Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noen fasit på dette spørsmålet og det vil selvfølgelig variere fra person til person. Men i Norge er folk ofte sammen mange år uten å blir gift, mens noen er forlovet i flere år før de gifter seg osv.

Anonymkode: a31dc...309

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes man ideelt sett bør bo sammen 3-4 år først.

Det bør holde til å se om det funker etter at den første forelskelsen er over.

Anonymkode: 77e3c...8b2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

1-2 år. 

Anonymkode: 7c2ba...fb2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Så lenge man synes er nødvendig 🙂 foreldrene til venninna mi i oppveksten gifter seg etter 3 mnd og var verdens søteste ektepar!

Lenge eller kort tror jeg har liten betydning 🙂 vi ventet i 5 år, men det var bare av praktisk og økonomiske årsaker. Kunne like gjerne giftet oss etter 1 år om det hadde passet slik. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener å ha lest at den første forelskelsesfasen (der man lettere kan være litt blind for kjærestens feil) varer i ca et år. Man bør vel da vente til man minst har vært sammen et år.

En annen ting er hvor mye man ser hverandre. Jeg vil anbefale alle å prøve å bo sammen over en lengre periode før man giftet seg.

Eller vil jeg si at alderen på personene i forholdet har mye å si. Er du ung og uerfaren bør du kanskje bruke litt flere år enn hvis du har mye erfaring med deg selv og livet bak deg. Noen vil også ha dårligere tid enn andre hvis de ønsker å gifte seg før de får barn.

Anonymkode: 0b39f...444

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gifta meg etter to år. Det var alt for kort. Vi var heller ikke samboer først. Den feilen skal jeg ikke gjøre igjen.

Anonymkode: 4ed4b...e36

• Hjerte 2
Skrevet

Giftet meg under 2 mnd fra første date, var rett for oss

• Liker 1
Skrevet

Noen år, kanskje 3-5 år. 

AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (10 timer siden):

Giftet meg under 2 mnd fra første date, var rett for oss

Hvordan viste du at det var rett?

Granskudd skrev (17 timer siden):

Så lenge man synes er nødvendig 🙂 foreldrene til venninna mi i oppveksten gifter seg etter 3 mnd og var verdens søteste ektepar!

Lenge eller kort tror jeg har liten betydning 🙂 vi ventet i 5 år, men det var bare av praktisk og økonomiske årsaker. Kunne like gjerne giftet oss etter 1 år om det hadde passet slik. 

Jeg tenker at det kan være en stor fordel å bli kjent med partneren før man gifter seg. Man blir vel aldri helt kjent med noen, men så mye som mulig slik at man ikke får så mange aha-opplevelser. Kanskje har partneren en stor kreditkortgjeld eller andre ting? 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen fasit tenker jeg. Vi giftet oss etter et år, var forlovet etter noen måneder. Har kjentes rett hele veien, endelig forstått klisjeen med at man vet når man møter den rette.

Anonymkode: bcb75...c60

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker at det kan være en stor fordel å bli kjent med partneren før man gifter seg. Man blir vel aldri helt kjent med noen, men så mye som mulig slik at man ikke får så mange aha-opplevelser. Kanskje har partneren en stor kreditkortgjeld eller andre ting? 

Ja. Det finnes ingen direkte fasit, spørsmålet blir kanskje heller hva man er villig til å jobbe seg igjennom, hvilke risiko man er villig til å ta og hva som kjennes riktig. Jeg visste helt tidlig i forholdet vårt at det var bygget på gjensidig ærlighet og tillit - og klart, man kan vel aldri helgardere seg 100%, men for min del har det aldri ramlet noen skjeletter ut av skapet 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg giftet meg etter 5-6 års samboerskap, og vi tok beslutningen da jeg ble gravid. For folk som allerede har vært gift én gang, og som har egne barn, er det antakelig klokest å ligge unna ekteskap.

Anonymkode: 28721...cf4

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis jeg hadde kunnet velge livet på nytt, hadde jeg trolig ikke valgt å gifte meg i det hele tatt

AnonymBruker
Skrevet

3-4 år. Man bør helst ha bodd sammen i minst 2 år. 

Anonymkode: c0731...78d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke noe rasjonelt vi bare visste at vi ville bli gamle sammen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg giftet meg etter 5-6 års samboerskap, og vi tok beslutningen da jeg ble gravid. For folk som allerede har vært gift én gang, og som har egne barn, er det antakelig klokest å ligge unna ekteskap.

Anonymkode: 28721...cf4

Hvorfor? 

AnonymBruker
Skrevet

15 år minst! 

Anonymkode: b8319...744

AnonymBruker
Skrevet

Ingen fasit. 
Jeg og samboer skal gifte oss snart nå, vi har vært sammen i 11 år.

Vi kunne jo i teorien gifta oss etter en mnd og vært like fornøyde siden vi faktisk har endt med å holde oss sammen så lenge men det hadde og har fortsatt ingen hast.

Anonymkode: 0325e...4e6

AnonymBruker
Skrevet

Vi giftet oss et halvt år etter at vi møttes, og flyttet sammen i ny by uka etter. Vi startet da studier i samme by. Det har nå holdt i 25 år. 

For meg var det å gifte seg å ta et valg. Deg vil jeg leve sammen med, og jeg er villig til å jobbe for det.

Anonymkode: b3279...191

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...