Gå til innhold

Teori: aromantiske menn er attraktive?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Teoretisk sett: er det mulig at kvinner synes aromantiske menn er attraktive fordi de
ikke er desperate og clingy, og de har en "utilgjengelig" vibe?

Anonymkode: 1789c...18d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange ting er teoretisk sett mulig. Hvor vanlig det er, vet jeg ikke. Hadde en mann sagt til meg at han var aromantisk, så hadde jeg ikke giddet å prøve å sjekke ham opp.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

jeg leste aromatiske og tenkte "selvfølgelig er de det!" 😅

men hm, aromantiske, vet man det før man involverer seg med de? Føler de kan bli litt mindre attraktive når man oppdager det i motsetning til motpolen som overrasker med romantiske sider?

Anonymkode: c20c5...8f6

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

jeg leste aromatiske og tenkte "selvfølgelig er de det!" 😅

Anonymkode: c20c5...8f6

Jeg leste også det. Aromantisk må være et oppkonstruert ord. Men aromatisk...aaahhh... Menn som lukter nydelig...

Endret av Stor pike
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt uaktuell som partner for meg. 

Anonymkode: 34e4a...57a

Skrevet

Jeg tenker at alt med måte, men helt uaktuelt å være sammen med noen som ikke er romantisk i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, joda, en aromantisk mann kan være mer attraktiv enn en clingy og needy mann, hvis man kun ser på ytterpunktene. Men for de fleste kvinner vil ikke ytterpunktene være attraktive uansett, de fleste kvinner ønsker som kan både kan være romantisk og selvstendig. Svært få ønsker aromantiske menn, og svært få ønsker clingy menn...

Anonymkode: ffd74...e28

Skrevet

Ville verken hatt en mann blottet for romantiske evner og forståelse eller en fryktelig needy og klengete mann. 

Lever veldig godt med vekdig romantiske mann. Mine venninner er fryktelig misunnelig på hvor romantisk anlagt han er. 

Ok han er litt needy og klengete også, men var ikke det i starten av vårt forhold. Det har kommet med årene, når jeg allerede var hans, så takler det. 😆 Dessuten er han også selvgående for det meste. Han har egentlig bare litt mindre behov for alenetid enn meg, men takler at jeg har større behov for det når jeg gir beskjed. 

AnonymBruker
Skrevet

Du mener nok "uromantisk" 🤡

... og du baserer nok hypotesen din på disse såkalte dating guruene du finner på nett som påstår dette og skal lære deg å være en player. 

Men du har sikkert rett i at clingy og needy er usjarmerende uansett kjønn. 

Og så finnes det nok unnvikende og uromantiske damer som gjerne vil ha en litt distansert og kald mann. 

Anonymkode: fff59...70f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen kanskje, kvinner som en helhet, neppe.

Aromatiske vil jo uansett aldri ha et forhold, så da må de som syns det lære og la dem være ifre.

Anonymkode: 723ca...0a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Noen kanskje, kvinner som en helhet, neppe.

Aromatiske vil jo uansett aldri ha et forhold, så da må de som syns det lære og la dem være ifre.

Mange aromantiske vil ha forhold, aromantiske kan føle nærhet og ha nære relasjoner med andre, selv om det ikke er basert på forelskelse og romantikk.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Mange aromantiske vil ha forhold

Feil. Aromantisk vil si mangel på interesse for forhold

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Feil. Aromantisk vil si mangel på interesse for forhold

Aromantisk vil si mangel på romantiske følelser. Ikke at man vil være evig singel....

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Aromantisk vil si mangel på romantiske følelser. Ikke at man vil være evig singel....

Så hvordan skal de ha et forhold uten romantiske følelser? Hvem er åpen for å være med noen som ikke elsker seg?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så hvordan skal de ha et forhold uten romantiske følelser? Hvem er åpen for å være med noen som ikke elsker seg?

Aromantiske folk er som regel single. Så det er ikke et spørsmål

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man kan ha forhold som er basert på vennskap, sex og respekt. Mange har en partner som heller ikke synes romantikken er det viktigste.

https://lgbt.dk/ordbog/aromantisk/

https://seksualitet24.no/er-du-en-aromantisk-person/

At man er aromantiske betyr ikke at man er uten følelser, man kan være svært glad i andre mennesker, selv om man ikke har romantiske følelser for dem. Mange kan også gjøre romantiske ting for sin partner, for å glede partneren. Man inngår kompromisser.

Jeg kunne fint sammen med en som ikke er forelsket i meg, men som respekterer meg, er snill og tenner på meg, og som gir meg trygghet og nærhet. Jeg er ikke aromantisk, men romantikken er heller ikke noe som er veldig viktig for meg...

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

For noe tull. Ingen kvinner vil ha en aromantisk robot å leve med, man kan være emosjonelt tilgjengelig og romantisk uten å være klengete og needy. 

Anonymkode: 2f2f9...462

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Man kan ha forhold som er basert på vennskap, sex og respekt. Mange har en partner som heller ikke synes romantikken er det viktigste.

At man er aromantiske betyr ikke at man er uten følelser, man kan være svært glad i andre mennesker, selv om man ikke har romantiske følelser for dem. Mange kan også gjøre romantiske ting for sin partner, for å glede partneren. Man inngår kompromisser.

Jeg kunne fint sammen med en som ikke er forelsket i meg, men som respekterer meg, er snill og tenner på meg, og som gir meg trygghet og nærhet. Jeg er ikke aromantisk, men romantikken er heller ikke noe som er veldig viktig for meg...

Jeg tror ikke at en aromantisk person, som ikke er i stand til å bli forelsket, er i stand til å elske heller. Det blir veldig pragmatisk. Så livløst grunnlag for et forhold når det ikke er følelser i bunn?

Anonymkode: 2f2f9...462

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men da må de avklare det. For mange sliter med å ha sex uten den romantiske delen. 

Det blir ikke noe trygghet og nærhet av at han ikke elsker deg. Jeg tror ikke du forstår hva det vil innebære av mangel i han, for deg. Å ikke elske noen, hva stopper han fra å være utro? Han bryr seg ikke, han er tom på innsiden hvor det burde vært varme følelser. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aromantiske folk vil ikke ha kjærester. Men de har ikke noe imot casual sex og den dur

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...