Gå til innhold

Vil dette kunne dekkes av forsikring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vil bare takke alle dere som har kommet med støttende ord, det hjalp å få meg ut av de verste katastrofetankene tidligere, er fortsatt veldig skuffet over meg selv, men vet jo innerst inne at uhell er menneskelig og at ingen ble skadet, i tillegg til at jeg tar lærdom av dette. 

Har også sett på bilforsikring og kommer til å få bilen over i mitt navn, og få egen forsikring. Jeg betaler tross alt for det uansett nå selv om det ikke står i mitt navn. 

Ts

Anonymkode: 636b0...af7

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fyfillern! Du vet at det der ikke er helt, ikke sant? Han burde sagt noe sånt som "hahah, det der er rimelig dust" også bruke han gitt deg en klem og sagt. "Har du noen forslag til hvordan vi fikser det?" ... bare et eksempel...

Jeg har oppriktig skikkelig vond for deg! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nå sitter jeg bare her å griner. Har grått i en time nå. Er helt i fra meg, hater meg selv! Gruer meg sånn til mannen kommer hjem i kveld fra jobb at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. 

Hvorfor er du i et forhold der du gruer deg til at din "mann" ( ikke mye "mann" i såfall ) kommer hjem? 🤔

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen din er et rasshøl. Behandler han barna likt når de har ødelagt ting ved et uhell? Får ungen som feilplasserte sykkelen kjeft i morgen og? 

Anonymkode: c19a8...01a

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spryy men du bør gå fra han. Du går jo på nåler. 

Jeg krasjet i en annen bil i fjor og min mann sa ikke et vondt ord til meg. Det var til og med hans bil. Ikke ba han meg betale egenandelen heller.  Uhell skjer, derfor har man jo forsikring. 

Anonymkode: d1130...085

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har hatt en helt forferdelig dag, sovet svært dårlig og mye stress på jobb, også var det rett hjem for å ordne middag til barna og rekke å få dem kjørt avgårde til en avtale.

Ungene somler som vanlig så vi var sent ute på tur i bilen, kjører ut av garasjen og kjenner at bilen nøkker skikkelig tak i noe + skikkelig brakelyder. Fikk helt panikk, skjønte ingenting. Går ut av bilen å ser at min datter har satt sykkelen sin halvveis i garasjeåpningen, som tydeligvis var i blindsone for meg når jeg skulle rygge ut. 

Skjønner ikke hvordan i all verden det går an, jeg er så sint og skuffet på meg selv at jeg ikke har ord.

Halve fronten på bilen revnet av, og noe bare henger løst frampå der. Festet til kjeden på sykkelen til min datter er knekt av, så sykkelen er faktisk ødelagt. 

Nå sitter jeg bare her å griner. Har grått i en time nå. Er helt i fra meg, hater meg selv! Gruer meg sånn til mannen kommer hjem i kveld fra jobb at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. 

Disse skadene er jo 100 % selvforskyldt selvfølgelig, men tror dere det går an å få ny sykkel dekket gjennom innboforsikring? Og bilen med bilforsikring? Det er min bil, men den står i mannens navn da han har mye bedre vilkål med forsikring (som da også er i hans navn).

Trenger ikke kritikk, har det ille nok allerede med hva jeg har gjort. 

Har dere tabbe forsikring?

Anonymkode: 27ac2...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

I alle dager... Er han slik med barna også? Eller foran dem? 

Jeg hadde aldri klart å grue meg til et møte med egen mann, og hadde ikke funnet meg i å bli behandlet slik. Mannen min kan nok også være veldig frustrert over situasjonen, men det som overskygger det er jo en kone som har det vondt. 

Anonymkode: 45bec...631

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I all verden, det er en stor overreaksjon fra mannen din ts. Ja det var dumt, men det er sånn som skjer. Det er derfor dere har forsikring! 

Jeg og mannen hadde nylig blitt sammen da han rygga på siden av bilen min. Jeg sto der, og så det. Ja det var veldig kjedelig og unødvendig. Men det skjedde. Han var helt fra seg, på gråten og veldig lei seg. Bilen hadde jeg hentet ut helt ny fra forhandler få uker tidligere. Men sånt skjer. Bilen ble reparert. 

Anonymkode: 48924...32f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mannen din er et rasshøl. Behandler han barna likt når de har ødelagt ting ved et uhell? Får ungen som feilplasserte sykkelen kjeft i morgen og? 

Anonymkode: c19a8...01a

Nei, han er heldigvis ikke slik med barna. Med dem viser han forståelse for at de er barn og uhell skjer. Han ble ikke noe sint på vår datter, han sa til henne at "dette er ikke din feil, men mamma, slapp av hun skal dra å kjøpe ny sykkel til deg i morgen". Ansvaret er selvfølgelig på meg, og det var jeg som ødela sykkelen, men jeg mener også at de må lære seg å ta ansvar for hvor de plasserer sykkelen sin, så det har jeg snakket med min datter om. Vi har en bod ved siden av garasjen som dem egentlig burde ha syklene sine i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det der dekkes av forsikringen. Og det er bare tull å betale noe tusenlapper ekstra når der har forsikring, da er jo forsikringen helt unødvendig når dere ikke bruker den! Drit i hva han sier og meld det inn.

Anonymkode: 01d24...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, han er heldigvis ikke slik med barna. Med dem viser han forståelse for at de er barn og uhell skjer. Han ble ikke noe sint på vår datter, han sa til henne at "dette er ikke din feil, men mamma, slapp av hun skal dra å kjøpe ny sykkel til deg i morgen". Ansvaret er selvfølgelig på meg, og det var jeg som ødela sykkelen, men jeg mener også at de må lære seg å ta ansvar for hvor de plasserer sykkelen sin, så det har jeg snakket med min datter om. Vi har en bod ved siden av garasjen som dem egentlig burde ha syklene sine i. 

Dette er jo ingen stor sak, men kjipt at det kommer kostnader.

Mannen din sin reaksjon var alt for drøy, men det er ikke datteren din sin feil dette. Du må selv ta ansvar for at du rygger på en sykkel. Det er speil på bilen din og du må jo ha gått forbi sykkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du fikser bilen uten forsikring så forteller du at du har kjørt skadefritt i x antall år mens mannen har hatt forsikringene (dette kan de sjekke opp mellom forsikringene). Du sier hvilken bil som er din, så vil du få prisreduksjon tilsvarende det du skulle hatt hvis du bare byttet selskap. Når det kommer til sykkel så er vi i juli. Sjekk Finn, eller vent til alle kommer på tilbud i august, dersom det er uaktuelt å bruke egenandelen. 

Anonymkode: 9e30b...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Din mann er ikke en god en. Slikt snakker man ikke til barna om moren deres. Hele hans reaksjon høres sykt ut, kommentaren til ungene er bare toppen av kransekaka.

Jeg syns uhellet og skaden på bilen høres ut som et mye mindre problem.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så ikke bare mishandler han deg psykisk og følelsesmessig, men han snakker deg og ned fremfor barna?

Sykkel og bil er ikke problemet her. Forholdet deres er i krise.

Og jeg vet hva første tanken din er. Dette er bare bagateller. Nei det er det ikke.

Og jeg vet hva andre tanken din er. Du overdriver sikkert bare. Nei det gjør du ikke.

Og jeg vet hva tredje tanken din er. Du klarer deg ikke alene. Jo det gjør du faktisk. Mye bedre enn med noen som behandler deg sånn.

Og jeg vet og hva fjerde tanken din er. Går du fra han så vil han ha samvær og være alene med barna mye av tiden. Ja, kanskje, men du vil og vise barna deres at du ikke godtar dritt fra en drittsekk, du viser at det er viktig og rett å sette grenser for deg selv og du vil over tid bli sterkere og mer selvstendig som igjen gjør at du kan være en bedre mor for barna dine når du har de hos deg. Og det vil de tjene på over tid. Blir du lærer du de at du ikke er så viktig, mannen kan gjøre hva de vil og dette vil de dra med seg inn i voksen alder og sannsynligvis følge de samme mønstrene selv og finne seg noen selv som behandler de som dritt. Er det arven du vil etterlate deg?

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte nylig å skrape opp HELE langsida på bilen vår, rett etter at lånet var nedbetalt, mens vi var på ferie. Jeg følte meg helt dust og idiotisk jeg også, og grua meg til å ringe samboer, fordi jeg ikke ante hvordan det var mulig. 

Forskjellen mellom min og din samboer er at samboer resolutt svarte: "Det er jo derfor vi har forsikring. Går det bra med deg?". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har hatt en helt forferdelig dag, sovet svært dårlig og mye stress på jobb, også var det rett hjem for å ordne middag til barna og rekke å få dem kjørt avgårde til en avtale.

Ungene somler som vanlig så vi var sent ute på tur i bilen, kjører ut av garasjen og kjenner at bilen nøkker skikkelig tak i noe + skikkelig brakelyder. Fikk helt panikk, skjønte ingenting. Går ut av bilen å ser at min datter har satt sykkelen sin halvveis i garasjeåpningen, som tydeligvis var i blindsone for meg når jeg skulle rygge ut. 

Skjønner ikke hvordan i all verden det går an, jeg er så sint og skuffet på meg selv at jeg ikke har ord.

Halve fronten på bilen revnet av, og noe bare henger løst frampå der. Festet til kjeden på sykkelen til min datter er knekt av, så sykkelen er faktisk ødelagt. 

Disse skadene er jo 100 % selvforskyldt selvfølgelig, men tror dere det går an å få ny sykkel dekket gjennom innboforsikring? Og bilen med bilforsikring? Det er min bil, men den står i mannens navn da han har mye bedre vilkål med forsikring (som da også er i hans navn).

Trenger ikke kritikk, har det ille nok allerede med hva jeg har gjort. 

Når ein kommer utfor eit skade/ uhell er det "viktig " at ein umiddelbart avfotograferer  skadeomfanget såfremt ein ikkje er skadet selv. Bilder forteller ofte mer en tusen ord.

Forsikringen vil nok dekke skade på både bil , og sykkel, men må påregne egenandel, og kanskje bonustap, og kjem litt an på forsikringstype.

Var dete en  ganske rimleg sykkel så vil det kanskje bare lønne seg å kjøpe ny eller brukt.  Skaden må mest sansynleg takserest 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

20240709_172520.jpg

20240709_172539.jpg

En kurant skade å fikse, men må nok ha ny grill, men muleg å få kjøpt brukt.   Bør få undersøkt understellet på bilen, og er det el. bil kan kan du har påført skade under som kan koste mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da er han slik foran barna. Det er vel så ille.  Jeg får veldig vondt av å lese innleggene dine. 

Og det å ta opp hvor sykkelen burde stått i denne sammenhengen er irrelevant. Neste gang er det et lite barn eller en katt du ikke ser når du rygger i vei. 

Anonymkode: 45bec...631

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har også sett på bilforsikring og kommer til å få bilen over i mitt navn, og få egen forsikring. Jeg betaler tross alt for det uansett nå selv om det ikke står i mitt navn. 

Ts

Du kan også sjekke mulighet for å være medeier. Så vidt jeg husker vil du da kunne tjene opp bonus, selv om forsikringen står på han. Ulempen er at begge må samtykke i salg. Dere må også betale omregistrering ved bytte av eier eller medeier.

Er du medlem av fagforening? Noen fagforeninger har gode forsikringer. Noen får 75% startbonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tosk av en mann. Han visste at du allerede lå nede, men sparket deg allikevel. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...