Gå til innhold

Avtalt ferie og samvær

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ferien min nå og har barnet som avtalt med barnefar. Han sendte plutselig melding og spør om å få ha barnet en dag midt i min ferie. Jeg synes ikke det er helt innafor når jeg bare har noen uker ferie og han skal ha barnet etter min ferie. Jeg aner ikke hva jeg skal svare han. Og han er forresten arbeidsledig og har "fri" hele tiden. Jeg har bare 3 uker ferie i sommer der jeg har mulighet til å være med barnet mitt.

Anonymkode: d0095...3df

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke har planer så hadde jeg sagt ja. Vis raushet og fleksibilitet. Forhåpentligvis så kommer det deg til gode en gang. Om ikke. Det må jo være fint for barnet å være litt i sammen med pappaen sin også. 

Anonymkode: daa31...bda

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Om dere ikke er fylt opp med planer, så hvorfor ikke. Passer det ikke for deg, så er det jo bare å si det. Må jo være innafor å spørre :)

Anonymkode: 3d803...c71

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han har noen hyggelige planer? Spør! Kommuniser!

Anonymkode: 98901...0c1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har ferien min nå og har barnet som avtalt med barnefar. Han sendte plutselig melding og spør om å få ha barnet en dag midt i min ferie. Jeg synes ikke det er helt innafor når jeg bare har noen uker ferie og han skal ha barnet etter min ferie. Jeg aner ikke hva jeg skal svare han. Og han er forresten arbeidsledig og har "fri" hele tiden. Jeg har bare 3 uker ferie i sommer der jeg har mulighet til å være med barnet mitt.

Spørs helt hvilket forhold dere / barnet / far har. Hvis det ikke vil bli brukt mot deg( som i å spør om du kan ha barnet , når han har ferie ( å du er på jobb igjen) , hadde jeg la han få det. Hvis det er til barnets ( og ditt) sitt beste . Men som hovedregel syns jeg man skal følge planlagte samvær , å holde fred utenom det. Trygt og forutsigbart for alle parter . 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet hvis du er hjemme med barnet og ikke skal på en bestemt aktivitet en av dagene. 

Fleksibilitet er for mange et fremmedord 

Anonymkode: b9fbc...719

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er nå vel bare å si nei det vel hvis du ikke vil. Ser ikke problemet.

Her hos oss er vi fleksibel på det. Spør den ene og den andre ikke har planer så sier vi gjerne ja. Leverte barna 2 dager før til ferie fordi da kunne far ta de med å møte oldeforeldre. Kommer også en dag senere hjem for da fikk de møtt en onkel som bor langt unna. Litt kjipt for meg ja - men for barna er det gull verdt med slik fleksibilitet. 

Anonymkode: fb09c...750

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Virker så rart å omtale barnet som en eiendel man skal ha eller ikke.. 

Jeg ville latt pappaen få treffe barnet sitt. Høres jo ut som at barnet er hos deg i mer enn 1 uke i strekk? Det er lenge å ikke se sitt eget barn :( 

Anonymkode: 364e5...44b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...