AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #1 Skrevet 9. juli 2024 Er i 2 trimester og siden 1 tri, har jeg hatt så problemer med å rape, føler jeg har en skikkelig på lur men kommer aldri noe ut. Føler meg ekstremt oppblåst i øvredel av magen. Har hatt forstoppelse men er good nå og får ut luft andre veien. Noen som har opplevd det selv under svangerskapet å slite med å rape? Og hatt vondt I magen pga det? Hva gjorde dere for å få det ut? Anonymkode: 6b8cc...eea
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #2 Skrevet 9. juli 2024 Jeg får ikke til å rape uavhengig av om jeg er gravid eller ikke. Er over 30 år og har aldri fått til å rape “på kommando“. Men, jeg blir som du nevner ekstremt oppblåst i øvre del av magen, og kan få veldig vondt fordi trykket blir så stort. Det eneste som fungerer for å få opp luften er å stikke fingeren i halsen og brekke meg, rett og slett. Selvfølgelig ikke til jeg kaster opp, men til jeg kjenner at alt luft har kommet opp. Høres kanskje ekstremt ut, men eneste som fungerer! Jeg må gjøre dette daglig.. Kanskje verdt å prøve om det blir ille nok? Anonymkode: f2534...3e2 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #3 Skrevet 9. juli 2024 Mann her. Men jeg har en kronisk lidelse med slike symptomer. Et mellomgulvsbrokk. Div årsaker, betennelse i spiserør, magesekk som har trukket seg opp og blokkerer spiserør. En obstipasjon gjør alt verre. Hos meg ender det med at brekker meg, uten følelsen av å få noe ut da heller. Svært frustrerende.. Hos deg og din graviditet er dette sannsynligvis en midlertidig greie. Tenker forskyvelse av magesekken er kilden. Anonymkode: 4edc1...46c
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #4 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg får ikke til å rape uavhengig av om jeg er gravid eller ikke. Er over 30 år og har aldri fått til å rape “på kommando“. Men, jeg blir som du nevner ekstremt oppblåst i øvre del av magen, og kan få veldig vondt fordi trykket blir så stort. Det eneste som fungerer for å få opp luften er å stikke fingeren i halsen og brekke meg, rett og slett. Selvfølgelig ikke til jeg kaster opp, men til jeg kjenner at alt luft har kommet opp. Høres kanskje ekstremt ut, men eneste som fungerer! Jeg må gjøre dette daglig.. Kanskje verdt å prøve om det blir ille nok? Anonymkode: f2534...3e2 Har du vurdert behandling for det? Venninna mi fikk botox for problemet og det fungerte veldig bra, var litt vanskelig å kontrollere i starten, men nå er det som "normalt" https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/kristine-28-kan-ikke-rape-jeg-far-lyst-til-a-banke-ut-luften/15531983/ Anonymkode: 42cb8...9ac
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #5 Skrevet 9. juli 2024 Jeg har slitt med dette i svangerskapet. Nå få jeg det på et vis til, men tror det er fordi babyen har sunket lenger ned, så jeg har ikke like mye press øverst i magen. Å lene seg fremover når jeg sitter har noen ganger fungert for meg. Samt å ikke drikke så mye kullsyre. Anonymkode: f184a...6a9
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #6 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg får ikke til å rape uavhengig av om jeg er gravid eller ikke. Er over 30 år og har aldri fått til å rape “på kommando“. Men, jeg blir som du nevner ekstremt oppblåst i øvre del av magen, og kan få veldig vondt fordi trykket blir så stort. Det eneste som fungerer for å få opp luften er å stikke fingeren i halsen og brekke meg, rett og slett. Selvfølgelig ikke til jeg kaster opp, men til jeg kjenner at alt luft har kommet opp. Høres kanskje ekstremt ut, men eneste som fungerer! Jeg må gjøre dette daglig.. Kanskje verdt å prøve om det blir ille nok? Anonymkode: f2534...3e2 Det blir uaktuelt da jeg er gravid og har svangerskap kvalme og breknings refleksen min er på sitt peak, da spyr jeg😅 men takk for tips! Sliter ikke med å rape generelt, har bare vært i svangerskapet nå. Anonymkode: 6b8cc...eea
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #7 Skrevet 9. juli 2024 Sett en vinkork i rumpa og klype i nesa så kommer rapen Anonymkode: 34d34...3d9
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #8 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har du vurdert behandling for det? Venninna mi fikk botox for problemet og det fungerte veldig bra, var litt vanskelig å kontrollere i starten, men nå er det som "normalt" https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/kristine-28-kan-ikke-rape-jeg-far-lyst-til-a-banke-ut-luften/15531983/ Anonymkode: 42cb8...9ac Hvorfor skal jeg ha botox behandling når jeg sliter med dette bare i svangerskapet? 😅 uansett er botox ikke anbefalt å ta når man er gravid så nei. Jeg sliter ikke med å rape generelt, er bare svangerskapet. Anonymkode: 6b8cc...eea
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #9 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Mann her. Men jeg har en kronisk lidelse med slike symptomer. Et mellomgulvsbrokk. Div årsaker, betennelse i spiserør, magesekk som har trukket seg opp og blokkerer spiserør. En obstipasjon gjør alt verre. Hos meg ender det med at brekker meg, uten følelsen av å få noe ut da heller. Svært frustrerende.. Hos deg og din graviditet er dette sannsynligvis en midlertidig greie. Tenker forskyvelse av magesekken er kilden. Anonymkode: 4edc1...46c Uff det hørtes ikke godt ut! Håper på å høre noen erfaringer fra gravide egentlig, Men takk for info da😁 Anonymkode: 6b8cc...eea
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #10 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har slitt med dette i svangerskapet. Nå få jeg det på et vis til, men tror det er fordi babyen har sunket lenger ned, så jeg har ikke like mye press øverst i magen. Å lene seg fremover når jeg sitter har noen ganger fungert for meg. Samt å ikke drikke så mye kullsyre. Anonymkode: f184a...6a9 Jeg drikker ikke noe kullsyre, høljer i meg bare vann for jeg klarer ikke drikke noe annet men føler jeg har likevel mye luft. Er verst når jeg ligger merker jeg, så jeg selv må lene meg fremover eller sitte opp, men får ikke noe ut. Men takk for råd☺️ Anonymkode: 6b8cc...eea
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #11 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har du vurdert behandling for det? Venninna mi fikk botox for problemet og det fungerte veldig bra, var litt vanskelig å kontrollere i starten, men nå er det som "normalt" https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/kristine-28-kan-ikke-rape-jeg-far-lyst-til-a-banke-ut-luften/15531983/ Anonymkode: 42cb8...9ac Har det kommet behandling?! Shit!! Da skal jeg rett til legen!! Har googlet før, men aldri funnet noe fornuftig. Men ser behandlingen kom i 2019, det er jo sånn sett ikke så lenge siden! tusen takk! Anonymkode: f2534...3e2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #12 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skal jeg ha botox behandling når jeg sliter med dette bare i svangerskapet? 😅 uansett er botox ikke anbefalt å ta når man er gravid så nei. Jeg sliter ikke med å rape generelt, er bare svangerskapet. Anonymkode: 6b8cc...eea Jeg siterte ikke deg, men hun som har problemer uavhengig graviditet eller ei Anonymkode: 42cb8...9ac
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #13 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg siterte ikke deg, men hun som har problemer uavhengig graviditet eller ei Anonymkode: 42cb8...9ac Unnskyld, jeg så det når du sa det! Anonymkode: 6b8cc...eea
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #14 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg siterte ikke deg, men hun som har problemer uavhengig graviditet eller ei Anonymkode: 42cb8...9ac Er denne formen for behandling anerkjent medisinsk? Anonymkode: 4edc1...46c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå