Gå til innhold

Overdreven høflighet blant butikkansatte, sånn at det bare blir ekstremt falskt.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da orker ikke jeg å handle der og går ut igjen. Andre som og reagerer sånn? 

Anonymkode: 07662...280

• Liker 8
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: 3a508...784

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, fordi folk flest er overdrevne høflige.

Dem skal ha for prøve da.😅

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg er heldigvis ikke så lettkrenket.

Anonymkode: 7e668...25a

• Liker 29
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Kjøper aldri noe hos slike. 

Anonymkode: da70c...e0d

AnonymBruker
Skrevet

Kan du gi et eksempel på en overdrevent hyggelig butikkansatt?

Hilsen nysgjerrig butikkansatt

Anonymkode: b5823...d19

• Liker 22
  • Nyttig 1
Skrevet

Dere er klar over at dette er styrt ovenfra? De har ikke noe valg stakkarene. Jeg jobbet i en butikk hvor de forlangte at vi skulle ønske velkommen. Med det ordet. Helt latterlig i Norge. Dette var et dansk firma og i Danmark er det mer naturlig å si velkommen. Men ikke her. Jeg sluttet. Å si hei på normal måte, ja, men det var ikke godt nok. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er jo en rolle man er i når man er butikkansatt. Gjelder også de fleste serviceyrker. Har også vært butikkansatt og det er jo ledelsen som vil at vi skal være på en viss måte.

Anonymkode: b153a...b03

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Heller for hyggelige enn sånne sure typer som forsurer hele rommet de er i. 

Anonymkode: 0988d...2be

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ikke butikkansatt, men jeg kjenner jeg får litt vondt av dem. Alt de gjør er feil. 

Er de for høflige, så er det feil.

Er de for avmålte, så er det feil.

Noen ganger lurer jeg på på om folk forstår at det er mennesker som står der og som de skal forholde seg til?

Anonymkode: 1ee0f...4c7

Jeg er butikkansatt. Og ja, du har hundre prosent rett. 

Jeg får skryt av kundene mine for å være så blid og hyggelig, og mange gir meg gode tilbakemeldinger for å være effektiv - enkelte faste kunder velger meg når vi har flere kasser åpne, av nettopp den grunnen.

Også får jeg negative kommentarer av andre om at jeg er alt for energisk og positiv og ikke må prøve så hardt. Og senest i går, midt i ettermiddagsrushet, ble jeg kjeftet på, fordi jeg slo varene igjennom kassa så raskt at mannen hennes ikke rakk å pakke alt nedi posene - selv om jeg legger alt av "mosbare" varer, som frukt, chips og aviser til siden, så det ikke blir skadet på båndet. Men hermetikken kom visst for fort. 

De fleste kundene forstår at jeg faktisk jobber, når jeg står der i et kjøleskap og dytter inn ost, og sier at selvsagt må jeg også få gjøre jobben min, når jeg beklager for å stå i veien. Også har du de som klager til sjefen, fordi jeg står i veien når jeg bruker 10 sekunder ekstra på å flytte meg, fordi jeg dytter inn kartongene ordentlig først, så kunden ikke får 144 egg i fanget.. 

De fleste foreldre setter pris på at vi hilser på barna og sier hei, også har du de som reagerer som om vi skulle vært p*do, for å si hallo til barna. 

Til og med å eksistere er noen ganger feil. "Du ser så sprek ut!" og "Du er alt for tynn, burde ikke være lov å se sånn ut!" (bmi på rundt 20, jeg er ikke undervektig akkurat..). "Åh, jeg elsker håret ditt! Så langt og sunt!", og "Herregud, jeg nekter å tro at håret ditt er naturlig, ser ut som plastikk". Noen elsker dialekten, andre hater den. Og jeg får høre det, alt sammen. 

Heldigvis er majoriteten de positive og hyggelige kundene! 

Til TS: Vi skal hilse på kundene våre, av flere grunner enn at dere bare skal føle dere velkommen. Oppmerksomme ansatte som gjør det tydelig at kundene blir sett, reduserer også butikktyverier, blant annet. :)

Anonymkode: a58f4...6d3

• Liker 20
  • Hjerte 6
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nei, jeg er heldigvis ikke så lettkrenket.

Herregud, det har jo ingenting med det å gjøre.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg kan gi eksempel:

Den som sitter i kassa sier «ha en fin dag» til meg med et stivt smil, og mens jeg svarer avbryter han høylytt for å lire av seg frasen til neste kunde. 

Null forsøk på ekte vennlighet, bare trøtt og sur og lei. 

Anonymkode: 3a508...784

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei 😂 orker ikke dra å handle ett annet sted bare for det, det er stress 

Anonymkode: 9ff89...ec0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Prater med babystemme til kundene. Skal absolutt være hjelpsom, selv om kunden har gitt klar beskjed om at kunden ikke ønsker hjelp, tips eller råd. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Heller for hyggelige enn sånne sure typer som forsurer hele rommet de er i. 

Anonymkode: 0988d...2be

Helt enig! Jeg har opplevd at den i kassa bare slår inn varer uten hverken hei eller hadet og da står jeg der da.. Prøver å få kontakt men umulig! Da vil jeg heller ha et falskt smil, da ser de hvertfall at det står noen der . 

Anonymkode: bd978...1a4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er butikkansatt. Og ja, du har hundre prosent rett. 

Jeg får skryt av kundene mine for å være så blid og hyggelig, og mange gir meg gode tilbakemeldinger for å være effektiv - enkelte faste kunder velger meg når vi har flere kasser åpne, av nettopp den grunnen.

Også får jeg negative kommentarer av andre om at jeg er alt for energisk og positiv og ikke må prøve så hardt. Og senest i går, midt i ettermiddagsrushet, ble jeg kjeftet på, fordi jeg slo varene igjennom kassa så raskt at mannen hennes ikke rakk å pakke alt nedi posene - selv om jeg legger alt av "mosbare" varer, som frukt, chips og aviser til siden, så det ikke blir skadet på båndet. Men hermetikken kom visst for fort. 

De fleste kundene forstår at jeg faktisk jobber, når jeg står der i et kjøleskap og dytter inn ost, og sier at selvsagt må jeg også få gjøre jobben min, når jeg beklager for å stå i veien. Også har du de som klager til sjefen, fordi jeg står i veien når jeg bruker 10 sekunder ekstra på å flytte meg, fordi jeg dytter inn kartongene ordentlig først, så kunden ikke får 144 egg i fanget.. 

De fleste foreldre setter pris på at vi hilser på barna og sier hei, også har du de som reagerer som om vi skulle vært p*do, for å si hallo til barna. 

Til og med å eksistere er noen ganger feil. "Du ser så sprek ut!" og "Du er alt for tynn, burde ikke være lov å se sånn ut!" (bmi på rundt 20, jeg er ikke undervektig akkurat..). "Åh, jeg elsker håret ditt! Så langt og sunt!", og "Herregud, jeg nekter å tro at håret ditt er naturlig, ser ut som plastikk". Noen elsker dialekten, andre hater den. Og jeg får høre det, alt sammen. 

Heldigvis er majoriteten de positive og hyggelige kundene! 

Til TS: Vi skal hilse på kundene våre, av flere grunner enn at dere bare skal føle dere velkommen. Oppmerksomme ansatte som gjør det tydelig at kundene blir sett, reduserer også butikktyverier, blant annet. :)

Anonymkode: a58f4...6d3

Nå gjelder dette skjeldent matbutikker. Men mer parfymeri, klesbutikker, bokhandel osv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Herregud, det har jo ingenting med det å gjøre.

Da må du forklare grunnen, for for meg er det helt uforståelig at man ikke vil handle i en butikk fordi de ansatte er "for høflige".

Høres ut som det er en diagnose involvert.

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da må du forklare grunnen, for for meg er det helt uforståelig at man ikke vil handle i en butikk fordi de ansatte er "for høflige".

Høres ut som det er en diagnose involvert.

Diagnose 🙄

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Alt det rare folk irriterer seg over. Å boikotte en butikk bare fordi de ansatte er litt for hyggelige etter din smak er bare sært. Glad jeg ikke har det sånn. Livet er fort kort til å irritere seg over bagateller. Lær deg å aksepter folk som godt nok og at ikke alle gjør ting akkurat som deg, så blir alt mye lettere. 

God bedring!

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...