Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, er gravid i uke 9, og lurer på hva kan jeg lage og ha i kjøleskapet som er greit og spise?

Sliter med at jeg kjenner at jeg blir sulten, for så å bli kvalm. Så skulle hatt noe som er ferdig laget, enkelt og spise, og som smaker godt.

Tenker noe alle tortilla lefse med snøfrisk, salat og spekeskinke/laks, bare at det skal man jo ikke spise.

Går liksom bare noen sekunder fra jeg kjenner jeg er sulten til jeg blir kvalm.

Evt andre tips og råd? 

Anonymkode: 8d554...a50

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan spise både snøfrisk og røkelaks. Det må dog være nyåpnet og godt innenfor holdbarhetsdato, så ville ikke smurt det ferdig hvis jeg ikke skulle spise det samme dag. 

Nå har heldigvis kvalmen så vidt begynt å roe seg hos meg (er i uke 14), og jeg klarte å smøre meg en brødskive hvis jeg for eksempel spiste en kjeks for å holde kvalmen i sjakk. Jeg lagde meg fylte horn med ost og skinke en dag jeg var i OK form, og fryste ned disse. Så når jeg ble sulten slang jeg bare en slik i mikroen i 30 sek. Har også spist en god del maiskjeks og masse frukt, da det meste annet ikke har fristet og jeg har vært utrolig var på smaker. 

Anonymkode: f592e...c4d

AnonymBruker
Skrevet

For meg var det forebyggende å spise med en gang jeg våknet. Samboer lagde en skrive med ost og skinke til meg. Hvis blodsukkeret ble lavt ble jeg også kvalm. 

Anonymkode: 19d65...42c

AnonymBruker
Skrevet

Du kan lage med kokt skinke 😊

Ellers godt med pastasalat, kyllingsalat, kjøleskapsgrøt med bær. 

Anonymkode: e1600...a7f

AnonymBruker
Skrevet

De ferdigpåsmurte knekkebrødene med smøreost fra Wasa var gull å ha på nattbordet syntes jeg. Hadde også mye salte kjeks tilgjengelig  (og chips i svake øyeblikk :p). 

Anonymkode: 0ef25...a72

AnonymBruker
Skrevet

Mat

Anonymkode: 0f31f...8e3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg åt 2-3-4 saltkjeks med en gang jeg kjente at jeg var i grenseland sulten/kvalm. Feks om morgenen på tur til badet før frokost, i det jeg kom inn døra etter jobb etc. Da berga jeg en halvtime til maten var klar. 

Det går heldigvis ofte over når du passerer 12-44 uker, så får krysse fingrene for at det gjør det til deg og :)

Anonymkode: 47f36...db5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...