Gå til innhold

Vil dette kunne dekkes av forsikring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg synes det er klokt av deg å flytte forsikringen til deg og i ditt  navn. 
Da tar du større eierskap til din eiendeler og dermed en større bestemmelsesrett når noe skjer. 
Du har lent deg altfor mye på mannen, og overlatt mye ansvar på han. 
Dermed blir en liten og sårbar i sånne situasjoner. 
Det er ikke sikkert at han vil reagere negativt om du velger å ta mere ansvar og heve stemmen din og si i fra når det trengs.
Kanskje han blir lettet og glad for å slippe å måtte ordne og rydde opp i alt.
Sett deg inn i hva forsikringene dekker og ta egne grep .  
Da føler en seg mere verd… 

Anonymkode: 2f7c8...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes det er klokt av deg å flytte forsikringen til deg og i ditt  navn. 
Da tar du større eierskap til din eiendeler og dermed en større bestemmelsesrett når noe skjer. 
Du har lent deg altfor mye på mannen, og overlatt mye ansvar på han. 
Dermed blir en liten og sårbar i sånne situasjoner. 
Det er ikke sikkert at han vil reagere negativt om du velger å ta mere ansvar og heve stemmen din og si i fra når det trengs.
Kanskje han blir lettet og glad for å slippe å måtte ordne og rydde opp i alt.
Sett deg inn i hva forsikringene dekker og ta egne grep .  
Da føler en seg mere verd… 

Hos oss eide mannen bil først. Han har derfor full bonus. Om vi skal ha hver vår forsikring vil min være veldig dyr, selv om jeg får noe rabatt. 

Så ser ingen vits i å ta den kostnaden før den dagen jeg eventuelt må. 

Anbefaler tvert i mot å finne en mann som ikke er drittsekk. Slik at man bare kan løse slikt med at han har det, og jeg har ansvar for noe annet. For jeg har ikke følt meg liten og sårbar et sekund når vi har trengt den forsikringen. Tvert i mot venter det bare en god klem, og "dette fikser vi". 

Da føler man seg veldig mye verdt. 

Anonymkode: 45bec...631

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hos oss eide mannen bil først. Han har derfor full bonus. Om vi skal ha hver vår forsikring vil min være veldig dyr, selv om jeg får noe rabatt. 

Så ser ingen vits i å ta den kostnaden før den dagen jeg eventuelt må. 

Anbefaler tvert i mot å finne en mann som ikke er drittsekk. Slik at man bare kan løse slikt med at han har det, og jeg har ansvar for noe annet. For jeg har ikke følt meg liten og sårbar et sekund når vi har trengt den forsikringen. Tvert i mot venter det bare en god klem, og "dette fikser vi". 

Da føler man seg veldig mye verdt. 

Anonymkode: 45bec...631

Nå skrev jeg til TS og tok utgangspunkt i hennes situasjon og ikke på generelt grunnlag som du sorterer under.  
TS var i en vanskelig situasjon på flere måter, ikke bare bilteknisk.  
Det handler denne saken om 
Jeg vil uansett anbefale alle kvinner eller menn om å ta grep om egne eiendeler og eiendom om det viser seg at en har fått i hus en  besserwisser som vil ha siste ord.   

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siden ingen andre i tråden har nevnt det: på tide å begynne å RYGGE INN når du parkerer. Både inn i garasjen, og på parkeringsplasser. Da har du (tilnærmet) full oversikt over hva du rygger mot når du skal parkere, og har også full oversikt når du begynner å kjøre (fremover) igjen

Du skal være glad for at det ikke var en nabounge som kom syklende og ble rygget på. 

Ps: mannen din høres jævlig kjip ut, jeg hadde aldri funnet meg i sånn oppførsel/prat.

Anonymkode: ba113...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det gikk som jeg forventet. Kom ikke et hei før han hevet stemmet og kom med utspørring om "ja, hvordan skal du fikse dette, blir bilen stående til neste uke, neste måned eller høsten", og at bilen er totalvraket osv. Har snakket med min far som kan biler og han har sagt at han kan ordne det selv da han har en venn som har ekstra støtfangere fra samme type bil, så det skulle jeg ikke tenke på og vi skulle bare droppe forsikringen. 

Spurte mannen min om han kunne melde inn skade på sykkelen gjennom innboforsikring i morgen, men det var ikke vits sa han, "ingen som bruker et par tuse i egenandel når den bare koster et par lapper ekstra, da betaler du det selv", samt noe om at han da får lavere poeng til senere eller noe.. Forklarte at for meg er det stor forskjell på å betale 4000 for ny sykkel framfor f.eks 2000 i egenandel, og da glefset han at jeg fikk komme meg i  på butikken hvor jeg kjøpte sykkelen i fjor, når dem åpner i morgen, for å få dem til å lage et bevis på at sykkelen er kjøpt der...så stormet han ut for å knipse bilder av bilen for å sende min far for å vise at den er myyyye mer skadet enn hva jeg sikkert hadde forklart, og etter det gikk han på tv-stuen og lukket døra. 

Anonymkode: 636b0...af7

Unnskyld, men fy faen for en kødd av en mann. Både sykkelen og bilen er "døde"ting. ingen er skadet. Er han så jævla perfekt og gjør aldri feil? Sånn hadde aldri min mann snakket til meg, men det hadde jeg heller ikke funnet meg i. Det er faktisk en bagatell. Og hvorfor skal en grue seg for å fortelle sån sånn filleting til mannen sin?  

Anonymkode: 6a780...94a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...