Gå til innhold

Eneste kjønn i sitt årskull på barnehagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Hvordan hadde dere reagert på at av 10 barn er 7 gutter og en jente er den eneste fra sitt årskull?

Anonymkode: 094aa...250

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er de to andre da? Katter?

Anonymkode: d93a7...8c5

• Liker 42
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Syns bhg burde tilstrebe å blande kullene litt bedre. Slik at det er flere av hvert kjønn på samme årstall ja

Anonymkode: ced01...e86

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er vel ikke så mye å gjøre med akkurat det?

Her leker de på tvers av årskull uansett:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er de 2 siste?

Anonymkode: 2bb5a...a9a

• Liker 4
Skrevet

Tenker ikke noe..

Barn er barn og leker like godt med gutter som jenter 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er de 2 siste?

Anonymkode: 2bb5a...a9a

Samme kjønn, annet årskull

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er de to andre da? Katter?

Anonymkode: d93a7...8c5

Det andre årskullet;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det ikke har så mye å si. Husker min datter hadde en bestevenn, og de to var alltid sammen. Der han var, var hun også, og motsatt. Han var født året etter, min datter i desember og han i januar så det var bare 1 måned som skilte dem. 

Det var stor sorg når hun begynte på skolen. Da han startet på skolen, var de som fremmede for hverandre, rart, men sånn blir det vel. Så det med kjønn hadde ikke jeg brukt mye tid på. Trives barnet er jo alt bra. 

Anonymkode: 6d3ad...325

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Så hva mener du de skal gjøre med det? Trylle?

Anonymkode: fecc8...68b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Tenker det ikke har så mye å si. Husker min datter hadde en bestevenn, og de to var alltid sammen. Der han var, var hun også, og motsatt. Han var født året etter, min datter i desember og han i januar så det var bare 1 måned som skilte dem. 

Det var stor sorg når hun begynte på skolen. Da han startet på skolen, var de som fremmede for hverandre, rart, men sånn blir det vel. Så det med kjønn hadde ikke jeg brukt mye tid på. Trives barnet er jo alt bra. 

Anonymkode: 6d3ad...325

Har hørt at jenter ofte inviterer jenter fra samme årskull i bursdager. Da vil hun jo være den eneste som blir utestengt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var barn hadde jeg mange guttevenner jeg var med og lekte og det har blitt et menneske av meg å. Kjønn betyr ikke så mye sånn sett😊 Når hun blir eldre og skolealder kan det nok hende det er flere av samme kjønn på samme årskull.

Anonymkode: f1411...f6c

AnonymBruker
Skrevet

Så hva mener du de skal gjøre med det? Trylle?

Anonymkode: fecc8...68b

Det er mulig de gjør noe med det, siden jeg påpekte det (på en fin måte). Ønsker meninger her sånn at jeg kan høre hva folk tenker. Tre av mine venninner reagerte veldig på det...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har hørt at jenter ofte inviterer jenter fra samme årskull i bursdager. Da vil hun jo være den eneste som blir utestengt

Dette er i barnehagen. De inviterer ikke sånni bursdager i barnehage

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette er i barnehagen. De inviterer ikke sånni bursdager i barnehage

Sånn jeg har skjønt det er det iallfall her vi bor vanlig å invitere jenter på samme alder etter fylte fire år i selskap.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde turt å la ungen min gå der med så mange gutter. Ĥadde bytta.

Anonymkode: cb4fc...1eb

AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke noe problemer med drt

Anonymkode: 817da...c5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det storbarn? I så fall ville jeg snakket med personalet om dette med bursdager og prøve å gjøre foreldre oppmerksom på å ikke utestenge din datter ved å kun invitere årskullet. Utover dette kommer det nok til å gå fint!

Anonymkode: f2dcf...759

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme det, de kan leke på tross av hva slags tiss de har. (Sjokkerende, I know.)

Anonymkode: c64a4...7bb

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Barn leker med hverandre uavhengig av kjønn, det er et oppkonstruert voksen problem.

Bursdager ville jeg ikke bekymret meg for heller, med så små kull er det mer vanlig å invitere de som er født samme året eller hele avdelingen. Og skulle det bli et problem er det bare å ta det opp med foreldrene eller via barnehagen dersom du ikke tørr å si i fra selv, kan nesten garantere deg at det da er en glipp og ikke bevisst utestenging slik at jenta di blir invitert hun også.

At venninnene dine reagerte på dette sier mest om dem tenker jeg.

Anonymkode: 6d8c3...0f0

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...