Gå til innhold

Burde jeg ha delt vertinnegaven?

Nimbus

Anbefalte innlegg

Har nettopp hatt besøk på hytta av vennepar. De var på besøk i to netter og vi laget og serverte alle måltider med god drikke. Veldig hyggelig! Våre gode venner spanderte en lunsj på restaurant i byen en dag. Da gjestene kom fikk jeg en stor gavepose med diverse godsaker og vin. Jeg satte fram vinen, men sparte på de andre tingene. Nå lurer jeg på om det kanskje var litt frekt av meg. Hva tenker dere andre, bør man sette fram slike gaver til felles fornøyelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg tenker at det var nok helt sikkert nok godsaker ellers i løpet av perioden dere var på hytta, og du delte vinen som jeg antar var det dyreste uansett. Gaven var til dere så nyt den ved en senere anledning med god samvittighet. Du kan jo sende en snap når du åpner noe godt og si tusen takk for gaven ;) 

Høres ut som dere er gavmilde og det er også venneparet, så bare nyt og legg bort bekymringer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dere serverte noe annet godt (noe jeg regner med dere gjorde siden det ikke var en rask visitt) er det helt innafor å ikke servere akkurat det dere fikk.

Anonymkode: b2f22...01b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å sette vertinnegaver til siden, også vin. Og servere det man har kjøpt inn og planlagt. 

Anonymkode: d886d...e7c

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min omgangskrets er det vanlig å sette frem det folk har med.

Anonymkode: cb0a3...8f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men da blir det jo vin som ikke passer til maten. Innkjøpt konfekt når man har laget noe annet. Kjeks eller oliven som ikke passer til noe. 

Jeg er ikke vant med det i det hele tatt. Det minner mer om kurvfest eller spleiselag. 

Anonymkode: d886d...e7c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En vertinnegave er en gave på lik linje med andre gaver .. 

En serverer det en hadde planer om fra før 

Anonymkode: 480eb...d96

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da er det jo ikke lenger en vertinnegave, da er det jo bare et bidrag til serveringen. 

Anonymkode: 63b90...7e7

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde kjøpt noe jeg absolutt ville ha selv hadde jeg ikke gitt deg det i gave, da hadde jeg sagt f.eks  «jeg tok med litt sjokolade, har du ei skål så setter vi det på bordet». 

Anonymkode: 654ff...f5e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...