Gå til innhold

Insest sin egen far

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg er 33 år og mistet moren min for 2 år siden. Har helt siden barndommen slitt psykisk pga min far var veldig ekkel med meg i barndommen. Befølte meg noen ganger mens jeg sov, sendte meg ekle meldinger. Dette påvirket psyken min hele barndommen og ungdommen min og har gitt meg varige men i voksen alder. Samtidig har faren min alltid spilt på min samvittighet og hvor fælt han har det. Han sliter av psykiske lidelser. Kuttet kontakten for 8 år siden men har slitt mye med dårlig samvittighet da jeg vet min far er ensom og ikke har noen og er syk og gammel. Da jeg ble gravid fortalte jeg jordmor om dette og følte jeg ble oppfordret til å ta kontakt da jeg ventet barn og burde inkludere familie. Hva tenker andre ? 

Anonymkode: 41ffb...3d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skylder ikke din far noe som helst. Jeg ser ingen grunn til hvorfor du skal pålegge deg selv mer jobb og ansvar før en fødsel og spedbarnstid for en forelder som ikke har behandlet deg noe bra

Anonymkode: 6d864...dca

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Du skylder han ingenting. Ta vare på deg selv og gjør det som føles riktig for deg. At du har fått barn er dog en enda større grunn til å ikke ha kontakt med en overgriper, spør du meg. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker du har veldig godt av traumeterapi. Oppsøk HJELP NÅ. 

Du skylder ikke faren din noe som helst.

Som barn så skylder man ikke foreldre sine en dritt, men din far som har vært alt annet enn en far til deg..... han fortjener null nada niks fra deg.

Anonymkode: 7ede7...f0d

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville holdt barna mine unna denne bestefaren, vet aldri hva han kan finne på. Som de andre skriver: du skylder han ingenting! Han har traumatisert deg og da er det bare rett og rimelig at du kutter kontakten

Anonymkode: 85cee...404

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Du holder barna unna faren din! Ikke ta han inn i huset eller familien, han kan klare seg selv. 

Anonymkode: 29492...3f2

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hei.

Jeg er 33 år og mistet moren min for 2 år siden. Har helt siden barndommen slitt psykisk pga min far var veldig ekkel med meg i barndommen. Befølte meg noen ganger mens jeg sov, sendte meg ekle meldinger. Dette påvirket psyken min hele barndommen og ungdommen min og har gitt meg varige men i voksen alder. Samtidig har faren min alltid spilt på min samvittighet og hvor fælt han har det. Han sliter av psykiske lidelser. Kuttet kontakten for 8 år siden men har slitt mye med dårlig samvittighet da jeg vet min far er ensom og ikke har noen og er syk og gammel. Da jeg ble gravid fortalte jeg jordmor om dette og følte jeg ble oppfordret til å ta kontakt da jeg ventet barn og burde inkludere familie. Hva tenker andre ? 

Det tenker jeg var et ekstremt dårlig råd fra en jordmor . Man er ekstra sårbar som gravid , å det er ikke en god ide å inkludere noen som har gitt deg traumer . Tvert imot . 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bedt om en ny time til jordmor og spurt henne rett ut om hun, slik hun sa sist time, faktisk mener at du bør gjenopprette kontakt med din pedofile far nå som du selv skal bli mor? Om hun på noen måte bekrefter det hadde jeg klaget jordmoren til kommunelege og statsforvalter.

Og uansett - be om en ny jordmor, Ts! ❤️

Du skal forresten ikke ha noen dårlig samvittighet for at du ikke vil ha kontakt med deg. Han frasa seg alle slike privilegier da han begikk overgrep mot deg som barn. Hans valg.

Ditt ansvar nå og fremover er å ta best mulig vare på deg selv og ditt fremtidige barn og din egen lille famile! ❤️ 

Anonymkode: 180e0...5fd

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Enig

Endret av Heidiull
AnonymBruker
Skrevet

For et utrolig dårlig råd av jordmor! 

Du må først og fremst tenke på deg selv, og den lille du venter. Du har opplevd noe forferdelig, og det er du har absolutt ikke noe forpliktelser til å ha kontakt med han. Barnet ditt vil ikke lide av at dere ikke har kontakt, snare tvert i mot tenker jeg: både fordi du vil ha det bedre, men også fordi man ikke vet hva han kan utsette andre for. 

Ikke ha dårlig samvittighet for dette! Det er det helt andre mennesker som skal ha. 

Anonymkode: 7c7b2...a95

AnonymBruker
Skrevet

Du gjør rett i å bryte med ham, og din egen og ditt barns helse skal prioriteres foran din fars helse. 
Din far er manipulerende og vil ikke være annet enn en byrde for deg og en trussel for ditt barn om han slippes inn i varmen igjen.

Anonymkode: 88367...093

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da jeg ble gravid fortalte jeg jordmor om dette og følte jeg ble oppfordret til å ta kontakt da jeg ventet barn og burde inkludere familie. Hva tenker andre ? 

Jeg tenker den jordmora er helt på jordet!! Jeg hadde gjort alt i min makt for å bytte ut denne med en annen. Om det er helt umulig, hadde jeg heller tatt oppfølging i graviditeten hos fastlegen.

Du gjør akkurat det som er det beste for deg!!!

Anonymkode: 7867c...2f1

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.7.2024 den 20.40):

Hei.

NEEEEEEI!!!!

Han kommer til å gjørr dette og verre mot barna dine, vær så snill å ikke utsett barna dine for en sånn mann!!!

Anonymkode: 986f4...03c

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du vil servere han barnet ditt på et fat.

Anonymkode: c820c...466

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du bør sende inn klage til kommunelege og statsforvalter nå, så får de vurdere saken som den er, og også be om ny jordmor. 

Ser ikke grunn til at du skal bestille ny time med denne jordmoren. 

Anonymkode: e9d88...415

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...