Gå til innhold

Dissosiering på jobb

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som opplever dissosiering på jobb? Synes det er rart at folk ikke merker noe som helst når man har vært helt bortreist og synes man har gjort en god presentasjon i et møte.

Anonymkode: 8edca...6c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Noen som opplever dissosiering på jobb? Synes det er rart at folk ikke merker noe som helst når man har vært helt bortreist og synes man har gjort en god presentasjon i et møte.

Ja. Mange ganger! Det er helt vanlig at folk ikke merker noe, tror jeg. 

Anonymkode: 07bc6...eb3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dissosiasjon er jo en mestringsstrategi kroppen i utgangspunktet har for å overleve. Så at man da virker normal for de som ikke kjenner enn så godt er jo en fordel. 
Selv har jeg DID, så jeg dissosierer og skifter deler iløpet av dagen. Dette er det kun min pårørende og behandlerteamet som greier å se. 

Anonymkode: 1ac9b...9b1

AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Ja. Mange ganger! Det er helt vanlig at folk ikke merker noe, tror jeg. 

Anonymkode: 07bc6...eb3

Tror det også siden de er like hyggelig og ingen skjeve blikk.

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Dissosiasjon er jo en mestringsstrategi kroppen i utgangspunktet har for å overleve. Så at man da virker normal for de som ikke kjenner enn så godt er jo en fordel. 
Selv har jeg DID, så jeg dissosierer og skifter deler iløpet av dagen. Dette er det kun min pårørende og behandlerteamet som greier å se. 

Rart at man husker informasjon i noen tilfeller, men ikke mobilnummeret i en annen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Rart at man husker informasjon i noen tilfeller, men ikke mobilnummeret i en annen.

Ja, det er kjipt når kunnskap glipper. 
Har du prøvd å finne ut hva som gjør at du dissosierer, hvilke triggere du har? Finner du ut av det så kan det hjelpe til med å unngå dissosiasjon. 

Skrevet

Jeg gjorde det mye før, har heldigvis roet seg kraftig etter EMDR-terapi og en runde med antidepressiva. Rart å tenke på at jeg tydeligvis klarte å holde en samtale helt fint, samtidig som jeg følte at jeg befant meg inni maleriet på veggen.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, det er kjipt når kunnskap glipper. 
Har du prøvd å finne ut hva som gjør at du dissosierer, hvilke triggere du har? Finner du ut av det så kan det hjelpe til med å unngå dissosiasjon. 

Vet ikke helt hvilke triggere jeg har bortsett fra at jeg kan reagere på ulike typer oppførsel hos som minner meg om tidligere situasjoner eller visse familiemedlemmer. Eller når det er mye stress.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, 17.11 said:

Jeg gjorde det mye før, har heldigvis roet seg kraftig etter EMDR-terapi og en runde med antidepressiva. Rart å tenke på at jeg tydeligvis klarte å holde en samtale helt fint, samtidig som jeg følte at jeg befant meg inni maleriet på veggen.

Har ikke hørt om emdr terapi før. Hva går det ut på?

Fint at du har fått det bedre!

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ikke hørt om emdr terapi før. Hva går det ut på?

Fint at du har fått det bedre!

Det går i korte trekk ut på å stimulere mange sanser samtidig, parallellt med at man sitter i et minne eller i en følelse. På den måten blir det bearbeidet raskere på en måte. Litt i overkant enkelt forklart kanskje. Men hjernen min responderte veldig bra på det i alle fall. 

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min fikk veldig god effekt av EMDR også. Dersom det virker så får man effekt relativt raskt.

Anonymkode: 25b2e...53e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.7.2024 den 20.36):

Det gjør jeg hele tida. Har adhd 😂

Anonymkode: 8f286...a60

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Det gjør jeg hele tida. Har adhd 😂

Anonymkode: 8f286...a60

Jeg tror ikke det blir helt det samme.

Anonymkode: 41b53...eba

AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, 17.11 said:

Det går i korte trekk ut på å stimulere mange sanser samtidig, parallellt med at man sitter i et minne eller i en følelse. På den måten blir det bearbeidet raskere på en måte. Litt i overkant enkelt forklart kanskje. Men hjernen min responderte veldig bra på det i alle fall. 

Takk for info! Går man gjennom fastlege eller gjør man det privat?

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Datteren min fikk veldig god effekt av EMDR også. Dersom det virker så får man effekt relativt raskt.

Anonymkode: 25b2e...53e

Fint å høre!

Skrevet

Takk for info! Går man gjennom fastlege eller gjør man det privat?

Jeg gikk i traumebehandling på en traumepoliklinikk. Ble henvist dit av en psykolog fra vanlig DPS. Kan sikkert gjøres privat også, eller egentlig av hvem som helst som har kompetanse i metoden, men det er nok avgjørende at man har god kjemi med behandler. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, 17.11 said:

Jeg gikk i traumebehandling på en traumepoliklinikk. Ble henvist dit av en psykolog fra vanlig DPS. Kan sikkert gjøres privat også, eller egentlig av hvem som helst som har kompetanse i metoden, men det er nok avgjørende at man har god kjemi med behandler. 

Er det noe man gjør mange ganger?

Bør kanskje snakke med lege og høre om de tenker at det kan være noe som kan hjelpe i min situasjon. 

Skrevet

Er det noe man gjør mange ganger?

Bør kanskje snakke med lege og høre om de tenker at det kan være noe som kan hjelpe i min situasjon. 

Jeg gikk nesten ett år, omtrent en gang i uka. Tror det varierer veldig hvor mange behandlinger man trenger, avhengig av hvor ille man er rammet, hvor godt man responderer på behandlingen og om det eventuelt trengs justeringer. Finnes nok ingen fasit der.

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, 17.11 said:

Jeg gikk nesten ett år, omtrent en gang i uka. Tror det varierer veldig hvor mange behandlinger man trenger, avhengig av hvor ille man er rammet, hvor godt man responderer på behandlingen og om det eventuelt trengs justeringer. Finnes nok ingen fasit der.

Vet ikke om det er så lett å få plass hos behandler, men får ta en prat med legen. Virker som det har blitt litt bedre av seg selv over tid også, men det dukker opp nå og da. Jeg tror ikke jeg er er så hardt rammet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...