AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #21 Del Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvordan i all verdens river du av fronten på bilen ved å rygge på noe?? Hvor stor fart hadde du egentlig?? Og går dere inn i garasjen fra fremsiden? Slik at du ikke passerte sykkelen på vei til bilen? Det er absolutt ikke sikkert dette går på forsikring, det kommer helt an på hvilken forsikring dere har. Anonymkode: e158b...b37 Det er da absolutt mulig. Hos oss rygger vi alltid inn i garasjen. Og så går vi ut av/inn i garasjen gjennom dør bake i garasjen. Så om en sykkel står i åpninga på høyre side foran og vi kommer inn på venstre side bak, så vil vi ikke se sykkelen. Ikke en barnesykkel i allefall da vi har en suv som er høy fremme. Kiler sykkelen seg mellom bil og garasjevegg, så kan den gjøre stor skade selv med liten fart. Velter sykkelen vil nok skadene bare være på sykkel. Har du kasko så dekkes dette. Er du heldig og har kjørt skadefritt over flere år kan det hende du slipper både egenandel og bonustap (gjør det etter 5 år skadefritt på vår bilforsikring) Anonymkode: e6562...f66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Granskudd Skrevet 9. juli 2024 #22 Del Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er ikke redd han altså, men gruer meg til kjeft og tilsnakk og spørsmål om hva som feiler meg og hvordan det er mulig å være så uansvarlig osv osv. Han kommer til å være sliten når han kommer hjem fra jobb, så vet at han kommer til å være ekstra hard i hvordan han omtaler meg. Og jeg er jo enig, forstår ikke hvordan det går an å være så dum og uforsiktig, føler jeg har ødelagt hele sommeren, var meningen vi skulle på bilferie til helgen... Anonymkode: 636b0...af7 Tape og lapp sammen for ferien. Det er bare kosmetisk og stygt - har ingen funksjonell betydning for bilen sin del! 🙂 Og mannen din burde gi deg en lang og god klem og si at du var uheldig og at han vet at du ikke ville gjort noe så dumt med vilje! Så siden han er streng, sier jeg det i stedet! Så lenge dette ikke var et forsøk på å slippe unna bilferie med hylende unger 😉😉🥰 så er jeg helt sikker på at du hadde kjørt anderledes! 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #23 Del Skrevet 9. juli 2024 Jeg var stresset på jobb en gang for en del år tilbake og greide å kjøre inn i en murvegg på bilens høyre side når jeg skulle svinge. Lagde tidenes gigabulk på bakdøra 🤣 Og det var en ultrastor ripe over halve bilen, så tipper den måtte hellakkeres. Jeg var så lei meg, herregud. "Heldigvis" for meg var det jobbil, så jobben måtte dekke det. Den erfaringen har i alle fall lært meg at det er utrolig hvor stor skade en bil kan få selv om man stopper så fort man kan når man skjønner at man er borti noe. Du kan trøste deg med at ingen mennesker har tatt skade. Det er kun materielle skader og det kan fikses. Kanskje ler du av det om en stund du også, slik jeg gjør nå av mitt uhell. Anonymkode: 6ff61...126 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #24 Del Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er ikke redd han altså, men gruer meg til kjeft og tilsnakk og spørsmål om hva som feiler meg og hvordan det er mulig å være så uansvarlig osv osv. Han kommer til å være sliten når han kommer hjem fra jobb, så vet at han kommer til å være ekstra hard i hvordan han omtaler meg. Og jeg er jo enig, forstår ikke hvordan det går an å være så dum og uforsiktig, føler jeg har ødelagt hele sommeren, var meningen vi skulle på bilferie til helgen... Anonymkode: 636b0...af7 Men uhell skjer. Om mannen din ikke skjønner det, så er det han som er dust. Gaffateip bilen, også drar dere på turen i helgen. Anonymkode: 5785f...140 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #25 Del Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er da absolutt mulig. Hos oss rygger vi alltid inn i garasjen. Og så går vi ut av/inn i garasjen gjennom dør bake i garasjen. Så om en sykkel står i åpninga på høyre side foran og vi kommer inn på venstre side bak, så vil vi ikke se sykkelen. Ikke en barnesykkel i allefall da vi har en suv som er høy fremme. Kiler sykkelen seg mellom bil og garasjevegg, så kan den gjøre stor skade selv med liten fart. Velter sykkelen vil nok skadene bare være på sykkel. Har du kasko så dekkes dette. Er du heldig og har kjørt skadefritt over flere år kan det hende du slipper både egenandel og bonustap (gjør det etter 5 år skadefritt på vår bilforsikring) Anonymkode: e6562...f66 Nå har ts allerede bekreftet at hun har gått forbi sykkelen. Og hvis sykkelen henger seg fast, så bør man merke det, og stoppe... Jeg har kjørt på ting selv på vei inn og ut av parkering, jeg merker svært godt om jeg treffer noe, og stopper opp da. Selv når jeg bare tok plastdekslet på hjulet så merket jeg det og kunne stoppe før det ble større skader... Anonymkode: e158b...b37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Granskudd Skrevet 9. juli 2024 #26 Del Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nå har ts allerede bekreftet at hun har gått forbi sykkelen. Og hvis sykkelen henger seg fast, så bør man merke det, og stoppe... Jeg har kjørt på ting selv på vei inn og ut av parkering, jeg merker svært godt om jeg treffer noe, og stopper opp da. Selv når jeg bare tok plastdekslet på hjulet så merket jeg det og kunne stoppe før det ble større skader... Anonymkode: e158b...b37 Føles det godt å hevde seg? 15 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #27 Del Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Har hatt en helt forferdelig dag, sovet svært dårlig og mye stress på jobb, også var det rett hjem for å ordne middag til barna og rekke å få dem kjørt avgårde til en avtale. Ungene somler som vanlig så vi var sent ute på tur i bilen, kjører ut av garasjen og kjenner at bilen nøkker skikkelig tak i noe + skikkelig brakelyder. Fikk helt panikk, skjønte ingenting. Går ut av bilen å ser at min datter har satt sykkelen sin halvveis i garasjeåpningen, som tydeligvis var i blindsone for meg når jeg skulle rygge ut. Skjønner ikke hvordan i all verden det går an, jeg er så sint og skuffet på meg selv at jeg ikke har ord. Halve fronten på bilen revnet av, og noe bare henger løst frampå der. Festet til kjeden på sykkelen til min datter er knekt av, så sykkelen er faktisk ødelagt. Nå sitter jeg bare her å griner. Har grått i en time nå. Er helt i fra meg, hater meg selv! Gruer meg sånn til mannen kommer hjem i kveld fra jobb at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Disse skadene er jo 100 % selvforskyldt selvfølgelig, men tror dere det går an å få ny sykkel dekket gjennom innboforsikring? Og bilen med bilforsikring? Det er min bil, men den står i mannens navn da han har mye bedre vilkål med forsikring (som da også er i hans navn). Trenger ikke kritikk, har det ille nok allerede med hva jeg har gjort. Anonymkode: 636b0...af7 Lurer på om du er utsatt for psykisk vold av partneren din, og blitt ned-psyket over år, siden du er så redd for både kjeft og dekning av skadene For om dere har kasko så blir både bil og sykkel dekket, og noe alle oppegående folk med førerkort burde vite. Men egenandelen kan jo svinge fra 4000-12.000, avhengig av hvilken avtale han har. Noen har høy egenandel og lavere premie, noen har motsatt. For ettertiden bør du sette deg inn i hvilke vilkpr dere har på forsikringer og andre avtaler, uavhengig av hvem sitt navn avtalen er signert på. Obs: ikke lyv til forsikringa, fortell nøyaktig hva som skjedde. De gjør kun ett google-søk, så finner de tråden din her med både bilder og beskrivelse. Da er veien kort til svarteliste og anklager om forsøk på svindel om du ikke visste det heller. For de googler og sjekker før de konkluderer om å gi erstatning. Anonymkode: fcf4a...f95 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #28 Del Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg er ikke redd han altså, men gruer meg til kjeft og tilsnakk og spørsmål om hva som feiler meg og hvordan det er mulig å være så uansvarlig osv osv. Han kommer til å være sliten når han kommer hjem fra jobb, så vet at han kommer til å være ekstra hard i hvordan han omtaler meg. Og jeg er jo enig, forstår ikke hvordan det går an å være så dum og uforsiktig, føler jeg har ødelagt hele sommeren, var meningen vi skulle på bilferie til helgen... Anonymkode: 636b0...af7 Mannen har aldri snakket slik til meg. Og i alle fall ikke om jeg er lei meg fra før. Da er det kun klemmer og fine ord. Dette er ikke ok. Anonymkode: 45bec...631 1 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #29 Del Skrevet 9. juli 2024 Helt ærlig, synes ikke du er dum eller noe. Uhell skjer, og heldigvis ingen betydelig skade skjedd. Ingen satt på sykkelen. Jeg har selv fått hektet på sykkel på vei ut av garasjen. Laget en diger ripe i lakken, på mannens helt nye bil. Et av barna hadde satt sykkelen inntil bilen bak, så når jeg kjørte så hadde noe festet seg og før jeg skjønte hva som skjedde var skaden gjort. Han tok det heldigvis som en mann, sånn skjer. Ingen kjeft, ingen irritasjon. Han synes nok det var kjedelig, men han visste jo jeg ikke hadde gjort det med vilje. Da er det ikke noe vits å være sur heller. Tenker det er viktig å være raus med hverandre. Håper du blir positivt overrasket og at mannen din oppfører seg ordentlig. Og ja, du kan ta det på forsikring så lenge du har kasko, men kan godt hende det lar seg fikse bedre på egenhånd, dersom bilen ikke er helt ny. Anonymkode: 9e30b...9b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #30 Del Skrevet 9. juli 2024 pust med magen, dette er ikke verdens undergang! 😊 Så lenge du og barna er hele så er vel ikke det her så farlig? Både biler og sykler er det flere av i butilkken, det er enkelt å fikse. Fanger på bilen ser det ut som om det er mulig å få montert igjen uten at det bør koste allverden, dette vil jeg tro enten mannen din eller noen i vennekretsen bør kunne få til! 😊 Anonymkode: 1ce97...1f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Novella Skrevet 9. juli 2024 #31 Del Skrevet 9. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Lurer på om du er utsatt for psykisk vold av partneren din, og blitt ned-psyket over år, siden du er så redd for både kjeft og dekning av skadene Anonymkode: fcf4a...f95 Alltid, alltid må det komme et kvinnemenneske som gnåler om vold i forholdet. Selv om hun er redd for kjeft, så betyr det ikke at hun er utsatt for psykisk vold verken kortvarig eller langvarig. Det er helt normalt for mennesker å reagere med irritasjon når noen mennesker gjør dumme ting. Ikke alle klarer å skjule frustrasjonen sin. Det betyr likevel ikke at det handler om psykisk vold. TS kan komme mannen i forkjøpet, og legge seg helt flat og selv beskrive hvor dumt det hun gjorde var. Hun kan også snakke med mannen og be han om å ikke tråkke å henne når hun ligger nede. Endret 9. juli 2024 av Novella 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimma Skrevet 9. juli 2024 #32 Del Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mannen har aldri snakket slik til meg. Og i alle fall ikke om jeg er lei meg fra før. Da er det kun klemmer og fine ord. Dette er ikke ok. Anonymkode: 45bec...631 Dette. Jeg kræsja den ene bilen vår inn i den andre på vei ut av gårdsplassen lille julaften, han bare lo av meg og gikk og gaffateipa bilen slik at vi kom oss videre. Ikke hørt et ord om det siden. Han vet jo at jeg åpenbart ikke gjorde det med vilje, hvorfor skulle han kjefte på meg. Betalte 7k i egenandel og mistet 5% bonus. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #33 Del Skrevet 9. juli 2024 Sånt skjer, ikke klandre deg selv for hardt. Du får nok dette på forsikringen. Både bil og sykkel. Det ordner seg, mannen må jo å skjønne at det var ett uhell. Anonymkode: f6f6b...c83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #34 Del Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis du har gått forbi sykkelen, og deretter rygget over den, så vil forsikringsselskapet kunne påstå grov uaktsomhet, og avkorte eller avvise krav på innbo. Anonymkode: e158b...b37 ... Gode gud. Du har livlig fantasi. Nei, dette har ingenting med grov uaktsomhet å gjøre. Dette dekkes av forsikring, TS. Håper det har gått fint å snakke med mannen. Hilsen tidligere forsikringsrådgiver Anonymkode: 527a1...fe8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #35 Del Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har hatt en helt forferdelig dag, sovet svært dårlig og mye stress på jobb, også var det rett hjem for å ordne middag til barna og rekke å få dem kjørt avgårde til en avtale. Ungene somler som vanlig så vi var sent ute på tur i bilen, kjører ut av garasjen og kjenner at bilen nøkker skikkelig tak i noe + skikkelig brakelyder. Fikk helt panikk, skjønte ingenting. Går ut av bilen å ser at min datter har satt sykkelen sin halvveis i garasjeåpningen, som tydeligvis var i blindsone for meg når jeg skulle rygge ut. Skjønner ikke hvordan i all verden det går an, jeg er så sint og skuffet på meg selv at jeg ikke har ord. Halve fronten på bilen revnet av, og noe bare henger løst frampå der. Festet til kjeden på sykkelen til min datter er knekt av, så sykkelen er faktisk ødelagt. Nå sitter jeg bare her å griner. Har grått i en time nå. Er helt i fra meg, hater meg selv! Gruer meg sånn til mannen kommer hjem i kveld fra jobb at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Disse skadene er jo 100 % selvforskyldt selvfølgelig, men tror dere det går an å få ny sykkel dekket gjennom innboforsikring? Og bilen med bilforsikring? Det er min bil, men den står i mannens navn da han har mye bedre vilkål med forsikring (som da også er i hans navn). Trenger ikke kritikk, har det ille nok allerede med hva jeg har gjort. Anonymkode: 636b0...af7 Hvorfor gruer du deg til mannen kommer hjem? Bilen kan repareres. Det var et uhell, han forstår vel at du ikke har gjort det med vilje 🙄 Anonymkode: 8f15b...cce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #36 Del Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå har ts allerede bekreftet at hun har gått forbi sykkelen. Og hvis sykkelen henger seg fast, så bør man merke det, og stoppe... Jeg har kjørt på ting selv på vei inn og ut av parkering, jeg merker svært godt om jeg treffer noe, og stopper opp da. Selv når jeg bare tok plastdekslet på hjulet så merket jeg det og kunne stoppe før det ble større skader... Anonymkode: e158b...b37 Klart man merker det. Men er man stressa så er det fort gjort å gjøre noe slik. Og det tar tross alt noen sekunder før man både registrerer det som skjer og får stoppet. Og da går det fort en fanger og/eller en skjerm. Er man stressa er det og fort gjort å ikke registrere at sykkelen står der den ikke skal. Jeg svart forøvrig på at det er fullt mulig å ikke se det. Ikke alle rygger ut garasjen og ikke alle går inn gjennom porten. Anonymkode: e6562...f66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 9. juli 2024 #37 Del Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er ikke redd han altså, men gruer meg til kjeft og tilsnakk og spørsmål om hva som feiler meg og hvordan det er mulig å være så uansvarlig osv osv. Han kommer til å være sliten når han kommer hjem fra jobb, så vet at han kommer til å være ekstra hard i hvordan han omtaler meg. Og jeg er jo enig, forstår ikke hvordan det går an å være så dum og uforsiktig, føler jeg har ødelagt hele sommeren, var meningen vi skulle på bilferie til helgen... Anonymkode: 636b0...af7 Dette var trist å lese. At han er sliten er ingen unnskyldning for å snakke til deg på den måten. Alle gjør feil og i den store sammenhengen er dette en bitteliten bagatell! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krist1an Skrevet 9. juli 2024 #38 Del Skrevet 9. juli 2024 Shit happens, håper han forstår det, kan hende dere finner en ny (brukt) på finndel.no (database for brukte bildeler). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Granskudd Skrevet 9. juli 2024 #39 Del Skrevet 9. juli 2024 Kjære TS, hvordan gikk det med deg i kveld? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #40 Del Skrevet 9. juli 2024 Granskudd skrev (1 time siden): Kjære TS, hvordan gikk det med deg i kveld? Det gikk som jeg forventet. Kom ikke et hei før han hevet stemmet og kom med utspørring om "ja, hvordan skal du fikse dette, blir bilen stående til neste uke, neste måned eller høsten", og at bilen er totalvraket osv. Har snakket med min far som kan biler og han har sagt at han kan ordne det selv da han har en venn som har ekstra støtfangere fra samme type bil, så det skulle jeg ikke tenke på og vi skulle bare droppe forsikringen. Spurte mannen min om han kunne melde inn skade på sykkelen gjennom innboforsikring i morgen, men det var ikke vits sa han, "ingen som bruker et par tuse i egenandel når den bare koster et par lapper ekstra, da betaler du det selv", samt noe om at han da får lavere poeng til senere eller noe.. Forklarte at for meg er det stor forskjell på å betale 4000 for ny sykkel framfor f.eks 2000 i egenandel, og da glefset han at jeg fikk komme meg i på butikken hvor jeg kjøpte sykkelen i fjor, når dem åpner i morgen, for å få dem til å lage et bevis på at sykkelen er kjøpt der...så stormet han ut for å knipse bilder av bilen for å sende min far for å vise at den er myyyye mer skadet enn hva jeg sikkert hadde forklart, og etter det gikk han på tv-stuen og lukket døra. Anonymkode: 636b0...af7 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå