AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #1 Skrevet 9. juli 2024 Hei, jeg lurer på hvordan man støtter en venn som har kjærlighetssorg? Noen som har noen tidligere erfaringer rundt temaet som kan hjelpe? Hva kan man gjøre, si osv for å få personen til å føle seg bedre? Anonymkode: 9fe9e...4ef
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #2 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei, jeg lurer på hvordan man støtter en venn som har kjærlighetssorg? Noen som har noen tidligere erfaringer rundt temaet som kan hjelpe? Hva kan man gjøre, si osv for å få personen til å føle seg bedre? Anonymkode: 9fe9e...4ef Kommer veldig an på hvordan venninnen er og hva hun trenger av støtte. Er hun en som trenger mye betryggende støtte som kan være at du forstår henne og betrygger henne med at hun har all rett til å ha det vondt og eventuelt bare lytte til henne, eller en som trenger realistisk støtte som at hun kommer seg over dette med tiden, hun må leve videre, og oppmuntre henne til å ha det gøy singel og finne på gøyale ting sammen. Kjærlighets sorg er så forskjellig for mange, og mange venner kan ta avstand og bli lei "sutring", til dem sitter der selv. Så jeg anbefaler deg å bare akseptere at dette er hennes reise i livet og ha et åpent sinn og vis forståelse. Du må nok regne med at hun vil bli sint og irritert til tider, men det er normalt og en del av prosessen med kjærlighet sorg. Er ikke så mye annet å få gjort. Anonymkode: 49f94...b55
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #3 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kommer veldig an på hvordan venninnen er og hva hun trenger av støtte. Er hun en som trenger mye betryggende støtte som kan være at du forstår henne og betrygger henne med at hun har all rett til å ha det vondt og eventuelt bare lytte til henne, eller en som trenger realistisk støtte som at hun kommer seg over dette med tiden, hun må leve videre, og oppmuntre henne til å ha det gøy singel og finne på gøyale ting sammen. Kjærlighets sorg er så forskjellig for mange, og mange venner kan ta avstand og bli lei "sutring", til dem sitter der selv. Så jeg anbefaler deg å bare akseptere at dette er hennes reise i livet og ha et åpent sinn og vis forståelse. Du må nok regne med at hun vil bli sint og irritert til tider, men det er normalt og en del av prosessen med kjærlighet sorg. Er ikke så mye annet å få gjort. Anonymkode: 49f94...b55 Unnskyld nå antok jeg bare at det var en hun, men mener han, hun eller hen** Anonymkode: 49f94...b55
Bombasi Skrevet 9. juli 2024 #4 Skrevet 9. juli 2024 Du kan alltids tilby deg å prate om ting og tang, men vær obs på at vedkommende må prate på sine premisser, og at kontinuelig depressiv snakk ikke bør være hovedmålet ditt. Dere bør ikke kverne sorgen dypere. Hovedmålet ditt bør være å distrahere med å vise at verden går videre, og at ting er bra forutenom tankekjøret kjærlighetssorg gir. Herav handler det om å være så normal som mulig, by på humør og gjøre dagligdagse ting. Det viktigste du gjør er å ta kontakt. Være på rundt vedkommende. Men du må balansere dette utifra hvor mye kontakt vedkommende vil ha. Noen vil være i fred, andre ikke. Noen legger initiativet på venner (som i praksis HAR initiativet), andre gjør ikke det. Det verste du kan gjøre er å være taus og bare anta at vedkommende trenger fred og ro, mens dagene og ukene går uten at du tar noe som helst initiativ rundt vedkommende. Da føler man straks seg ekskludert og avglemt i sin egen kjærlighetssorg. Budskapet er at du må møte vedkommende på h*ns prinsipper, der du er en VENN, er deg selv og er der. Det er det beste du kan gjøre. Tror jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå