt. Du kan jo også gå i bratte bakker når du går tur, så blir det mer tidseffekticr. 

Anonymkode: 1210f...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja, det er vanskeligere å dra lasset selv, det synes jeg også - jeg har omtrent samme situasjon som deg. For meg hjelper det å bruke digital trening - har du forsøkt det? Følge noen du liker på YouTube, eller betale for digital trening? Naardic fungerer ganske som gruppetimer på senter, hvor timene er live og du er med via skjerm. Eller det finnes en haug andre digitale trenere. Nå kan det jo hende du har prøvd det alt. Du kan jo også gå i bratte bakker når du går tur, så blir det mer tidseffekticr. 

Takk for svar! Jeg har prøvd litt med tanke på sykling, men har ikke funnet noen gode videoer som funker. Tar gjerne i mot tips hvis du har? 

Jeg tror jeg må ønske meg treningsrom i bursdagsgave faktisk, det blir kanskje lettere hvis alt er tilrettelagt. Nå står spinningsykkelen på roterom, som ikke er egna for trening i det hele tatt. 

Men takk for tipset om videoer! Jeg skal sjekke ut det litt mer nøye 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For min del så har det hjulpet å sette noen mål for å klare å trene hjemme med kroppsvekt. Mål jeg har hatt er å lære å ta korrekte armhevinger, Pull-ups, en-fots knebøy, styrke knær og bein så jeg kan jogge litt.

Sette et avstandsmål opp f.eks en bakke og bli raskere og raskere opp dit osv. Noe som gir en målbar progresjon. 

Anonymkode: d7219...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for svar! Jeg har prøvd litt med tanke på sykling, men har ikke funnet noen gode videoer som funker. Tar gjerne i mot tips hvis du har? 

Jeg tror jeg må ønske meg treningsrom i bursdagsgave faktisk, det blir kanskje lettere hvis alt er tilrettelagt. Nå står spinningsykkelen på roterom, som ikke er egna for trening i det hele tatt. 

Men takk for tipset om videoer! Jeg skal sjekke ut det litt mer nøye 🙏

Sykling har jeg null erfaring med, så om det finnes noe bra der vet jeg ikke. Utstyr lett tilgjengelig er lirt, jeg har stepkasse, manualer, strikker og en god matte. Og det må ikke ta for mye tid å finne det fram, nei. Jeg synes naardic funker best hvis man liker gruppetimer, men usikker på om de har sykling. Ellers trener jeg mye styrke fullkropp med hasfit og Sydney Cummings på YouTube. Å bare finne på noe på egen hånd er jeg dårlig på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...