Gå til innhold

Får ikke ut kontaktlinsen, HJELP

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har litt panikk nå. Får ikke ut kontaktlinsen på det ene øyet. Har brukt kontaktlinser et par år nå så er en nokså dreven linsebruker, men jeg får ikke ut kontaktlinsen på ene øyet nå. Jeg har lest det som står her https://www.linserpånett.no/kontaktlinser-som-sitter-fast/ 

Jeg har ikke merket at linsen har falt ut. Blir derfor redd for at den er bak øyelokket. Hva bør jeg gjøre, ringe lege i kveld eller kan dette vente til i morgen? Og er lege eller optiker best til dette (hvis det er ok å vente til i morgen, optiker er ikke åpen nå)? Eventuelt andre råd? Det er jo mulig linsen har falt ut uten at jeg har merket det, men jeg tror egentlig ikke det dessverre.

Anonymkode: a9a3c...e92

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når du lukker øyet, kan du kjenne kanten på linden når du trykker litt på øyelokket ? 
Da kan du kanskje manipulere linsen nedover ved å dytte litt på kanten ? 

Anonymkode: b1f36...940

AnonymBruker
Skrevet

Ser du linsen? Når jeg har på kontaktlinser, kan jeg se kanten på den. Har du øyeskyllevæske så du kan prøve å skylle den ut?

Anonymkode: eb849...531

AnonymBruker
Skrevet

Det kaan hende dette ikke treffer deg, men, vil bare si at jeg har opplevd å miste linse uten å merk det, for så å tro at en linse satt fast fordi den hadde etterlatt en "kant" på øyet. Jeg holdt på ganske lenge før jeg skjønte at det ikke var noen linse der...  Hvi du har en linse på øyet vil du enten kjenne at den ligger et eller annet sted på avveie, eller den har tørket og klistret seg fast der den vanligvis ligger. Det kan du teste med å prøve å ta deg selv på øyet med fingeren. Du vil klare å ta på linsen, men om det ikke er linse der vil du trenge å blunke.

Om linsa er fastklistret ville jeg gønnet på med damp og øyedråper. Da løsner den til slutt :)

Anonymkode: c6564...ff0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke jeg kommer til å få den ut selv, har prøvd en god stund nå… 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ser du linsen? Når jeg har på kontaktlinser, kan jeg se kanten på den. Har du øyeskyllevæske så du kan prøve å skylle den ut?

Anonymkode: eb849...531

Ser den ikke. Har ikke skyllevæske dessverre.

AnonymBruker
Skrevet

Gå innom en optiker i morgen tidlig. De får den ut.

Anonymkode: fdda4...542

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gå innom en optiker i morgen tidlig. De får den ut.

Anonymkode: fdda4...542

Takk! Skal gjøre det.

Hvis noen skulle ha andre råd i mellomtiden setter jeg pris på det ❤️

Skrevet

Det kan godt være den har falt uten at du har merket det, men at det kjennes ut som du har noe på øyet fordi du har forsøkt å få den ut så lenge. Det har skjedd med meg flere ganger.

Jeg ville latt det være til i morgen og så event. oppsøkt optiker.

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde det samme problemet en gang. Da jeg kom til optiker så var det ingenting der. Falt ut av seg selv. Jeg har også flere ganger fått ut en but av linsen. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har opplevd å få en kontaktlinse bak øyelokket. Det er lenge siden så husker ikke alt i detalj, men den kom på en måte frem av seg selv og jeg kunne plukke den ut. Mulig jeg måtte skyve litt på den, men jeg kjente at den var bak. Ikke vondt, bare litt ubehagelig. 

Jeg ser såpass dårlig at jeg merker om linsen sitter på eller ikke bare ut i fra synet, men om linsen faktisk fremdeles sitter på øyet så vil du kunne ta lett på irisen med fingeren. Du bør også kunne se kanten av linsen. Tror uansett det beste er å vente med å rote mer rundt på øyet nå. Mest sannsynlig har den falt ut! Jeg ville gått ut i fra det, og skulle du merke at noe er bak øyelokket så tar du å fisker linsen ut da. Ville ikke gått til lege, men det er meg 🤓

AnonymBruker
Skrevet

Å få linsen opp og bak øyelokket bruker å være vondt, så hvis du ikke kjenner noe så kanskje den falt ut?

Anonymkode: a38c6...1da

Skrevet

Gni deg skikkelig på øyelokket. Er den der da, så bør den flytte seg fra øyelokket så du ser den

AnonymBruker
Skrevet
Alice123 skrev (2 timer siden):

Det kan godt være den har falt uten at du har merket det, men at det kjennes ut som du har noe på øyet fordi du har forsøkt å få den ut så lenge. Det har skjedd med meg flere ganger.

Jeg ville latt det være til i morgen og så event. oppsøkt optiker.

Stor pike skrev (2 timer siden):

Jeg hadde det samme problemet en gang. Da jeg kom til optiker så var det ingenting der. Falt ut av seg selv. Jeg har også flere ganger fått ut en but av linsen. 

Tusen takk❤️ det var beroligende! Jeg gikk og lette etter linsen nå og fant faktisk en på gulvet gangen, det må nesten være den! Ble så lettet nå!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...